Gå til innhold

Omgangssyke eller matforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har gått diare en stund i bhg nå, og vi har to barn på to forskjellige avdelinger. På fredagen når vi hentet hørte vi at et barn på vår yngstes avdeling hadde diare. Igår når pappan kom for å hente fortalte de at vår hadde bæsjet 10 ganger den siste timen, altså fra ca kl 15-16 og de hadde ikke ringt siden de tenkte at hun snart skulle hentes. Hun hadde vært i veldig fin form hele dagen, men plutselig blitt stille en stund og så begynte det. Hjemme klaget hun veldig over vondt i magen og bæsjet ca 5 ganger til. Ved 18- tiden hadde det roet seg og hun var seg selv igjen. Ville også spise og drikke. Sov godt hele natten. Idag har hun vært i god form og spist som normalt. Ikke bæsjet. Ingen av oss andre har blitt syke. Synes det hele virker litt rart, og begynner å tenke at hun fikk noe dårlig å spise i bhg... Hva synes dere?

Anonym poster: 57e9a7c65c3955efc058a1b17f0af55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sansynlig at hun har blitt smittet av diarè i bhg. Høres ikke ut som matforgifting i allefall.

Skrevet

Her i huset har vi hatt omgangssyke siste uka. Og det har kommet begge veier.

Hos meg startet det med diare, før det gikk over til oppkast etter noen timer. Hos ungene startet det med oppkast og gikk over til diare etter et par dager. Men de har bare vært på do et par ganger om dager i et par dager.

Slik har det forøvig vært for flere jeg kjenner også.

Anonym poster: 1f8f20523e57aaf391965d7427b9fc4a

Skrevet

Det jeg synes er rart er at det kom så plutselig og intensivt, og så ble hun fin igjen så fort hun fikk "renset" systemet. Når ungene har hatt omgangssyke/diare tidligere har det som regel vart litt lenger, særlig diaren, mer ala 3 løse bleier i noen dager. Eller typisk slik som anonym nr. 3 beskriver: både oppkast og diare. Styrer har sendt ut infobrev om at det går Noro-virus og sikter da til denne diaren, men jeg synes ikke det høres ut som det!

De får smørelunsj i bhg og det jeg tenker er at hun kanskje fått i seg noe dårlig pålegg eller noe. Kanskje diaren som gått der en stund skyldes dårlig mathygiene?!

Hi

Anonym poster: 57e9a7c65c3955efc058a1b17f0af55c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...