Gå til innhold

Barn med lav blodprosent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt barn med lav blodprosent? Hva skyldtes det?

Anonym poster: 7380bdc5e004370ca5643c74ee3a2a44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk påvist lav blodprosent i sommer, hun var da 14/15 mnd. Vet ikke helt hva som gjorde det. Hun har litt problemer med magen, så kan være at hun har litt dårlig opptak av næringsstoff.

Etter et par uker med jerntilskudd gikk blodprosenten opp igjen til normalen. Tror jeg hvertfall. Var hos to leger, fastlegen mente blodprosenten var for lav, 10,2. og barnelege på sykehuset mente det ikke var så unormalt for et barn. Siste prøve ble tatt på sykehuset og jeg har ikke hørt noe derfra(noe jeg ikke skulle om blodprøvene var normale).

Hun har godt og allsidig kosthold, så er ikke noe der som tilsier at hun skulle få for lite jern. Og i sommer fikk hun forsatt jernberiket grøt, velling og mme.

Jeg har selv hatt mye problemer med magen(irritabel, sensitiv tarm) og dårlig opptak av næringsstoffer, så må ta kosttilskudd i perioder. Og mye tyder på at jenta mi har arvet mine mageproblemer.

Anonym poster: 967603fccbafdde32b9cbdb671f24e98

Skrevet

Jenta mi hadde 8.6.... Har ikke fått svar på jernlager ennå. Hun er veldig kresen, og har knapt nok spist middag på mange uker. Kjenner jeg er litt bekymret for hva dette er, men velger å tro at det har med kostholdet å gjøre. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...