Gå til innhold

Treeeeeg seksåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seksåringen min er vanvittig treg med alt om morgenen. Det tar veldig lang tid for ham og mye mas fra oss for at han skal kle på seg. Han kler på seg på badet for å unngå distraksjoner men likevel går det ufattelig tregt. Det samme med spising og når han skal ta på yttertøy. Kan ikke huske at han var sånn da han gikk i barnehagen men kanskje vi kledde på ham installere grad. Kan man ikke forvente at en seksåring klarer å kle på seg selv innen rimelig tid???? Noen tips? Jeg har ikke lyst til å begynne med klistrelapper osv.

Anonym poster: 527591ec5b8f0ea1bd27d17bf1b17cc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvordan går det på skolen? Liker han den?

Liker han å gjøre lekser?

Anonym poster: d7810af2d15207f9074d6dd4ed29092a

Skrevet

HI

Han har ikke gitt uttrykk for at han ikke vil på skolen men han synes lekser er kjedelig. Situasjonen blir veldig stressende for vi voksne maser og da blir han nok enda tregere men hva annet kan man gjøre? Vi er i helt feil spor.

Skrevet

Vær obs på dette.

For mitt barn var slik og det ble bare verre og verre år for år. Først i en alder av 13 kom sjokket over at han hadde alvorlig ADD.

Men her er det mange år med lekseslit først.

Det startet med at han ikke likte lekser i 1.trinn, men gjorde de selvfølgelig.

Først i 7 trinn begynte han å lure seg unna, skjule lekser.

Får du noen slags hentydninger fra skolen om at han ikke liker seg, følger ikke ordentlig med, krev endring!

Jeg prøvde å fortelle lærerne problemet allerede fra 3 trinn men de mente han var faglig sterk nok, slik at han ikke fikk hjelp.

Nå må han ha proffisjonell hjelp pga at barneskolen overså problemet.

Anonym poster: d7810af2d15207f9074d6dd4ed29092a

Skrevet

hehe, høres ut som min 1 klassing! Vi er med på PMTO pga div - og skal faktisk teste ut belønningssystem i påkledningssituasjonen :)

Husk at regelen er belønning når 70% eller bedre resultat! Dette for at det skal være en motivasjon.

Vi deler opp påkledningen. Max poeng er 5. Klarer han 3 eller mer får han belønning :) Ytterbukse=1 poeng, sko= 1 poeng, jakke=1 poeng, hals= 1 poeng og lue= 1 poeng.

Belønningene er f.eks spille et spill med en voksen 30 min, se 30 min tegnefilm, velge mellom to middager, få pante flasker og beholde pengene osv.

Anonym poster: 730d5f1ff8fc9238e54e637b8bf1c8d2

Skrevet

Akkurat som å lese om min 6åring. Blir mye kjeft fra min side. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg heller. Han kler på seg alene på badet pga at jeg ikke orker å se på. Blir bare irretert. Passer på å gi ros hvis han kler seg litt fortere enn vanlig.

Anonym poster: 0d3f6479430a06f2955f5f21d6daa220

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...