Gå til innhold

Hvor mye veier deres små i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får fordi forrige barn ble født med nesten 40% vekstavvik. Så da vil de følge med om denne også er liten, noe det kan se ut som skjer igjen, men kanskje ikke like liten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at så mange er på så sein ultralyd? Er det privat som er betalt selv, eller?

Er litt nysgjerrig på vekt på den lille, men samtidig tror jeg det er greit å ikke vite (en mindre ting å bekymre seg for i forbindelse med fødsel).

Jeg ble tilbudt det når jeg var på ordinær ul siden det er prøverørsbarn og jeg er litt bekymra av meg. Takker ikke nei til det! :)

Skrevet

Hva er grunnen til at så mange er på så sein ultralyd? Er det privat som er betalt selv, eller?

Er litt nysgjerrig på vekt på den lille, men samtidig tror jeg det er greit å ikke vite (en mindre ting å bekymre seg for i forbindelse med fødsel).

Jeg var fordi sf-kurven min flatet ut litt tidlig så jm sendte meg på sykehuset for sjekk. Heldigvis var alt fint :)

Skrevet (endret)
Hva er grunnen til at så mange er på så sein ultralyd? Er det privat som er betalt selv, eller? Er litt nysgjerrig på vekt på den lille, men samtidig tror jeg det er greit å ikke vite (en mindre ting å bekymre seg for i forbindelse med fødsel).
Ofte så er det risikofaktorer som gjør at man har hyppigere UL mot slutten av svangerskapet. I mitt tilfelle så er det tvillingsvangerskap, overvekt og alder.

Tror mange betaler selv og.

Endret av timiane
Skrevet

Tatt UL i i uke 38+0 målt til 3600 ....men feilmargin på 10-20 %...he...he dessverre begger veier feilmarg ;)

tidligere gutta veide 3550 og 3120 ved fødsel... tipper denne gutt koser seg maks i magen.

Termin 3/1 mindre enn 2 uker igen.

Skrevet

Lillegutt veide 2000 g på torsdag, da var jeg 31+4, estimert 3800 g ved fødsel. Litt over gjennomsnittet..

Skrevet

Hvor i alle dager er det dere måler dette? Jeg har ingen begreper om vekten til den lille.

Detta lurer eg og på?? Eg har spurt når eg har vært hjå jordmor,men ho svarer berre at der kan ho ikkje veta....??

De måler det på UL:-)

Men må man da på ekstra ul privat da??

Skrevet

Om det ikke er noen grunn for sjekk på sykehuset så må man ta det privat ja.

Skrevet

Gutten min ble målt til 2100 gr i uke 31+3. :)

Skrevet

Frøkna mi ble i uke 37+3 estimert til 3130 g. Allerede større en det storebror var ved fødsel..

Skrevet

Uke 30+3 Gutten veier 1600 gram og jenta 1300 gram.

Skrevet

Her har lillegutt blitt målt til å være 1,3 kg nå.Begynner i uke 29 i dag så enda noen uker igjen:)

Skrevet

Uke 37+ 5 og har passert 4 kg. Så nå bare venter vi på at vi kommer til et nytt år før vi spør om det er mulighet til å sette igang herligheten ;)

Gynekologen virker ihvertfall positiv til det :)

Skrevet

Ny måling idag og ble estimert til å være 3,3kg uke 39 ;-)

Skrevet

Ul i dag pga planlegging av KS. Uke 32 og 1700 gr var lille frøkna. -14 % vekstavvik. Dette er nr 3, og mine to andre veide 2980 og 3010 til termin! Får små barn jeg....

Skrevet

Var på siste vekstkontroll før ks 2.jan og vesla ble anslått til " i overkant av 4 kg" og det er 8 dager før termin! Dette blir noe annet enn storebror som veide 998g ved fødsel uke 31 :-)

Ser fram til kuvøse-og sondefri spedbarnstid!

Skrevet

På Torsdag var eg 34+1 og gutten i magen var 3000gr! Stor gutt! de rekner med at han blir like stor som storebror. 4,3 - 4,4kg :)

Skrevet

Hvordan blir vekt anslått? Gjennom ul? eller egen vekt?

Skrevet

gjennom Ultralyd :) de måler lårbein, hodeomkrets og mageomkrets på babyen :)

Skrevet

okei. :) jeg kunne også tenke meg flere ul fremover, men jeg er ikke i noen risikosone, og har heller ingen sykdommer som tilsier at jeg skal kunne få det, så da må det nesten bli privat, og det koster for mye.... :(

Skrevet

ja, blir dyrt å gå jevnlig til privat ul..

Jeg har ultralyd med vekstkontroll annenhver uke.. men det er jo p.g.a risikosvangerskap med tanke på forrige gang. (mistet ei jente pga. morkakesvikt, blodpropp). Så er godt å få bekreftet at han vokser som han skal :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Er nå 32+4 Twinsene veier 1800 og 1900 gram. 2 uker til neste og siste kontroll.

Skrevet

"lillegutt" ble målt til 3900 i uke 37 !:) så han blir godt over 4 kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...