Gå til innhold

Hvordan sjekker man om man har muggsopp hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange symptomer, så mistenker vannlekkasje i baderomsveggen inn til soverommet.

Anonym poster: c596aab8ef0f2759099c18329b2b00cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med symptomer??? Har du hodepine o.l eller merker du lukt/mye fukt i huset???

Kan hjelpe deg med dette jobber med sopp/skadedyr :-)

Anonym poster: 2a89dade550de69673625c12eb17415d

Skrevet

Jeg mistenker det samme og vil gjerne ha råd. Mannen min har astma og etter at vi flyttet inn her for et år siden er han blitt slimete og hoster. Han er liksom ikke ordentelig syk, men blir ikke frisk heller. Har vart hos lege som ikke finner noe galt. Vi har et gammelt hus med utette vinduer osv.

Hvordan går man frem for å sjekke mugg, sopp eller annet?

På forhånd takk for hjelpen:)

Skrevet

Ring et firma som kan sjekke det for dere. Vi har brukt Mycoteam.

Skrevet

Mycoteam er et kjempebra forslag. De tar luftprøver for å se etter soppsporer, og identifiserer disse. Da kan man kjapt og pålitelig finne ut om det er muggsopp eller hussopp i huset. Som en hurtigløsning mens man venter, kan man ellers sette inn en defukter dersom det er rått, eller trekker mye. Sopp og særlig mugg er avhengig av vann, så om man klarer å holde huset "tørt" kan ikke muggen sette seg.

Til deg som mistenker mugg på badet, om du har hatt en vannlekkasje, kan det godt være muggsopp på innsiden av veggene som det er vanskelig å oppdage da den "gjemmer seg" bak flisene o.l. og kommer ikke frem slik mugg på vanlig strie viser seg (svart belegg) )Jeg ville kontaktet eksempelvis mycoteam eller cytox o.l. snarest, Det er mye dyrere å vente....

Lykke til, håper dere blir "muggfrie" :-)

Anonym poster: 2a89dade550de69673625c12eb17415d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...