Gå til innhold

Hva får din 5 åring til jul av deg/dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt her. Han får 3DS og et spill, billetter til mamma og han selv til kaptein Sabeltann show i Oslo, brettspill, 1 bok, oppgavebok og så får han mer Lego og brio togskinner felles med lillebroren. Har en 2,5 åring og de to gutta leker veldig godt sammen med Lego/togskinner og da er det moro å supplere...

Anonym poster: aabeec675112ce91c04644e7b35133e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du synes alt det der er nødvendig til en 5-åring? I tillegg til alt annet han vil få? Vår får sovepose og litt lego. Èn leke og èn bruksting.

Skrevet

Hva vet du om at han får mange ting av andre???

Du høres ut som svigermor på 75 år!!

Skrevet

Syntes det var mye jeg.

Nå har jeg ei på 4, hun får en leke hun ønsker seg, 2 filmer og en prompepute :D

Anonym poster: 2d9aca757a1cd254a1dd73c41b72046e

Skrevet

Min 5 åring får mange gaver av oss foreldre! Både leker, spill og nye ski.

Takknemlig og grei gutt på tross av gavehysterisk mamma, gitt ;-)

Skrevet

Ja, jeg beklager om dere ikke har nettverk. Jeg antok rett og slett rett ut av luften at gutten ville få flere gaver. :)

Skrevet

Gutt her. Han får 3DS og et spill, billetter til mamma og han selv til kaptein Sabeltann show i Oslo, brettspill, 1 bok, oppgavebok og så får han mer Lego og brio togskinner felles med lillebroren. Har en 2,5 åring og de to gutta leker veldig godt sammen med Lego/togskinner og da er det moro å supplere...

Gratulerer, du er i ferd med å skape et monster.

Anonym poster: d97cac7c10b3ae580509304cb181f7b5

Skrevet

Min 5-åring har to eldre søsken så huset er allerede fullt av lego, briotog, ds o.l. pluss at hun også arver både ski, skøyter og sportsutstyr.

Hun trenger egentlig ikke noe særlig i år så da blir det en del smpåting fra oss foreldre. Hun får morgenkåpe, puslespill, en bok og en film.

Vet hun får Hello Kitty lampe av mormor, klær av oldemor, karneval (prinsesse) kjole av tanten, jenteting som neglelakk, hårstrikker o.l. av den andre tanten. Av de to onklene og farmor aner jeg ikke hva hun får.

Anonym poster: 68dedac05dbea1b1c84604aeefdb04f7

Skrevet

Barn som ikke er vant til å få alt de peker på i hverdagen blir absolutt ikke monstre av å få dyre eller mange julegaver altså.

Vi velger å gjøre det sånn at barna ikke får så mye når det ikke er noen spesiell anledning, om det er skiutstyr, et puslespill eller en film spiller ingen rolle, de får stort sett bare gaver/ting når det er bursdag eller jul. De er kjempetakknemlige og setter veldig stor pris på det de får, og er langt fra noen bortskjemte monstre selv om de får både dyre og flere julegaver..

Er mange måter å oppdra barn på, og de fleste av oss greier jobben greit, selv om vi ikke alle bruker samme metode som deg!

Skrevet

Barn som ikke er vant til å få alt de peker på i hverdagen blir absolutt ikke monstre av å få dyre eller mange julegaver altså.

Vi velger å gjøre det sånn at barna ikke får så mye når det ikke er noen spesiell anledning, om det er skiutstyr, et puslespill eller en film spiller ingen rolle, de får stort sett bare gaver/ting når det er bursdag eller jul. De er kjempetakknemlige og setter veldig stor pris på det de får, og er langt fra noen bortskjemte monstre selv om de får både dyre og flere julegaver..

Er mange måter å oppdra barn på, og de fleste av oss greier jobben greit, selv om vi ikke alle bruker samme metode som deg!

Enig!!!

Så fort noen her inne gjør ting annerledes enn andre får man pepper. Barna mine får ikke då mye som en DVD utenom bursdag og jul...får aldri ting i butikken etc. Tror det er mange som ikke er klar over hvor mange "gaver" ungene får innimellom.

Vi er bevisst oppdragelsen av våre barn, det er jammen ikke den ene dagen i året som avgjør om de blir bortskjemt/monster etc

Skrevet

Hun på 4 får den Toffee-hesten fra Toys'r us hun har ønsket seg leeeenge!! I tillegg så får hun et stort leketøysett med modelleire.

Men den store familiegaven til oss alle i år er 2 uker på Tenerife med avreise grytidlig lillejulaften. Julaften tar vi på fredag:)

Skrevet

Femåringen vår får Friends Lego (rideleir), playmo, 2 spill og noen prinsesseting hun ønsker seg.

Anonym poster: 464659a8daf7965d9edb6a3a4f120820

Skrevet

sparkesykkel

Anonym poster: 6a40d08263119b57f7c26399aefcad31

Skrevet

Jeg har stor familie så jeg vet ungene får mye gaver. Derfor har jeg kjøpt en pakke lego som er ønsket, tøfler med lynet mcqueen, og et puslespill. I kalenderen får han en dcd på julaften. Det synes jeg er nok:) Jeg har ikke så god råd heller, så jeg gruer meg til poden blir større og ønsker seg dyre gaver som feks pc, mobil osv...

Anonym poster: ea518afa9c71bfb9c775e3d362780d90

Skrevet

Han får :Sparkeski,skylander giants,ds,lego,klinkekulebane,klær og noen biler.

Skrevet

Min snart 5åring får en bilbane, sånn spiderman bilbane.

Anonym poster: 90c04936e504cd7848e844e379d27d8f

Skrevet

Vår femåring får en boks med lego av oss. Han får så mye av alle så det holder i massevis.

Han får en liten dings av lillesøstra også, men vi har ikke kjøpt det ennå så vet ikke hva det blir. Kanskje en radiostyrt bil...

Anonym poster: f9d7b3aba44dd9c6e58a45bab8981bab

Skrevet

Sykkel, my little pony slott, lego, to bøker, en dvd og en stor ponybamsesak.

Skrevet

Lego her også. Av oss får han lego enebolig :P Og så vet jeg han får lego helikopter, lego togbane og lego ninja dragekamp av andre i familien (besteforeldre, tanter/onkler). Andre ting enn lego jeg vet han får er sparkeski, skjelettskytespill og ... nei kommer ikke på mer, resten blir en herlig overraskelse ;)

Skrevet

Disney on ice biletter er det eneste de får av oss.

Ellers har vi stor familie og alle spør jo om hva de kan kjøpe i gave, så har gitt ønske listen rundt, så ingen kjøper samme gave..

Skrevet

Han får Kurio.

Anonym poster: e412945450d5326c433e0038f430f779

Skrevet

Fra foreldre og lillesøster får 5 åringen:

Akvarium

Monsterbarbie

en sånn hamster greie til morgenrebusen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...