Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Har ein gutt på 9 år som har ekstra oppfølging fagleg på skulen , han har assistent ute 1 time kvar dag, han følger klassen fagleg men trenger ro til å få konsentrert seg. var på møte med lærar for ein mnd siden , da fortalte han at han var ein roleg gutt som aldri fann på noe tull, han var høfleg og sjenert. I dag fekk me kopi av halvt års rapporten dei sender til ppt ,der står det at han er urolig i timane , det er ofte han som startar bråk og tull , han svarar frekt til dei vaksne og skyldar på andre. Dette er noe me aldri har sett sjølv og trur egentligt dette er noe dei har skrevet for å få meir midler i klassen , og føler det er heilt feil å gjere ting verre en det er berre for å få ekstra midler. Har vert tilfeller før også der dei dramatiserer ting som egentligt ikkje stemmer , men da har det gått på det faglege. skal ta kontakt med lærar , men måtte berre få lufta meg litt her først. Anonym poster: 0059db85713b3f6dc6476d6bc6fd6a1b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Her må du ta tak i lærer/skolen altså! Hadde litt av det samme i barnehagen, hun lederen var et nek og gjorde alt hun kunne for å få gratis arbeidskraft (privat barnehage) Be om et møte straks! Anonym poster: 9936255be6c86001002db53db1301eeb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 skal snakke med læraren i morgen , synes det blir så feil når dei skal få han til å hørest ut som ein problem unge sosialt , det er det faglege som har vert problemet og konsentrasjonen han i klasserommet, mens når han får sitte åleine klarer han å følge resten av klasse i alle fag unntatt engelsk. Anonym poster: 0059db85713b3f6dc6476d6bc6fd6a1b
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Som regel er man altfor snill når man snakker med foreldrene om barna deres, så regner nesten med lærerne snakker sant. Elevene er ofte annerledes i timen enn hjemme. Men uansett burde de ha fortalt deg det først, hvis han er en som lager bråk. Er det helt usannsynlig at han lager bråk i timen? Har du snakket med han om det? Foreldre i dag har en tendens til å tro på alt barna deres sier, de nekter å tro at deres barn kan gjøre noe galt. Anonym poster: 7a22ffbe02cd69f070663fa42166e3a3
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 me spurde både lærar og assistent på møte for ein mnd siden om han var med på bråk , og fekk da til svar at han aldri var med på bråk og uro og var både høfleg og roleg på skulen , det einaste problemet var konsentrasjon i klassesammenheng, synes det da er rart at dei ein mnd etterpå leverer inn rapport på det motsatte. Anonym poster: 0059db85713b3f6dc6476d6bc6fd6a1b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #6 Skrevet 20. desember 2012 har snakka med læraren nå , og han seier det har vert to -tre tilfeller dei siste ukene at han har himla med øynene og sukka når han har fått beskjed om kva han skal gjer . Dette var kansje ikkje så gale hadde det vert noen andre men dei forventa det ikkje av vår gutt og valgte derfor å skrive dette inn i rapporten. Han hadde også sittet litt uroligt på stolen ved eit par annledninger , var fortsatt ein av dei rolige guttane , men dei hadde sett dette som ein endring. Hi Anonym poster: 0059db85713b3f6dc6476d6bc6fd6a1b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2012 #7 Skrevet 20. desember 2012 Men det kan ikke være positivt da? At skolen er redd for å miste midlene de føler at de har behov for med tanke på gutten din, og at de heller overdriver litt for å være sikker på at gutten din får den oppfølgingen han trenger! At hvis de hadde skrevet at det går bedre og han er en god gutt, så ville de kanskje mistet litt av tilskuddsmidlene de får. Trenger gutten din ekstra oppfølging og systemet er sånn at det er de som er verst som får best oppfølging, så vil jo dette hjelpe gutten din. Så lenge det er gutten din som får glede av det og ikke bare skolen generelt så er det vel ok. Ja det er et dumt system om man må overdrive for å få hjelp, men sånn er det ofte. Anonym poster: cf9c9a9983d47ff2fe83fb6aea4fcdf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå