Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #1 Skrevet 18. desember 2012 Er jeg pliktig til å dele fars reiseutgifter ved "samvær" helt fra første stund? Også mens babyen er helt liten og ikke har utbytte av samværet, men at far bare skal komme på besøk 1-2 timer frem til barnet er 1 år? Hvor kan jeg evt finne info om dette? FVK eller NAV har visst ikke peiling. Anonym poster: 9e428432899810379cb3658af28aba2a
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #2 Skrevet 18. desember 2012 NAV har ingenting med reiseutgifter ved samvær. Anonym poster: 2c9321e6c519d31475b92216b46d3b0c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #4 Skrevet 18. desember 2012 Neida, men spørsmålet mitt var HVOR kan jeg da finne info? Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Ja,man skal dele ja Ja, jeg skjønner vi skal det når det er snakk om ordentlig samvær, med overnatting. Men jeg har skrevet "samvær" i anførselstegn fordi jeg synes ikke det er ordentlig samvær når far bare skal komme på besøk noen timer for å se barnet. Og jeg lurer da på om jeg er like pliktig til å dele hans dyre reisekostnader da. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab
mamma_til_gutt Skrevet 18. desember 2012 #6 Skrevet 18. desember 2012 Det er klart barnet ditt har utbytte av dette... Skjønner ikke helt. Det er ho nå barnet ditt knytter relasjon til pappaen sin slik at de kjenner hverandre nr barnet blir eldre. Ja, du må betale. Det står i barneloven. Paragrafen husker jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Ja,man skal dele ja Ja, jeg skjønner vi skal det når det er snakk om ordentlig samvær, med overnatting. Men jeg har skrevet "samvær" i anførselstegn fordi jeg synes ikke det er ordentlig samvær når far bare skal komme på besøk noen timer for å se barnet. Og jeg lurer da på om jeg er like pliktig til å dele hans dyre reisekostnader da. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab reisekostnadene er jo de samme om han bare er der en time eller om han har barnet på overnatting! Betal det du SKAL betale du,å slutt å finn på unnskyldninger for å slippe! Anonym poster: a78b4fa7bbea18c418afa2e43853d706
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #8 Skrevet 18. desember 2012 Ja de skal deles ut ifra en prosentsats forhold til inntektene deres. De færreste praktiserer vel dette. Er det far som krever det? Anonym poster: 546fc00d53ba21f8128ec84ae164b0d8
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Ja,man skal dele ja Ja, jeg skjønner vi skal det når det er snakk om ordentlig samvær, med overnatting. Men jeg har skrevet "samvær" i anførselstegn fordi jeg synes ikke det er ordentlig samvær når far bare skal komme på besøk noen timer for å se barnet. Og jeg lurer da på om jeg er like pliktig til å dele hans dyre reisekostnader da. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab reisekostnadene er jo de samme om han bare er der en time eller om han har barnet på overnatting! Betal det du SKAL betale du,å slutt å finn på unnskyldninger for å slippe! Anonym poster: a78b4fa7bbea18c418afa2e43853d706 Du vet ingenting om saken, så ikke kom med slike uttalelser. Jeg spør fordi jeg vil vite hva jeg er pliktig til, og jeg skal betale det jeg er pliktig til- intet mer, intet mindre. Derfor jeg lurte, takk for svar. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #10 Skrevet 18. desember 2012 Det er klart barnet ditt har utbytte av dette... Skjønner ikke helt. Det er ho nå barnet ditt knytter relasjon til pappaen sin slik at de kjenner hverandre nr barnet blir eldre. Ja, du må betale. Det står i barneloven. Paragrafen husker jeg ikke. Barnet vil ikke få tilknytning så sjelden som han har tenkt å komme. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab
Gjest mphs Skrevet 18. desember 2012 #11 Skrevet 18. desember 2012 Barnelova §44 http://www.lovdata.no/all/tl-19810408-007-007.html#44
mamma_til_gutt Skrevet 18. desember 2012 #12 Skrevet 18. desember 2012 Det er klart barnet ditt har utbytte av dette... Skjønner ikke helt. Det er ho nå barnet ditt knytter relasjon til pappaen sin slik at de kjenner hverandre nr barnet blir eldre. Ja, du må betale. Det står i barneloven. Paragrafen husker jeg ikke. Barnet vil ikke få tilknytning så sjelden som han har tenkt å komme. Anonym poster: 1b7ae420561f34cb2fea9c468e0bdeab Men samvær er samvær. Ikke at han valser inn og ut av livene deres når det passer ham...! Dere må ha en tydelig avtale om jevnlige dager, hvor kostnadene deles. Ønsker han ikke dette blir saken litt anderledes. Jeg tror nok dessverre at du allikevel er pliktig til å betale. Personlig er jeg stor fan av å strekke seg milevis i slike konflikter, og svelge mange kameler. Men noen ganger fungerer ikke ting, og da er tingretten rett sted. Vet ikke hva du sliter med HI, men skjønner at du har et problem. Sjekk ut rettighetene dine i lovverket.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #13 Skrevet 18. desember 2012 Be om samtale på familievern kontoret eller ring nav så får du et riktig svar. Anonym poster: 546fc00d53ba21f8128ec84ae164b0d8
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #14 Skrevet 18. desember 2012 Selv om barnet ser far sjelden vil det sakte med sikkert bygge seg opp en relasjon, barna er ikke så store før de begynner kjenne igjen folk og jo eldre de blir jo lenger tid kan det gå mellom hver gang og de fremdeles kjenner igjen. Dere må sette opp en klar plan, om han vil komme f.eks siste onsdagen i hver måned f.eks må du betale halvparten av utgiften om dere tjener omtrent det samme. Anonym poster: 41908b729b1c763a19205b89457b0d8d
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #15 Skrevet 18. desember 2012 Du må være med på å betale reiseutgiftene prosentvis ut fra hva dere har i inntekt, men har du liten inntekt er det ikke sikkert du må betale noe. Anonym poster: fcd520184197497db049d477cef3e10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå