Gå til innhold

Er stuptrøtt men får ikke sove!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå den siste tiden har jeg hatt veldig problemer med å få sove.

Jeg bruke opp til flere timer på å få sove,å med en liten gutt som står tidlig opp så trenger jeg virkelig søvn!

Istedenfor å sove så beskymrer jeg meg for alt mulig eller tenker over alt jeg MÅ få gjort før jul.

Noen som har tips til noe tabelletter jeg kan ta så jeg sovner lettere?

Ikke sovemedisin.

Anonym poster: bbe079b18f5edab050e2ed770f2c41f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller skrevet ned en liste over alt du må og når du må det for å få planen ned på papir. Da er det kanskje lettere å få ro i hodet på kvelden. Og hvis du gjør unna det du gruer deg mest for først??

Skrevet

Du må tømme hodet ditt. Enig med Isola.

Anonym poster: bea86f09bfd415ba1fe59c6fb19f1a19

Skrevet

Når jeg har hatt det som verst slik du forteller så har jeg gjort som noen andre foreslår - skrevet lister.

Når det har vært ekstra ille har jeg stått opp igjen og gjort noe lite som har stått på lista. Da har jeg som regel sovnet raskt igjen etterpå :)

Det viktigste er å finne metoder som gjør at du ikke tenker, grubler og stresser for mye. Yoga og meditasjon er fint. Jeg roer også fint kroppen med å gjøre litt rolige tøyninger av muskulatur før jeg legger meg. Du trenger ikke være varm i muskulaturen så lenge du tøyer forsiktig. Rolige tøyninger er også på en måte yin-yoga som i hvert fall for meg har en veldig søvn-positiv virkning :)

Du har også flere gode natt-teer som virker lett beroligende, min favoritt er Celestial sin natt/søvn-te, men du har flere gode. Vanlig kamillete er også fint.

I tillegg har du midler du kjøper på helsekosten som Melissa, Valerina natt/forte, BioSøvn osv.

Men det beste er om du greier å finne en måte å tømme hodet ditt og stresse ned :)

Zzzzzzz..... :)

Anonym poster: d2bf660b083e16fe477529fad3334fc1

Skrevet

Jeg pleier å lese noe enkelt når jeg ikke får sove. Feks tegneserieblader (pondus, nemi, donald el), da blir jeg enda trøttere og jeg klarer å koble av hjernen.

Anonym poster: 94c0db5d4b9614bfa08b2d2d2670d057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...