Gå til innhold

Eksen min sendte en sms i natt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min har ikke sett barna på flere år, og nå har han fått ny samboer som har barn. I natt sendte han en sms der han skriver hvis han ikke får ha ungene i jula skal han kalle meg inn til fvk og si jeg saboterer samværet og han bør få ha ungene boende hos seg.

Jeg kommer til å skrive tilbake at jeg ikke sender barna avgårde i jula til personer som de ikke kjenner.

Anonym poster: 7db592391dd7175dedd010b7635f2848

Videoannonse
Annonse
Skrevet

feiler han da? Herregud, han kan da ikke bare komme 6 dager før jul å kreve samvær med ungene på julaften, som han ikke gidder å ha. Han kommer ikke langt med "trusselen"

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Ta vare på den tekstmeldingen du, så kan du vise den frem til fvk hvis han kaller deg inn til et møte der.

Skrevet

Ta vare på sms'en han sendte (hele samtalen dere i mellom om det utvikler seg), hold deg saklig og ha det som bevis om noe skulle skjedd.

Skrevet

Ikke gidd å svare på noen sånt.

Anonym poster: 98ba0650c97ece227ab5eff7d0e6bdf9

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Hahahahaha! Snakk om å ikke eie virkelighetsbegrep, da :P

Stå på ditt, hi!! Erre mulig, for en fjott av en eks du har! Men bare svar tilbake: "bring it on!"

Bare la han få en time på fvk, de er oppegående mennesker som gjennomskuer pisspreik, og dere skal jo isåfall begge forklare deres egen side av saken. Så skal vi se hvem som sitter igjen med skjegget i postkassa ;)

Skrevet

den mld tar du vare på så kommer han ikke særlig langt med noe som helst. Har han ikke vist interesse i det hele tatt eller har dere hatt tvister hele tiden?

Uansett altfor mye å be om når barna knapt vet hvem personen er.

Skrevet

Ta vare på sms'en ja, skriv den også ned med dato og klokkeslett i tilfelle noe skulle skje med mobilen. Alltid godt å ha skriftlig bevis i bakhånd om det skulle utvikle seg.

Ellers kommer han ikke langt med å sende deg en sånn trussel nå, rett før jul, og særlig ikke om han vanligvis ikke har noe kontakt med barna sine.

Skrevet

Ta vare på all dokumentasjon i tilfelle han plutselig drar deg til fvk. Skjønner godt at han er en eks... Syns svaret er passende om at du ikke sender barna til noen de ikke kjenner, og at det var et merkelig tidspunkt på døgnet, og ikke minst en upassende tone, å be om noe sånt.

Anonym poster: 7f080dae5db85f95cbb489a3de95fe49

Skrevet

Jeg hadde sagt som deg og også skrevet at han må gjerne innkalle til fvk for det er vel på tide at dere tar en prat siden han ikke har giddet å se barna sine på flere år.

En må jo le litt da at en person velger å ikke se barna på flere år og så tro at man skal bli redd for en slik trussel.

Anonym poster: 77b1a0c5175eb04102541d61342cdcee

Skrevet

Jeg tror det er på grunn av hun nye samboeren han nå vil ha barna. Hun reagerer vel på han ikke har dem så han må si det er jeg som har nektet han og ha dem. Smsen er sendt kl. 04.43 og den skal spares, for hvis han skal ha samvær etterhvert må han jevnlig ha kontakt med barna først.

Hi

Anonym poster: 7db592391dd7175dedd010b7635f2848

Skrevet

For all del; ikke skriv dritt tilbake! Det kommer ikke noe godt ut av. Skriv at du ser frem til å få en innkallelse fra fvk slik at dere kan bli enige om et godt samarbeid rundt barna og at du håper han vil komme på banen for godt siden barna trenger en stabil far, ikke en far som bare vil ha de når det passer ham best. mvh ***

Anonym poster: e528e0734e7affd75f9c5c61ececae29

Skrevet

Synes du skal sende en konstruktiv melding tilbake: Det er fint at du vil ha kontakt med barna dine igjen. Vi kan sette oss ned over jul og lege en plan for samvær, så barna kan venne seg til deg og din nytte familie. Denne jula er allerede planlagt, og d planene kan vi ikke endte på så kort varsel.

Om han etter den meldingen forsøker å få fvk til å tro at du saboterer samvær, vil han stå der med skjegget i postkassa...

Skrevet

En fyllemelding, altså? Ta vare på den, og ikke svar. Jeg tror ikke at du trenger bekymre deg for å høre mer fra han om temaet. Han forstår nok at det var latterlig skrevet, og ikke aktuelt.

Skrevet

Haha, nei han kommer nok ikke så langt med den. det er vel strengt tatt nesten umulig å få time så kort før jul også på fvk, så han kommer vel ikke så langt med den. De på fvk kommer vel også til å råde til å bli kjent med barna før han skal ha de på samvær. Tror ikke du trenger å bekymre deg så hardt iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...