Gå til innhold

Dette presterte min mor å si til meg i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg blir sur om jeg ikke får bærbar pc hos dere til jul" :o

Hva i all verden svarer man til noe slikt? Hun ønsker seg heller ikke en "vanlig" pc, men en Macbook!!! Vi er 3 søsken, og ikke fanden om jeg bruker 4.000 kr på gave til henne, når jeg selv sliter med å få endene til å møtes!

Jeg fatter faktisk ikke hvorfor hun skal legge dette "ansvaret" i hendene på oss. Hun har en pc, men den er dårlig og begynner snart å ta kvelden. Kan hun heller ikke spare opp litt penger og kjøpe seg en pc til 3-4.000 kr selv? Jeg har ikke råd til å kjøpe henne noe så dyrt altså, ikke om jeg må spleise med mine søsken engang. Men nå er jeg redd hun skal furte hele kvelden på julaften fordi hun ikke kommer til å få noen pc hos oss.

Jeg kan godt kjøpe ett gavekort, men er redd hun blir sur om hun ikke får flere tusen. Er så lei, for hun er så utakknelig til tider at jeg vil kaste opp. Gleder meg ikke til jul, om hun allerede nå skal bestemme hvordan humør hun skal være i om 1 uke.

Anonym poster: cded9d6fb432f5cbcb4dca44be9c6915

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hjelpe meg, sier jeg bare...

Gjest Antarctica
Skrevet

HI, din mor må nok heller bare bli sur! Man bestiller ikke gaver....

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg spilt dum og tolket ønsket henne som en fleip.

Skrevet

Da får du spørre om når hun har tenkt å gi noen hundre tusen i forskudd på arv siden hun har så høye forventinger når det gjelder gaver.

Anonym poster: 46ed8dc14ecd9ce4734642697cbc095f

Skrevet

Går an og kjøpe en billig en:) men forstår at dere ikke vil når ho sier det sånn

Skrevet

Jeg hadde brydd meg svært lite. Det er tanken som teller, ikke hvor dyr og fin den er.

Kjøp henne en sånn billig greier på en barnebutikk, spraylakker den hvit og få tak i ett apple merke. Der fikk hun plutselig mac'en sin gitt. :P

Skrevet

Hvor gammel er hun da egentlig? Virker som en drittunge (beklager uttrykket, men her passer det syns jeg).

Anonym poster: f55d61c3ce9b7f75a6773cdf9c578daf

Skrevet

Makan...

Jeg tror din mor trenger et påminnelse om forskjellen på ØNSKEliste og BESTILLINGSliste (jeg ønsker meg fet skrift her inne!). Du får henvise henne til nettbutikker og si at, i motsetning til deg, så tar de imot bestillinger.

Helt alvorlig, så ville jeg sagt at noe sånt har dere ikke råd til, så det får hun bare forberede seg på.

Skrevet

Da hadde jeg svart. Det kan du bare glemme. Da hadde hun fått til til å furte før jul og kunna da innstille seg på at hun ikke fikk det hun ba om.

Skrevet

Regner med dere både har ønsket dere og fått mye hos henne opp gjennom alle årene.

Kanskje på tide å gi noe tilbake.

Anonym poster: bbeebd57fb81200d597f17550245f83f

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Jøss! Tydeligvis noen som aldri blir skikkelig voksen.. Nei kjøp det du har råd til :) Om hun blir sur, så får hun bare bli det.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Regner med dere både har ønsket dere og fått mye hos henne opp gjennom alle årene.

Hehehe, morsomme anonym<3 du var her idag og :)

Skrevet

Syns du virkelig at det er rart å gi noe tilbake til foreldrene dine for alt de har gjort for deg?

Jeg ser på det som en selvfølge at nå som vi er voksne og i jobb kan vi endelig gi dyrere og finere gaver til våre foreldre.

Jeg syns det er så koselig å se hvor glade de blir.

Skrevet

Hehehe, morsomme anonym<3 du var her idag og smile.png

Syns du virkelig at det er rart å gi noe tilbake til foreldrene dine for alt de har gjort for deg?

Jeg ser på det som en selvfølge at nå som vi er voksne og i jobb kan vi endelig gi dyrere og finere gaver til våre foreldre.

Selvfølgelig er det kjekt å gi foreldre en fin gave, men når en ikke har penger så må en gi en gave som er rimeligere.

Anonym poster: 46ed8dc14ecd9ce4734642697cbc095f

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ja men når man ikke har penger da? Det er jo det som er fakta her i denne saken :)

Skrevet

Ikke fullt så koselig når de forlanger det...

Anonym poster: 48980dde90cc0298beae0d1967d670f4

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Sånn er mora til mannen min. Vanvittig frekt

Skrevet

Kjøp en veldedig gave, f.eks en geit i et u-land eller noe. Til pass for henne ;)

Skrevet

Haha, tror jeg vil gjøre litt "djevel" med henne til jul altså :D Syntes det var genialt det med den billig pc-greia..

Liker dere damer her inne altså!

Min mor er 45 år til deg som lurte. Hun tjener bedre enn meg, så fatter ikke hvorfor hun skal komme å snylte på oss. Men nå har jeg sovet dette litt bort, så bryr meg ikke fullt så mye som i går. Syntes bare det var en kjempefrekk ting å si.

Anonym poster: cded9d6fb432f5cbcb4dca44be9c6915

Skrevet

Ikke for å gni salt i såret, MEN min mor sier så greit at hun har alt hun trenger, og om det er noe hun ønsker seg så kjøper hun det selv.

"la nå meg få bruke pengene mine på barna mine og barnebarna min, og få slippe at dere bruker pengene deres på meg"

Dette er normalen, det din mor av alle mennesker sa, er så vanvittig unormalt å si til sitt barn, at det er helt utrolig. Høres ut som en femåring, eller en 15 åring, høres ut som noen som ikke har begrep om penger.

Anonym poster: aad616e09a81554892958c0dc8107895

Skrevet

Makan...

Jeg tror din mor trenger et påminnelse om forskjellen på ØNSKEliste og BESTILLINGSliste (jeg ønsker meg fet skrift her inne!). Du får henvise henne til nettbutikker og si at, i motsetning til deg, så tar de imot bestillinger.

Helt alvorlig, så ville jeg sagt at noe sånt har dere ikke råd til, så det får hun bare forberede seg på.

Helt enig! Og for å få fet skrift trykker du ctrl + b sånn :) og samme når du vil skru den av igjen ;)

Skrevet

Ja vist vi kan barnetrygd for de også, slik de har fått for oss? Neida, ikke at det dekker alt.

Man skal ikke forvente å bare få og få. Det er ikke det julen handler om. Man skal ønske å gi, pluss...man skal også ha råd. Hun moren er ikke barn lengre, er det ikke bedre at ungene hennes får litt ekstra til jul? Enn voksne mennesker som mest sannsynlig kan kjøpe dette selv etterhvert?

Hi, gi ett lite gavekort om det skulle være noe.

Vi fikk bilstol for denne jula til 650kr av svigerfar. Han betalte 400kr, vi betalte resten selv. Er vi sure for det? Nei. Bedre enn ingenting :)

Skrevet

Makan...

Helt enig! Og for å få fet skrift trykker du ctrl + b sånn :) og samme når du vil skru den av igjen ;)

Må testes: fet skrift Du er genial, Minty! Nå lærte jeg noe nytt i dag også :)

Skrevet

"Da må du bare bli sur, fordi det har jeg ikke økonomi til", hadde jeg svart da.

Men mente hun det virkelig seriøst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...