Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #1 Skrevet 19. desember 2012 kort historie: Jeg fant ut at jeg var gravid idag, uplanlagt. Har kjæreste, og han vet det enda ikke. Har uregelmessig mensen, så jeg reagerer ikke noe særlig når det går over en uke og den er "forsinket". For noen dager siden fikk jeg ømme mensenpupper, og tenkte at nå kommer mensen endelig. Ca 1 1/2 uke "over tiden". Likevel følte jeg at det var noe på ferde, og tok en test idag som slo positivt ut. Dette fant jeg ut en time før jeg skulle reise hjem til familie som bor flere timer unna på julebesøk. Er her nå, og skal være her til helt over nyttår. Hva skal jeg gjøre?? Slik situasjonen er for meg akkurat nå, så ønsker jeg ikke å sette noen barn til verden. Har tenkt på det i hele dag, og vært helt på gråten. Jeg har kikket over på den nydelige datteren min og lovpriset meg over at hun er til, og er så glad for at hun kom til. Og da gikk tankene over til det barnet som nå vokser i meg. Er det en liten gutt? Ei til lita jente? Og siden jeg har ett barn fra før av, så blir dette ekstra vanskelig.. Jeg har de siste årene tenkt slik at neste gang jeg får barn, så skal det helt sikkert være med mannen jeg helt sikkert kommer til å dele resten av livet med. Og ikke minst skulle jeg ikke ha noen flere barn før jeg får realisert det jeg vil realisere. Jeg har tenkt slik at hvis jeg av en eller annen grunn (slik som nå), har blitt uplanlagt gravid, så blir det abort. Men..så ble jeg gravid da, og tankene har begynt å endre seg. Jeg føler meg allerede som mor til to, og jeg lurer på hvem det er som er der inne i meg... jeg vet at kjæresten min kommer til å støtte meg uansett hva jeg velger, men jeg kvier meg slik til å si det til han. vet ikke hvorfor. Slik jeg tenker nå, så faller valget mest på abort. Men hva skal jeg gjøre når jeg er mange timer unna fastlege og sykehus? Det er vel ikke noen vits i å dra til lege her på min families hjemsted, for de kan vel ikke gjøre noe annet enn å bekrefte graviditeten? Huff, trenger råd.. Anonym poster: eed269e33442cfc1faf0a85ba0ac2120
4Nøtter Skrevet 19. desember 2012 #2 Skrevet 19. desember 2012 Hvis du bare er 4-5 uker på vei, så har du god tid. Grensen for selvbestemt abort går ved 12 uker. Hvorfor ikke bruke juleferien til å tenke gjennom hva du vil? Du kan også ringe organisasjonen Amatea, de gir gode råd når man er uplanlagt gravid. Hvis du er helt bestemt på abort og bare vil få det unna, kan du kontakte en allmennlege eller legevakt der du er. Hvis du forklarer situasjonen får du sikkert en time. For di må vel ha henvisning fra allmennlege for å få abort. Men mitt råd er å bruke litt mer tid til å tenke gjennom hva du vil.
Fomle84 Skrevet 19. desember 2012 #3 Skrevet 19. desember 2012 Bruk julen på å tenke. Synes også at du må fortelle det til kjæresten din, selv om det er du som må valget.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #4 Skrevet 19. desember 2012 Du må absolutt fortelle kjæresten din. Har ikke du nevnt at du kanskje kunne være gravid siden mensen uteble? Kommunikasjon er viktig i et forhold, og du bør fortelle så fort som mulig. Han har rett på å vite det også. Det med abort, du bør tenke gjennom dette og være sikker på valget. Kanskje blir det lettere å bestemme hvis mannen vet om dette. Men gjør det så fort som mulig. Og hvis du velger abort, så anbefaler jeg deg å ta abort så fort som mulig. Anonym poster: 04fa94b8a90c5f242d531affb8784d9e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #5 Skrevet 19. desember 2012 HI Det er akkurat det som er problemet her: jeg skal være her til over nyttår,og det er ingen sykehus her til å utføre en abort.. Er det ikke dumt å "bare vente" til over nyttår? Anonym poster: eed269e33442cfc1faf0a85ba0ac2120
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #6 Skrevet 19. desember 2012 Jeg har vært i din situasjon. Ble gravid når eldstemann var 4 år, men det passet ikke & jeg ville ikke på det tidspunktet. Jeg tok abort, og tenkte mye som deg, men når jeg først hadde tatt valget gikk det greit. Tenker aldri på det. Etter at vi giftet oss, flyttet i hus & har stabile jobber, var situasjonen en helt annen & jeg er nå gravid med nr3. Men for all del, vi er alle forskjellige. Jeg har aldri tenkt at det var et barn jeg fjernet, men heller en celleklump. Jeg brukte heller energien min på å glede meg til den gangen jeg ble gravid igjen og det var planlagt & ønsket. Uansett hva du gjør, lykke til. Sender deg en stor klem Anonym poster: a0619ef2b65f2d2a6744193d9b982956
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #7 Skrevet 19. desember 2012 Bruk tid på å tenke deg om..., Synest også du bør fortelle det til kjæresten din. Men er du HELT sikker på du vil ta abort, ville ikke jeg ventet..'det ser mer og mer ut som en baby for hver dag som går.. Så rent psykisk ville ikke jeg va ventet med å kontakte lege. Men vi er alle forskjellige... Anonym poster: 91187ac0ffb5bc38b3d8d4bf0ef755d2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #8 Skrevet 19. desember 2012 . Anonym poster: eed269e33442cfc1faf0a85ba0ac2120
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå