Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på mat i julen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på ICA og tatt julehandelen i dag vi... Kjøpt inn alt vi trenger av mat fra lillejulaften frem til nyttår. 8676kr gitt. FY FAEN sier jeg... det er mye på en uke syns jeg. Og da kommer røykelaks og alkohol i tillegg.

Og vi skal også spise middag et annet sted enn hjemme lillejulaften, første juledag, andre juledag, femte juledag og nyttårsaften...

Vi har altså handlet inn til middag til fem dager samt alt som ikke er middag...

Nesten flaut syns jeg...

Anonym poster: 694ebeb8137e49c2e199c0005cb24e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 700. er kun meg og samboeren, skal bort Julaften,1.dag,2.dag,3dag og Nyttårsaften:)

Skrevet

syns det der virket unødvendig og nokså ille :(

Skrevet

Vært på ICA og tatt julehandelen i dag vi... Kjøpt inn alt vi trenger av mat fra lillejulaften frem til nyttår. 8676kr gitt. FY FAEN sier jeg... det er mye på en uke syns jeg. Og da kommer røykelaks og alkohol i tillegg.

Og vi skal også spise middag et annet sted enn hjemme lillejulaften, første juledag, andre juledag, femte juledag og nyttårsaften...

Vi har altså handlet inn til middag til fem dager samt alt som ikke er middag...

Nesten flaut syns jeg...

Anonym poster: 694ebeb8137e49c2e199c0005cb24e38

Ingenting:-) Drar hjem til foreldrene mine på fredag og tilbake 3. juledag. Etter det jobber jeg til over nyttår så da blir det lite matutgifter den uka også.

Dere bruker mye mer på mat i julen enn hva jeg bruker på julegaver...

Anonym poster: 8280c1111c7ca0c71bfd3d0e1fddfb5a

Skrevet

ICA, ja da blir det lett svimlende summer.

Skrevet

Ingenting. Reiser hjem og slipper å lage mat. Billig blir det ikke likevel, vi bor på hotel og det koster en del (mannen fikser ikke bo hos familien min 5 dager i strekk)

Anonym poster: 9a62292abde07c5bd01038066a9de068

Skrevet

Det var ILLE. !

Tror vi kommer til å ligge på mellom 3-4000. Vi er også 5 stykker og skal ha gjester.

Anonym poster: 5fa6b39d209e7d6458b080541c7e0c5f

Skrevet

Hva i all verden har du handlet???? Vi bruker kanskje halvparten og da handler vi alt vi har lyst på og litt til... To voksne, en 17 årig gutt, og to jenter på 4 og 6 år.

Anonym poster: 4ab36042f179e042e7fe1013cfff9633

Skrevet

Vet ikke helt, men blir nok noen tusenlapper. Vi er hos foreldrene mine hele jula, men bidrar selvfølgelig med innkjøp av mat.

Dere andre som feirer hos familien, lar dere virkelig foreldrene/svigers betale alt??

Anonym poster: 2a39f81eff780465284362e1b3773603

Skrevet

...

Skrevet

Vet ikke helt, men blir nok noen tusenlapper. Vi er hos foreldrene mine hele jula, men bidrar selvfølgelig med innkjøp av mat.

Dere andre som feirer hos familien, lar dere virkelig foreldrene/svigers betale alt??

Ja, dette har jeg også reagert på..

Vi skal spise middag borte julaften, 1 &2.juledag og 1.nyttårsdag. Nyttårsaften står jeg og lillemann på 6 for, da er det vi som er verter.

Selv om vi spiser mye borte går det mye penger. Handlet idag for 1100,- og det var ingen middagsvarer engang, bare en del tørrvarer, reker, røykelaks, et lass med egg og masse vaskemiddel og hygieneprodukter. Så 1000-lappene flyr raskt avsted.Blir nok noen tusen til og da er vi bare 2 stk og spsier en del borte. Vi får derimot en del besøk også og like varte opp gjester:)

Anonym poster: ba947890590acb4c92ed195c2bdd989e

Skrevet

Her skal vi være vekke både lillejulaften,julaften,1.juledag og nyttårsaften.

Så blir ikke mye ekstra i mat her gitt :P

Skrevet

Tatt vare på handlelisten de 4 siste årene.

2011: 1743 jr

2010: 1.866 kr

2009: 974 kr

2008: 1.254 kr

Har ei julebok hvor jeg samler på alt mulig rart, så her ser jeg hva jeg har kjøpt og hvor mye jeg bruker fra år til år. Huff, regner med at mye av dette desverre blir kastet :(

Men ser at det har økt etter vi fikk barn :P

Anonym poster: f1c618638d890a64f783a755d85fad15

Skrevet

2500kr. Da er det alt av middager, brus, snop, brød, pålegg osv.

Skrevet

Regner med dere ikke trenger å tenke økonomisk hi,men lurer allikevel på hvorfor så mange gjør unna handelen i en så dyr butikk. Greit nok for enkelte ting,men det er jo bare tull kjøpe basisvarer der til skyhøye priser uansett hvor god råd man har :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Herregud, dere bruker mer på en uke enn vi gjør på en mnd. Hva har dere egentlig kjøpt, julegaver??

Vi har foreløpig kjøpt pinnekjøtt til 500.- mamma kjøper resten av maten. Kanskje bruker vi et par tusen. skal holde nyttårsaften her med 8 stk så det går litt da

Skrevet

Vi handlet for rundt 5000 men vi skal ha julaften pluss noen andre dager hjemme og rundt 12 gjester på julaften. Dette er da alt fra surkål til godis.

Skrevet

Jeg har allerede handlet for 1200, det var kalkun og ribbe og poteter og litt sånt som holder seg. Regner med at det blir tilsvarende sum en gang til, hvis ikke litt mer. Skal ha folk her 1. dag og nyttårsaften, og kveite, kalkun, vin og brus blir jo litt når man skal ha 10 og 12 gjester :)

Men 8000 var helt horribelt, har aldri i mitt liv klart å svi så mye på en måned!

Skrevet

Ca 4000. Med stearinlys, såper, og diverse andre husholdningsartikler. Og da varer det minst tre uker før vi må handle igjen.

HI det er en grunn til at ICA legges ned. Det er Norges dyreste butikk. Det skulle bli gourmetmat, men endte opp med gourmetpriser, uten det fantastiske utvalget de hadde lovet. Selv de som jobber på ICA her, handler på rema etter jobb, selv om de har ansattrabatt. Det sier litt.

Anonym poster: ad265609ec1ea16418ea7dea7a3d5dad

Skrevet

Ja vi betaler ingenting. Skal vi ha dårlig samvittighet for det? Hvorfor det? Det er faktisk slik at foreldrene mine har råd og vi er gjester, tror det hadde klikka for mamma dersom jeg ville betale for maten.

Det ville selvsagt vært annerledes dersom jeg hadde mistanke at verten sliter økonomisk.

Anonym poster: 9a62292abde07c5bd01038066a9de068

Skrevet

sparer nok en del i år siden vi skal reise bort en hel uke

Skrevet

Jeg har handlet masse på tilbud. Ti-kroners tilbud,-på ICA på snack...Hamstret potetskruer, saltstenger, chili- og cashewnøtter, cheesedoodles og tortillachips. Samt på Domus 2 for 30 kr på sørlandschips og store Freie sjokoladeplater...... Brus på kassetilbud,- 110 kr for kasse osv. Det er slike ting som drar iv ei mye av kostnadene :) Eller så skjønner jeg HI jeg.

Om de skal ha gjester en dag eller to så raser pengen fort. Er så mye krydder og "småtteri" man ikke bruker ellers man må kjøpe til det man skal lage, som fort drar ivei en del kroner. Og har de handlet øl på butikken og ikke bevisst handler tuborg og andre "bililgsorter" så drar det fort mange hundrelapper :)

Og skal man bake selv, så koster det også fort, særlig for oss som ikke baker til hverdags og må kjøoe inn alt man "burde ha hatt" i skuffer og skap :)

Selv om jeg har handlet masse billig, så blir det penger til slutt. Jeg har handliet inn siden slutten av oktober (snack og brus osm står seg samt frossen mat) og slikt fått med meg de beste tilbudene i ulike butikker. Om jeg legger sammen alt, kommer jeg nok likevel opp i flere 1000lapper..Men storhandel til "Hele jula" blir nok "bare" på 1500, da vil alt "butikkølet" til jula ligge inn her, samt det iv trenger av frukt og grønt og melk....Men som sagt, da er det meste av snopet og brusen kjøpt inn. I tillegg kommer det innhandling til bursdag til mannen lillejuleaften. Fort en tusenlapp der også. Stor familie som skal ha drikke, kaffe, kaker.....Dette er de sureste pengene synes jeg :) Kunna hatt vett til og bli født i november elelr januar han også da,- ikke rett oppi jula!

Anonym poster: d0722fa12f6759bae2433976920e2042

Skrevet
Vet ikke helt, men blir nok noen tusenlapper. Vi er hos foreldrene mine hele jula, men bidrar selvfølgelig med innkjøp av mat. Dere andre som feirer hos familien, lar dere virkelig foreldrene/svigers betale alt??
Ja vi betaler ingenting. Skal vi ha dårlig samvittighet for det? Hvorfor det? Det er faktisk slik at foreldrene mine har råd og vi er gjester, tror det hadde klikka for mamma dersom jeg ville betale for maten. Det ville selvsagt vært annerledes dersom jeg hadde mistanke at verten sliter økonomisk. Anonym poster: 9a62292abde07c5bd01038066a9de068

Er vel helt naturlig å ikke betale for seg hos slekt, og spesielt ikke når man er hjemme hos sine egne foreldre?

Skrevet

Har handlet for 5000 ca, da skal vi spise borte 3 dager i julen. Det er med noen middager utenom også til denne uka.

Skrevet
Jeg har handlet masse på tilbud. Ti-kroners tilbud,-på ICA på snack...Hamstret potetskruer, saltstenger, chili- og cashewnøtter, cheesedoodles og tortillachips. Samt på Domus 2 for 30 kr på sørlandschips og store Freie sjokoladeplater...... Brus på kassetilbud,- 110 kr for kasse osv. Det er slike ting som drar iv ei mye av kostnadene :) Eller så skjønner jeg HI jeg. Om de skal ha gjester en dag eller to så raser pengen fort. Er så mye krydder og "småtteri" man ikke bruker ellers man må kjøpe til det man skal lage, som fort drar ivei en del kroner. Og har de handlet øl på butikken og ikke bevisst handler tuborg og andre "bililgsorter" så drar det fort mange hundrelapper :) Og skal man bake selv, så koster det også fort, særlig for oss som ikke baker til hverdags og må kjøoe inn alt man "burde ha hatt" i skuffer og skap :) Selv om jeg har handlet masse billig, så blir det penger til slutt. Jeg har handliet inn siden slutten av oktober (snack og brus osm står seg samt frossen mat) og slikt fått med meg de beste tilbudene i ulike butikker. Om jeg legger sammen alt, kommer jeg nok likevel opp i flere 1000lapper..Men storhandel til "Hele jula" blir nok "bare" på 1500, da vil alt "butikkølet" til jula ligge inn her, samt det iv trenger av frukt og grønt og melk....Men som sagt, da er det meste av snopet og brusen kjøpt inn. I tillegg kommer det innhandling til bursdag til mannen lillejuleaften. Fort en tusenlapp der også. Stor familie som skal ha drikke, kaffe, kaker.....Dette er de sureste pengene synes jeg :) Kunna hatt vett til og bli født i november elelr januar han også da,- ikke rett oppi jula! Anonym poster: d0722fa12f6759bae2433976920e2042

Hvor mye snop trenger dere siden du mener dere har spart en del på det? Her handler jeg snop en av de siste dagene før jul. Kjøper noen plater sjokolade, noen poser marsipan/sjokoladebiter og ett par poser chips og ostepop. I tillegg til litt smågreier til barnas julestrømper. Da har vi det vi trenger i grunnen. Vil tro jeg hadde spart maks 100 kr om jeg la meg skikkelig i selen.

Jeg vet ikke hvor mye jeg har brukt, men har kjøpt inn til jul i flere omganger. Bare pinnekjøttet kostet 1200 kr. velger ikke first price når det er jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...