Gå til innhold

Bare må klage litt på samboeren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Istedet for å være hjemme sammen med meg, når han ENDELIG tar juleferie så skal han være kompis å kjøre en til en plass på lørdag, som tar 5 timer. Hadde planlagt å få levert julegaver og gjøre de siste forberedelsene til jul, men NEIDA, da skal han kjøre den kompisen som i utgangspunktet skulle kjøres til et busstopp 10 min unna, til en flyplass mange timer unna..

Åh... Nå er det like før jeg ber han flytte, så jeg kan bo alene. Da vet jeg at jeg MÅ gjøre alt alene. Begeret tipper snart over..

Ingen kjærlighet, sex eller omtanke.. Er gravid 31 uker. Men å stille opp for kompisser når han endelig har fri, ja DET kan han gjøre....

Anonym poster: a25c2aac0b9983cff55fe059eee6c020

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta dine gjøremål på søndag da vel?

Men forstår frustrasjonen din. Disse menna disse menna.

Anonym poster: 830f744ffd03c4fb9ee4ec0204438e8f

Skrevet

Ta dine gjøremål på søndag da vel?

Men forstår frustrasjonen din. Disse menna disse menna.

Anonym poster: 830f744ffd03c4fb9ee4ec0204438e8f

En renner vell ikke ned dørene til folk på lillejulaften. Da pynter jo mange juletreet og lar roen senke seg før julaften..? eller?

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Har du prøvd å tatt det opp med han? Å sagt klart ifra hvordan du har det og hva konsekvensene kommer til å bli hvis det ikke blir foranding? jeg vet selv at det er ikke altid like lett å ta opp noe slikt, men det er altid til det beste, for uansett om det ikke blir noen forandringer så kan du hverfall føle deg bedre med deg selv siden du har sagt ifra :)

Skrevet

Litt enig med deg HI. Min er også litt sånn. Han orker ingenting siden han jobber så mye, men når han først har fri så bruker han tiden på alt annet enn oss..

Syns også julegaver ol bør være levert før lille julaften :)

Anonym poster: 31fc3cb0479892ba34c0dc2e34f830b2

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Har du prøvd å tatt det opp med han? Å sagt klart ifra hvordan du har det og hva konsekvensene kommer til å bli hvis det ikke blir foranding? jeg vet selv at det er ikke altid like lett å ta opp noe slikt, men det er altid til det beste, for uansett om det ikke blir noen forandringer så kan du hverfall føle deg bedre med deg selv siden du har sagt ifra :)

Ja, tok det opp der å da, og han svarte bare: Jeg regnet med du kom til å bli sur, og regnet ikke med du skulle forstå..

HI

Skrevet

Litt enig med deg HI. Min er også litt sånn. Han orker ingenting siden han jobber så mye, men når han først har fri så bruker han tiden på alt annet enn oss..

Syns også julegaver ol bør være levert før lille julaften :)

Anonym poster: 31fc3cb0479892ba34c0dc2e34f830b2

Godt jeg ikke er alene om dette da.. Når står han å vasker kjøkkenskapene, og troooor det hjelper på mitt humør.. Tror han skal "jobbe inn" lørdagen nå liksom.. NIX!!

HI

Skrevet

Det skal ikke være lett.. jula er jo en familietid så det er jo veldig dumt av han å bruke tia på kompiser som må kjøres.. det er snakk om prioritering. Han klager over at du ikke viser forståelse, men sånn som jeg forstår det er det helt motsatt i denne situasjonen.. det er ikke lett å ordne alt til jul samtidig som man er gravid så her syns jeg det mangler forståelse fra hans side.. Men dette er min personlige oppfattning så.. Jeg håper at du finner en måte å få han til å forstå hvordan dette er for deg.. .)

Skrevet

Det skal ikke være lett.. jula er jo en familietid så det er jo veldig dumt av han å bruke tia på kompiser som må kjøres.. det er snakk om prioritering. Han klager over at du ikke viser forståelse, men sånn som jeg forstår det er det helt motsatt i denne situasjonen.. det er ikke lett å ordne alt til jul samtidig som man er gravid så her syns jeg det mangler forståelse fra hans side.. Men dette er min personlige oppfattning så.. Jeg håper at du finner en måte å få han til å forstå hvordan dette er for deg.. .)

Når en arbeidskollega/kompis er viktigere enn samboeren hjemme så jeg altså rasende! Å enda til sku han bruke min/vår bil!! Ikke snakk om at han bruker kompissens bil.. Blir sinna for det også...! Hi

Skrevet

Første barnet, og ganske unge?

Mannen min var også sånn, han hadde jo alltid bare tenkt på seg selv og det var nok veldig uvant for han å "plutselig" ta hensyn til meg og etterhvert småbarn også.

Vi var ikke så unge da, han var 28 da vi ble sammen og 30 da vi fikk første barnet. Men likevel tok det sin tid for han å lære dette altså. Han avtalte ting med venner og informerte meg om det etterpå, ble sjokkert om jeg ikke hadde lyst til det. At han skulle spørre meg FØR han avtalte tok det sikkert et par år før kom skikkelig på plass i tankemåten hans ;)

Likevel ble det sakte med sikkert bedre, han vokste med oppgavene. Han var virkelig ikke noe særlig til pappa og familiemann første halvåret vi hadde barn, men farsinnstinkt og farskjærlighet vokste i han og respekten hans for meg ble også større og større etterhvert som årene gikk.

Nå har vi vært sammen i 15 år, har fire barn sammen og han er en oppofrende, kjærlig, engasjert og hensynsfull partner og far. Han har virkelig vokst inn i rollen.

