Gå til innhold

Noen med vannkopper erfaringer her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår fikk det på fredag, begynte med ett par prikker og hadde litt feber. Idag har han mange flere, noen store med væske og mange veldig små røde prikker på ryggen.

Mitt spørsmål er, skal alle de rød prikkene bli til sånne skorpe sår ? Eller er det noen som bare forsvinner ? Han er jo på sin 5 dag idag, og er han over det værste da ?

Noen annet jeg lurer på er lillesøster som hadde 1 prikk i underlivet på lørdag, den er borte nå og jeg finner ingen andre prkker på henne. Har henne hjemme sammen med sønnen, men lurer på når jeg evt kan sende hun i bhg igjen, formen hennes er jo helt på topp..

Anonym poster: 3d6aea80e8b605eb865fdc23f54b5e1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn fikk det jula i fjor, når prikkene er borte og de har tørket inn så er smitten over. Tok vel nesten 14 dager hos oss. Hvor gammel er jenta? Kan ha vært det, men da er sjangsen veldig stor for at hu får det igjen seinere. Broren min fikk vannkopper som baby, bare noen få prikker. Når han blei voksen fikk han det igjen, og holdt rett og slett på og dø.

Skrevet

Når alle blemmene har tørket inn (fått skorpe) kan han gå i barnehagen igjen.

Om jenta ikke har en eneste prikk hadde jeg sendt henne i barnehagen, om hun var av de som bare fikk en vannkopp har jo den tørket ut nå og hun er smittefri.

Det kan også godt hende at lillesøster ikke hadde en vannkopp men noe annet utslett i underlivet, da får hun vannkopper om et par uker ;)

Anonym poster: 07e9ed90210abad10fdd354f2bcac040

Skrevet

Min sønn fikk det jula i fjor, når prikkene er borte og de har tørket inn så er smitten over. Tok vel nesten 14 dager hos oss. Hvor gammel er jenta? Kan ha vært det, men da er sjangsen veldig stor for at hu får det igjen seinere. Broren min fikk vannkopper som baby, bare noen få prikker. Når han blei voksen fikk han det igjen, og holdt rett og slett på og dø.

Så alle prikkene vil ikke væske, men noen kan bare tørke inn ? Jenta vår er 2 år.. Om hun ikke hadde vannkopper i helgen så kan hun jo være bærer nå og at vankoppene hennes kommer for fullt til uka ? Syntes det er så vanskelig...

Skrevet

Her sier barnehagen at dersom ungene har vannkopper kan di i barnehagen så lenge de ikke haar feber. Vannkopper smitter 2 uker før det bryter ut..

Skrevet

Jeg kommer til å ha sønnen vår hjemme til nyåret, så han stresser jeg ikke med å sende i bhg. Er lillesøster jeg er veldig itvil om.. Hun hadde feber og veldig vondt i underlivet i helgen, jeg var ganske sikker på at det var vannkopper hun hadde i helgen.. Men når hun ble så rask frisk så blir man jo usikker på om det var det hun hadde faktisk hadde..

Hi

Skrevet

Vil tro det verste er over ja. Her i huset hadde alle tørket inn etter en uke. Han hadde også enormt mange prikker!

Kan nok være at jenta får det etterhvert - men det er ikke godt å si. Ville nok uansett ikke behandlet henne som syk med mindre hun har symptomer på det.

Anonym poster: 6f8166d0f71d499cedfeb96c82f407f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...