Gå til innhold

Tørrhoste til hun kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 2 og 1/2 år, har hatt hoste en stund, men allmentilstanden har vært fin. Hosten var vært til og fra, men den blir bare verre og verre. Nå har hun tørrhoste hele tiden og hoster så hun kaster opp. Har ikke feber, men er selvsagt slapp av all hostingen.

Sitter og venter på at legekontoret skal åpne (skal altså ringe lege), men noen som har noen formening om hva det kan være?

Hun har hatt falsk krupp før og det virker ikke som om det er det. Har vært en oppblomstring av kikhoste i byen, men hun er vaksinert. Ellers vet jeg ikke hva det kan være.

Ekkelt med hosten som nå nesten er konstant :(

Anonym poster: 00a89d7d6a3deb88146c314df4fe4fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du henne hostesaft mot tørrhoste? Evt hostedempende?

Ville så absolutt tatt henne med til legen, om du er bekymret. Bedre en gang for mye enn en nærmest hysterisk mor full av bekymring, og uten negler igjen :-)

God bedring til den lille!

Skrevet

Gir du henne hostesaft mot tørrhoste? Evt hostedempende?

Ville så absolutt tatt henne med til legen, om du er bekymret. Bedre en gang for mye enn en nærmest hysterisk mor full av bekymring, og uten negler igjen :-)

God bedring til den lille!

Takk for svar. Har gitt henne Solvipect, men det er liksom ikke den typen hoste.

Ringte legevakten nå og har time om 30 min. Så vi drar nå.

HI

Skrevet

Kjøp en pakke curamed på veien. Gjør ikke noe om det er voksen pkn.

Garantert at det hjelper litt,been there!

God bedring!

Skrevet

Ok

Anonym poster: 6f7e75ad36fc83769d3e5be0f5753aa1

Skrevet

Stakkars ikke noe morsomt det, får håpe det går over og legen vinner ut hva det er.får håpe ho slipper falsk krupp

Skrevet

Det skal finnes en egen hostesaft mot tørrhoste på apoteket mener jeg. Har kjøpt selv reseptfri mot akkurat det du beskriver. Hjelper det å gi henne noe å drikke nåt hun får hostebyger? Kanskje mulig å ha en vannflaske i nærheten hele tiden?

Personlig har jeg litt "angst" for små objekter i munnen på små barn under 3 år, grunnet kvelningsfare, så selv om curamed er en kjempegod ide, tror jeg kanskje ikke jeg hadde gitt dette selv. Jepp er hysterisk :-)

Fælt når de små er syke :(

Skrevet

Høres ut som kikhoste. Jeg og ungen hadde dette hele sommer, tross vaksiner. Legen finner det på prøver.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det kan jo være kikhoste, men ifølge barnelegen på sykehuset vårt høres en "kike"-lyd (litt sånn pipende/hvinende lyd) når barnet puster evnt hoster, der av ordet kikhoste.

Men har du sjekket om det kan være astma?

Barna mine har det og de holder på akkurat som dette i de verste periodene. Og spesielt når det er så store temperatursvingninger, fuktig og tørr luft om hver andre osv..

Hør med apoteket. Der vet de hva slags hostesaft som tar de forskjellige hostetypene.

Lykke til og god bedring til småtten :)

Skrevet

Takker for alle svar :)

Falsk kruppp har hun hatt før og det var det ikke, men legen mente det var kikhoste så hun tok endel prøver (som vi får svar på om ca. en uke) og fikk resept på Bricanyl.

Så nå er det juleferie her i heimen.....;)

HI

Skrevet

Falsk kruppp har hun hatt før og det var det ikke, men legen mente det var kikhoste så hun tok endel prøver (som vi får svar på om ca. en uke) og fikk resept på Bricanyl.

Så nå er det juleferie her i heimen..... ;)

HI

Litt sånn utenom.. Hvordan har det seg at det kan være kikhoste? Syns du skrev at hun var vaksinert mot det?

Anonym poster: 3afa8647192fd5abc1815d2f651ebfad

Skrevet

Så nå er det juleferie her i heimen..... ;)

HI

Litt sånn utenom.. Hvordan har det seg at det kan være kikhoste? Syns du skrev at hun var vaksinert mot det?

Anonym poster: 3afa8647192fd5abc1815d2f651ebfad

Man kan få det selv om man er vaksinert, men jeg tørr ikke tenke på hvor ille syk hun ville blitt dersom ikke vaksinen hadde tatt brodden av det verste.

Hun hoster, kaster opp, hoster og kaster opp. Nå sover hun i sofaen ved siden av meg, helt utslitt stakkars :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...