Han hadde vært ungkar i mange år da vi ble sammen og var grodd fast i mange selvsentrerte og egoistiske mønstre, men de har han heldigvis lagt helt vekk etterhvert. Nå setter han faktisk alltid sine egne ønsker og behov bakerst, ført står barna, så meg og mine ønsker, til slutt hans egne.

Mitt råd er derfor, si klart ifra hva du mener, men ikke vær så uspiselig og streng at han ikke orker mer og drar fra deg. Du må oppdra han med kvinnekløkt ;)

Anonym poster: 64e0f4ece3b681b7b9ca3736e3b89064

Skrevet

Har dere unger?

Anonym poster: a0a816af59810f9c825eba046d4cdf57

Skrevet

Han har 3 og jeg har 2. Venter vårt felles sammen.

Hi

Skrevet

Ja, tok det opp der å da, og han svarte bare: Jeg regnet med du kom til å bli sur, og regnet ikke med du skulle forstå..

HI

Hva mente han du skulle forstå.

Anonym poster: 45ff50082163f8cc2507fcea9ab17ca1

Skrevet

Hi

Så du skal være hjemme med unger, høygravid, på bittelille-julaften for at han skal være grei mot en kompis? Haha! Det er drøyt!!!

Skrevet

HI

At han bare ville hjelpe en kompis..

Skrevet

Hi

Så du skal være hjemme med unger, høygravid, på bittelille-julaften for at han skal være grei mot en kompis? Haha! Det er drøyt!!!

Regner vel med at hans unger er hos moren sin.

Det er en ide å bli enda bedre kjent med hverandre når det er unger med. Og i alle fall før man får en felles i tillegg.

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Har du prøvd å tatt det opp med han? Å sagt klart ifra hvordan du har det og hva konsekvensene kommer til å bli hvis det ikke blir foranding? jeg vet selv at det er ikke altid like lett å ta opp noe slikt, men det er altid til det beste, for uansett om det ikke blir noen forandringer så kan du hverfall føle deg bedre med deg selv siden du har sagt ifra smile.png

HI

Det gjør han ved å kjøre han til bussstoppet.

Skrevet

Hi

Barna er ikke her da. De kommer etter julaften siden de feirer jul hos mor/far i år. Men problemet er jo at vi har ting som skal gjøres klart, enda noen gaver som skal leveres. Vill nyte litt tid med han når han endelig har fri og før baby kommer osv. Men vi har tydelig forskjellige verdier i livet!

Hi

Skrevet

Hi

Regner vel med at hans unger er hos moren sin.

Det er en ide å bli enda bedre kjent med hverandre når det er unger med. Og i alle fall før man får en felles i tillegg.

Ja, men felles var ikke planlagt. Å det er ikke bare å springe til sykehuset å ta en abort..

Skrevet

Jeg forstår deg godt! Har du prøvd å tatt det opp med han? Å sagt klart ifra hvordan du har det og hva konsekvensene kommer til å bli hvis det ikke blir foranding? jeg vet selv at det er ikke altid like lett å ta opp noe slikt, men det er altid til det beste, for uansett om det ikke blir noen forandringer så kan du hverfall føle deg bedre med deg selv siden du har sagt ifra smile.png

HI

Det gjør han ved å kjøre han til bussstoppet.

Ja, men da måtte stakkar kompissen vente noen timer på flyplassen.. gikk bare en buss om morgenen og flyet i 4 tiden. Så da kjører han han heller til flyplassen.. Lurer på om han er homo!

Skrevet

Hva er så ille med dette egentlig? Det er da mange dager til jul enda...

Anonym poster: 76c409b1b5b488c9156f19f79002c4df

Skrevet

Ja, men de siste forberedelsene gjør vi ikke i dag eller i morgen. Det gjøres i helga, da han skal bort!

Skrevet

Synes du er litt streng her jeg da, dere har barnefri den helgen og du synes det er så galt at han vil tilbringe litt tid og samtidig hjelpe en kompis? Det hadde ikke jeg reagert nevneverdig på altså, dere har jo masse tid igjen sammen, fredag kveld, før eller etter kjøreturen hans og hele søndagen...

Man må gi og ta litt vet du, om du ønsker litt frihet til å møte dine venner o.l. må du gi han litt frihet også.

Du sier han blir borte i 5 timer, nyt de 5 timene i ro og fred, slapp av og lad opp, kos deg litt. Så har dere resten av helga sammen. Kanskje du kan invitere noen av de du ville levere gaver til på en kopp kaffe hjemme hos deg også kan dere bytte gaver samtidig?

Skrevet

Synes du er litt streng her jeg da, dere har barnefri den helgen og du synes det er så galt at han vil tilbringe litt tid og samtidig hjelpe en kompis? Det hadde ikke jeg reagert nevneverdig på altså, dere har jo masse tid igjen sammen, fredag kveld, før eller etter kjøreturen hans og hele søndagen...

Man må gi og ta litt vet du, om du ønsker litt frihet til å møte dine venner o.l. må du gi han litt frihet også.

Du sier han blir borte i 5 timer, nyt de 5 timene i ro og fred, slapp av og lad opp, kos deg litt. Så har dere resten av helga sammen. Kanskje du kan invitere noen av de du ville levere gaver til på en kopp kaffe hjemme hos deg også kan dere bytte gaver samtidig?

har vært 100% sykemeldt i 2 mnd. Hadde du bare vist hvor mange timer jeg har vært alene hjemme når han har vært på jobb, hjulpet den ene og den andre osv. Kommer ikke til å nyte de 5 timene alene! Jeg vill nyte alenetid med samboer før jula fylles med plikter, rutiner, unger og mas. I tilleg til at vi snart får vår felles og aldri får tid alene sammen på leeeeenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...