Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Foreldrene våre går gjennom en separasjon akkurat nå, hvor de sitter med to husleier, billån etc etc Men det forstår ikke min voksne (24) søster. Hun forlanger at hun skal få iPad i julegave, mens foreldrene våre har gitt beskjed til meg at kun de to små søsknene og barnebarna som får gave i år. Jeg forstår at når de er på tur å skal skilles så har de ikke akkurat så mye å rutte med og da må de prioritere litt. Pappa er kjempetrist for at søsteren min reagerer med stor sinne når han prøver å forklare henne at de ikke har råd til iPad. Hvordan kan jeg som storesøster prøve å forklare henne at de rett å slett ikke har råd? Blir så sint at hun oppfører seg sånn. Anonym poster: 45feb665cd30af5a772e966aac111d66
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 Søsteren din er en drittunge. Man forlanger ikke julegave, uansett om giveren er millonær eller ikke. Gaver er faktisk ikke noe man har krav på. Jeg ville ikke giddet ådille med henne. Ville sagt rett ut at hun er en barnslig, uempatisk drittunge, og at hun kommer til å få virkeligheten knallhardt i trynet en dag! Anonym poster: 1e39d4bac780bb567912a08367a27d89
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #3 Skrevet 18. desember 2012 Kanskje hun reagerer sånn for å "straffe" foreldrene sine..? Selv om hun er 24 og voksen i den forstand. Anonym poster: d9007fc72655b17636ce106c7b99996b
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Søsteren din er en drittunge. Man forlanger ikke julegave, uansett om giveren er millonær eller ikke. Gaver er faktisk ikke noe man har krav på. Jeg ville ikke giddet ådille med henne. Ville sagt rett ut at hun er en barnslig, uempatisk drittunge, og at hun kommer til å få virkeligheten knallhardt i trynet en dag! Anonym poster: 1e39d4bac780bb567912a08367a27d89 What she said............ Akkurat det jeg hadde tenkt å skrive, så jeg signerer deg. Jeg hadde klikka på henne og spikra henne til veggen! Ønsker hun seg en iPad så får hun kjøpe den selv!!
what a drittkjerring Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Hjelpes..Søsteren din trenger jaggu en real wakeupcall. Si det som det er, foreldrene deres har det tøft økonomisk akkurat nå og prioriterer åpenbart de yngste barna. Hun er voksen og forsørger seg vel selv i en eller annen grad og kan vel bære over ett år uten gave? Kommer hun forresten med like vanvittige ønsker hvert år?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Synes ikke det er din jobb å fortelle henne det. Hun er voksen nok til å forstå det selv. Anonym poster: 90dda2307e62ac88ff94c12675265b6f
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Kanskje det er hennes måte å kanalisere sitt sinne og sin skuffelse på, siden foreldrene skal gå fra hverandre? Hadde satt meg ned med henne og tatt en skikkelig "hør her" samtale. Hun høres ut som en uempatisk og umoden drittunge men kan jo la tvilen komme henne til gode til du har pratet ut med henne.. Om hun bare er en umoden drittunge, ja da hadde jeg sagt akkurat det. Om ikke dere i familien kan fortelle henne sannheten er det ingen som gjør det. Anonym poster: 3ef51201880a01a3e0650fb81482b2f2
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Hjelpes..Søsteren din trenger jaggu en real wakeupcall. Si det som det er, foreldrene deres har det tøft økonomisk akkurat nå og prioriterer åpenbart de yngste barna. Hun er voksen og forsørger seg vel selv i en eller annen grad og kan vel bære over ett år uten gave? Kommer hun forresten med like vanvittige ønsker hvert år? Ja, hun har hatt store ønsker i alle år. Enda hun jobber 100% og tjener veldig godt. Men hun prioriterer å drikke hver helg, kjøpe mat ute og kjøpe dyre klær. Spurte hva hun skulle gi dem, fikk til svar at når ikke hun får iPad får de ingenting. Jeg har kjøpt de en liten gave hver, en enkel kurv med litt god mat og drikke. Føler det er det minste jeg kan gjøre for å gi litt tilbake og hjelpe de litt. Anonym poster: 45feb665cd30af5a772e966aac111d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå