Gå til innhold

Hvor mye veier deres små i magen?

Anbefalte innlegg

Ul i dag pga planlegging av KS. Uke 32 og 1700 gr var lille frøkna. -14 % vekstavvik. Dette er nr 3, og mine to andre veide 2980 og 3010 til termin! Får små barn jeg....

ul igjen uke 34 hos min faste lege, målte da til 2017 gram, så fortsatt et vekstavvik. Må derfor til ny UL om to uker, den 28/1.

Fortsetter under...

På Torsdag var eg 34+1 og gutten i magen var 3000gr! Stor gutt! de rekner med at han blir like stor som storebror. 4,3 - 4,4kg :)

Hei! Det skjærer i hjertet å lese at du har mistet et barn i magen... Jeg lurer på hvordan det skjedde?

Annonse

På Torsdag var eg 34+1 og gutten i magen var 3000gr! Stor gutt! de rekner med at han blir like stor som storebror. 4,3 - 4,4kg :)

Hei! Det skjærer i hjertet å lese at du har mistet et barn i magen... Jeg lurer på hvordan det skjedde?

Det var blodpropp i morkaken som gjorde at hun døde av surstoff og næringsmangel. Helt frisk og fin jente, som ble frarøvet livet pga. dumme blodpropper!!

Det var blodpropp i morkaken som gjorde at hun døde av surstoff og næringsmangel. Helt frisk og fin jente, som ble frarøvet livet pga. dumme blodpropper!!

Har ikke ord jeg... Blir noe ordfattig når slikt skjer, for det finnes jo ingenting som kan "trøste" liksom. Som du sier; " dumme "blodpropper ødela for datteren deres....! Skremmende greier...! Godt at alt ser bra ut nå, måtte du ta noe blodfortynnende denne gang for sikkerhetsskyld? Jeg har jo en liten unge i magen, og går og bekymrer meg for en plutselig svikt i morkaken. Men ting ser iallefall bra ut foreløpig mht blodgjennomstrømning og bra med spark ;). Merket du noen forskjell på livet i magen underveis, eller skjedde alt dette brått?

Hva er grunnen til at så mange er på så sein ultralyd? Er det privat som er betalt selv, eller? Er litt nysgjerrig på vekt på den lille, men samtidig tror jeg det er greit å ikke vite (en mindre ting å bekymre seg for i forbindelse med fødsel).

Får masse ultralyder pga blodsjukdom (utsatt for blodpropp). Får derfor Fragmin (blodfortynnende) og oppfølging med UL for å se at ungen vokser som den skal.

Er 35 uker og UL dama sier at ungen vokser normalt og kommer til å ligge mellom 3-3.5kg ved termin

Annonse

Karen veide 2150g i uke 32 og 2800g i uke 38. Vekstavvik på 11%. Skal på ny estimering imorgen da 39 uker på vei. Spennende!

Bikket 3000g nå ifølge estimeringen 39+0. La på seg 700 gram fra uke 32 til 38 og nå lagt på seg 200g på en uke! :) morkake/fostervann og gjennomstrøming i morkaken har hele tiden sett veldig bra ut så sluppet å være bekymret. ser ut til at han tar igjen litt vekt nå :)

2190 i dag og er 36 uker;)

Da har han vel hatt en bra vektoppgang!!? Hva sa legen til den nye målingen da? Har du ny måling om to uker igjen?

Han fulgte kurven sin nå ja. Men må være på sykehuset fordi lokalsykehuset ikke tar i mot barn under 2400 gr. Har ny måling nå på fredagen. Da er jeg 37+4, så håper han har kommet seg over 2400 da så jeg kan reise hjem;) Men nå kan han bare komme nå som jeg er passert 37 uker;)

Ny ul idag 34+4 Knøttene veier ca 2100 gram . Bare 30 gram skillte dem. 4 uker igjen til jeg får møte de. Har ikke fått noen ekstimert sluttvekt, da vektkurven bruker å flate ut på tvillinger

Endret av timiane

Ny ul idag 34+4 Knøttene veier ca 2100 gram . Bare 30 gram skillte dem. 4 uker igjen til jeg får møte de. Har ikke fått noen ekstimert sluttvekt, da vektkurven bruker å flate ut på tvillinger

Så fin vekt på tvillingene da :)

Ny vekstestimering i morgen 11.30, blir spennende. Følger hun sin egen kurve får hun bli i magen til KS dato 14/2, hvis den flater videre ut tar de henne ut. Jeg kjenner iallefall godt med liv, og det tyder jo bra iallefall...

Ny vekstestimering i morgen 11.30, blir spennende. Følger hun sin egen kurve får hun bli i magen til KS dato 14/2, hvis den flater videre ut tar de henne ut. Jeg kjenner iallefall godt med liv, og det tyder jo bra iallefall...

Målingen viste i dag i uke 36+4 at frøkna veide 2476. Så da følger hun iallefall egen kurve nå da. Men blir jo tatt med KS i uke 39, så de regnet med 2,9 kg ved fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...