Gå til innhold

Hva betyr egentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

" hårete" som i uttrykket " sette oss et hårete mål" er det en positiv eller negativ greie?

Anonym poster: 522f808692067a338bd324ef06f8cdff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hihi, det har jeg aldri hørt før :P

*Venter på svar jeg også*

Anonym poster: 46ca8a3f0cc4becb5cfd87f44ca728a9

Skrevet

Fant også dette i avisa i dag: Svenske Ratos kontrollerer nå 50 prosent av Aibel. Milliardær Johan H. Andresen forteller Haugesunds Avis at det var en hårete beslutning å investere i Aibel, men at alle nå kan være stolte av hva de har fått til.

Syns jeg ser dette uttrykket over alt for tiden.

Anonym poster: 522f808692067a338bd324ef06f8cdff

Skrevet

Aldri hørt før.

Skrevet

Jeg hadde en sjef som sa det "hele tiden" og jeg tror det er et ganske vanlig uttrykk i oljeindustrien (som Aibel er). Et hårete mål betyr et krevende mål - dvs at det ikke er lett å oppnå det.

Anonym poster: 8e8583442391f064666df40b21a2034c

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg bruker ordet som noe litt harry, på en måte. "Den var hårete"... men ser jo nå at det kanskje var feil :P

Skrevet

Ser på det som et uttrykk for en slags skrekkblandet fryd i forhold til måloppnåelse, en galskap over målsettingen. Mest positivt. Litt buzzword - tror det var ingebrikt Steen Jensen eller Kjetil try som introduserte uttrykket for kanskje 10 år siden.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

tror det var ingebrikt Steen Jensen eller Kjetil try som introduserte uttrykket for kanskje 10 år siden.

Nåja, det er vel vanlig i det engelske språk også.

Skrevet

tror det var ingebrikt Steen Jensen eller Kjetil try som introduserte uttrykket for kanskje 10 år siden.

Nåja, det er vel vanlig i det engelske språk også.

Du har rett.. mente som uttrykk i norsk næringsliv :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...