Gå til innhold

9-åringen er ENDA IKKE SOVNET!!! :O

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke hva som skjer med jenta vår. Hun la seg i 9-tiden og har enda ikke sovnet stakkar :(

Hun trenger nesten ikke søvn, og våkner før hanen galer på morgenen. Ofte sovner hun ikke før i 10-11 tiden på kvelden, men i kveld fatter jeg ikke hva som er galt altså.

Uff, vet ikke hvor jeg vil med dette, men synes det er frustrerende at hun ikke klarer å falle i søvn. Jeg klarer ikke å legge meg før jeg vet at hun sover.

Anonym poster: 63912edc4bd93c056c4cf8004759fdc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett på en lydbok lest av Erlend Loe. Skikkelig søvdyssende stemme... :-)

Neida, men fra spøk til alvor: det er jo ikke sikkert hun trenger så mye søvn da? Er hun sliten når hun våkner? Eller virker det som hun er opplagt til vanlig?

Skrevet

Hjelper ikke med lydbok, hun blir forstyrret av lydene.

Hun har aldri trengt mye søvn, og er aldri sur og grinete hverken på morgenen eller kvelden. Hun trener 3-4 ganger i uka, så hun burde jo bli sliten av å trene så mye tenker jeg (svømming og turn).

Men synes det er så trist at hun skal ligge å vri seg i senga hver kveld fordi hun ikke får til å sovne. Kan jo ikke la henne være våken hele natten heller, bare i håp om at hun kanskje skal bli trett. Skulle så gjerne ønske for hennes del at hun klarte å sovne i det hodet traff puta, men det blir bare makking fordi hun enda har en del energi til overs...

Skrevet

om hun våkner av hver minste lyd.... som du skriver: "Hjelper ikke med lydbok, hun blir forstyrret av lydene." så har nok dere som foreldre vært veldig stille mens hun var liten. og det er jo ikke det beste....

og du må nok bare vise henne hvem som er sjefen i huset og be henne holde øynene lukket til hun sovner.

Anonym poster: 8fb21e6042f28a61e0ab255512e35c2c

Skrevet

Hva gjør hun når hun ligger våken nå da? Jeg pleide å lese til langt på natt i den alderen...

Skrevet

Vi har alltid vært ganske stille, men har ikke behov for å bråke noe bare for å venne henne til å sovne med lyder i hus. På kveldene er det litt godt når det er stille. Det er ikke noen lyder i huset nå heller, så akkurat det er ikke noe problem. Har sagt at hun må lukke øynene, men tenker nok at du også har hatt noen netter hvor du overhode ikke klarer å falle til ro. Nytter da ikke å vise hvem som er sjefen i huset, hun er jo snill å legge, men jeg kan da ikke tvinge henne til å sovne. Men takk for tips uansett :)

Nå når hun er våken gjør jeg ingenting. Sitter å kaster bort tiden her inne :P Har prøvd å lese til henne andre ganger, men hun blir bare mer våken og gjør alt hun kan for å strekke ut tiden :(

Synes faktisk dette er litt vanskelig, selv om hun er kvikk og opplagt på dagtid. Jeg var heller ikke den som sovnet så lett på kveldene, og husker godt alle de kjedelige timene i senga på kveldene etter leggetid.

Skrevet

slik er det her også. og har vært sånn i 4 år. Hun er nå snart 6 år.

Hun er vant med lyder om natten og kan lett sovne til litt støy så det er ikke noe problem.

Men hun er som meg, klarer seg med lite søvn.

Noen kvelder kan hun sovne før hun treffer puten omtrent og så våkner hun noen timer senere og er lys våken i noen timer til, da er det all verdens unnskyldninger til og stå opp som kommer.

De fleste kvelder sovner hun ikke før 10 11 tiden, hun er i seng til klokken 8 i uke dagene. og opp klokka 7 nå.

Jeg var også slik da jeg var liten og ble til slutt avhengig av lydkassetter for og klare og sovne. så ble det tv, nå bruker jeg og spille på mobilen for og sovne. Så anbefaller egentlig ikke og bruke lydbok for og få henne til og sovne, for hun kan bli avhenigig av og ha det.

Jeg har spurt legen og råd men er ikke mye de kan gjøre.

Får beskjed om at det blir bedre ettervært og siden hun ikke er mer trøtt en andre barn p.g.a mindre søvn så ser de ikke på det som noe problem.

Håper hun har sovnet nå i allefall. og at det blir bedre ettervært:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...