Gå til innhold

Moren min kjørte med min datter usikret! Jeg eksploderer her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma passet datteren min på halvannet år, de skulle på shopping, kjøre buss og kose seg.

Da de kom hit igjen, hadde min bror kjørt dem,og jeg spurte tilfeldig hvor de hadde fått tak i sete. "Vi hadde ikke det, hun satt bak med meg,og hadde sele på".

Jeg ble først stånde å måpe! Pga barnet mitt holdt jeg meg rolig,men ga klar beskjed om at det var overhodet ikke aktuelt å gjøre igjen, og at dette var jeg ikke komfortabel med. Da bare flirte hun det vekk, og byttet samtaleemne. Bror svarte at han likte det ikke han heller.

Jeg er så sint at jeg sprekker snart! Både på mamma og bror! Hva er det som får voksne folk til å risikere andres barns liv på denne måten? Det er glatt,mørkt,mange svinger og mye trafikk der de kjørte også. Merker jeg har lyst til å nekte mamma å ha jenta mi igjen!

Anonym poster: 9ec1fc77e33597311590ab7d6d3dd027

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har tanten til barnet mitt kjørt uten sikring en gang, men det var pga jeg havnet på sykehuset og hun måtte hente i barnehagen.

I nødstilfeller kan jeg skjønne det, men man kjører ikke unødvendig som for eksempel etter shopping.

Vær heller glad ingenting skjedde og gi beskjed at neste gang får hun ta taxi hjem med bilstol, eller holde seg hjemme.

Anonym poster: 004ed273d718affd08dff534bc9ad841

Skrevet

Det er faktisk ulovlig! Du kan anmelde det, så kanskje mora de skjønner alvoret.

Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall. Når man har så lite omløp i hodet er det ikke greit å vite hva hun kan finne på neste gang.

Anonym poster: a97df16f19531fda149e32fe6e046abc

Skrevet

Jeg har slike svigerforeldre selv. Blir så forbanna hver eneste gang og de bare fnyser av det. Ser ikke problemet for svigermor sitter jo bak med ungen og holder han fast! Er det mulig? Jeg har begynt å montere setet i bilen til svigerfar hver gang de passer selv om de sier at de ikke har planlagt å kjøre bil for ofte skal de kjøre bil likevel....

Skrevet

Neste gangen så setter du igjen setet til gamlemor, så er du på den sikre siden iallefall.

Anonym poster: c123de147432bed136243722b0b688d2

Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt at barnet mitt fikk være der en eneste gang igjen, før det var stort nok til å selv vite hva som er lov og ikke lov, og selv kunne si fra.

Skrevet

Jeg hadde også reagert, men det er jo mer sikkert det hun gjorde enn å sitte i en buss... Det er vel ingen sikring i bussene?

Anonym poster: 6069896d92adbf870999656bf663fc98

Skrevet

Her får ingen som ikke tar barnas sikkerhet alvorlig passe på dem. Jeg hadde formidlet veldig tydelig hva jeg mente om det, og går det ikke inn så får de ikke passe barna enkelt og greit. Svigerforeldrene mine fnøys litt i starten, men de har fått inn i hodene sine at det ikke er slingringsmon når det gjelder dette.

Skrevet

Jeg hadde også reagert, men det er jo mer sikkert det hun gjorde enn å sitte i en buss... Det er vel ingen sikring i bussene?

Hehe, mindre sikkert enn i buss? Buss skal ha seler i alle seter nå. Dessuten er det tryggere kræsje i en buss enn i en bil, om en nå først skal sette det ene fremfor det andre. Det er enda verre ¨la ungen gå midt på motorveien alene så klart mange ting en kan praktisere og fremdeles skylde på at ditt og datt er verre.

Anonym poster: 0d6b79db2491ef07a8d8ff1573336fc0

Skrevet

Hehe, mindre sikkert enn i buss? Buss skal ha seler i alle seter nå. Dessuten er det tryggere kræsje i en buss enn i en bil, om en nå først skal sette det ene fremfor det andre. Det er enda verre ¨la ungen gå midt på motorveien alene så klart mange ting en kan praktisere og fremdeles skylde på at ditt og datt er verre.

Anonym poster: 0d6b79db2491ef07a8d8ff1573336fc0

Ok. En stund siden jeg har tatt buss da, for det hat jeg ikke sett. Jeg hadde jo selvfølgelig blitt sint om noen hadde gjort det samme med mitt barn!

Skrevet

Enig med #5.

Neste gang du lar henne passe barnet setter du igjen setet. Så får hun velge om å ta buss begge veier, eller bli kjørt av noen begge veier.

Flere bestemødre jeg kjenner har kjøpt sete slik at de har til barnebarna, eller at foreldrene til barnet har kjøpt ekstra sete og gitt til besteforeldre. Verre er det ikke!

Et ekstra sete trenger ikke koste 3-4 000 kr. Mitt kostet 1500(9-36 kg), og vil du være 100% sikker kjøper du et slikt et og monterer det i baksetet på bilen hennes!

Noen ganger må du ta ansvar selv, hvis andre ikke gjør det.

Anonym poster: 93e5477ff15f7692defc123969296cb0

Skrevet

skjønner godt at du ble skikkelig sint da ja!!

Veldig glad for at min mor og far har kjøpt eget sete som de har stående i sin egen bil :-)

Skrevet

Her er både svigers og mine foreldre sløve. Skjønner ikke poenget med bakovervendt osv. Har aldri kjørt mine barn uten sikring heldigvis.

Jeg har lekset opp for de at det er påbudt med sete og sikring. Og at barn under 140 cm ikke skal sitte i forsete. Det er dessverre mer effektivt å peke på loven, enn sikkerheten for barna...Er det mulig...:-(

Anonym poster: f18c6cac17ef30c2e8dd641c92c1e3b0

Skrevet

Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall.

Du hadde ALDRI latt moren din passet barnet ditt igjenn fordi moren din handlet ubetenksomt en gang?? Jøss!!

Til HI;

Jeg skjønner deg godt og jeg hadde nok blitt rasende selv, ikke bare på moren men også på broren som fint kunne ha nektet og kjøre slik omstendighetene var. Synes det er bra at du står opp og sier hva du mener, og ikke gir henne rom til å gjøre noe slikt igjenn. Jeg hadde nok innhandlet en barnestol for å ha stående hos moren , slik at jeg sikret at hun ikke lot seg friste igjenn.

Skrevet

Skjønner godt at du ble sint, det ble jeg også etter at jeg fikk høre at min pappa hadde kjørt med ungene uten sikkerhet.

Da fikk jeg til svar at det hadde jo gått bra så hva var det å hisse seg opp for?

Men nå er jo alt jeg gjør galt hvis man spør min familie..

I ettertid har jeg alltid satt igjen bilsete selv om de mener de ikke skal ut å kjøre.

Skrevet

Jeg hadde blitt like sint som du er, bare så det er sagt. På den annen side kan man jo huske på at da vi vokste opp, hadde ingen bilstoler i bilene. Og på busser er det heller ikke alltid barneseter. Vi kjører jo buss likevel. Man skal selvsagt ta sikkerheten på alvor, men det er ikke verdens undergang om en overengasjert bestemor gjør en feil en gang.

Anonym poster: 8b80a0f0315518f8363eeb18496c2aeb

Skrevet

Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall.

Du hadde ALDRI latt moren din passet barnet ditt igjenn fordi moren din handlet ubetenksomt en gang?? Jøss!!

Ubetenksom en gang? Du tar ut deler av det som ble skrevet og da tar du bort meningen.

Det vitner om mindre inteligens å kjøre med et lite barn uten sikring! Man kan ikke detaljestyre enhver avgjørelse personen som passer barnet tar så da må man kunne stole på vedkommende. Og OM jeg ikke kan stole på at vedkommende kan ta vare på mitt barn sikkerhet på best mulig måte så får ikke personen passe barnet mitt mer. Og ja, det gjelder selv om det var min mor. Det er ingen menneskerett å passe barnebarnet sitt! Og en slik ting kunne faktisk fått meg til å slutte å stole på personen. Jeg leverer ikke mine barn til folk jeg ikke stole på, det hadde jeg ikke klart og slappe av med.

Skrevet (endret)
Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall. Anonym poster: a97df16f19531fda149e32fe6e046abc
Ubetenksom en gang? Du tar ut deler av det som ble skrevet og da tar du bort meningen. Det vitner om mindre inteligens å kjøre med et lite barn uten sikring! Man kan ikke detaljestyre enhver avgjørelse personen som passer barnet tar så da må man kunne stole på vedkommende. Og OM jeg ikke kan stole på at vedkommende kan ta vare på mitt barn sikkerhet på best mulig måte så får ikke personen passe barnet mitt mer. Og ja, det gjelder selv om det var min mor. Det er ingen menneskerett å passe barnebarnet sitt! Og en slik ting kunne faktisk fått meg til å slutte å stole på personen. Jeg leverer ikke mine barn til folk jeg ikke stole på, det hadde jeg ikke klart og slappe av med. Anonym poster: a97df16f19531fda149e32fe6e046abc
Hvis jeg tar med alt du hadde i innlegget ditt blir innebørden den samme

""Det er faktisk ulovlig! Du kan anmelde det, så kanskje mora de skjønner alvoret. Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall. Når man har så lite omløp i hodet er det ikke greit å vite hva hun kan finne på neste gang. ""

Som jeg sa, jeg skjønner hi ble forbannet det hadde jeg blitt selv også, men man er ikke helt uten ansvar for sine egne unger heller. Jeg hadde ihvertfall fortalt moren hvor skapet står, men isteden for å straffe en ubetenksomhet med at moren aldri fikk passe barnet mer ( er 100% sikker på at moren ikke mente eller ønsket å drepe ungen i en ulykke), så hadde jeg sørget for at der fantes en tilgjengelig bilstol, og alle kan være trygge og fornøyde i fremtiden.

Endret av Cat.68
Skrevet

Ja, men det kommer an på. For om hun ikke skjønner det eller ikke gidder å høre på HI så er det jo ikke så lett. For meg er det et tillitsbrudd og ville ikke latt noen jeg ikke kan stole på passe mine barn.

HI skriver:

Da de kom hit igjen, hadde min bror kjørt dem,og jeg spurte tilfeldig hvor de hadde fått tak i sete. "Vi hadde ikke det, hun satt bak med meg,og hadde sele på".

Jeg ble først stånde å måpe! Pga barnet mitt holdt jeg meg rolig,men ga klar beskjed om at det var overhodet ikke aktuelt å gjøre igjen, og at dette var jeg ikke komfortabel med. Da bare flirte hun det vekk, og byttet samtaleemne.

Høres liksom ikke ut som moren angrer og innser sin feil. Hun respekterer heller ikke HI og er ikke villig engang til å prate om det. Så da ville jeg hatt problemer med å stole på at hun faktisk tok ting jeg sa seriøst.

At moren ikke ønsket å skade er heller ingen undskyldning for noe. Ikke er hun villig til å høre og ikke respekterer hun HI syn på ting. De fleste uhell skjer i hjemmet så hadde hatt problemer med at en uomtenksom person skulle passe på barna mine.

Skrevet
Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall. Anonym poster: a97df16f19531fda149e32fe6e046abc
Ubetenksom en gang? Du tar ut deler av det som ble skrevet og da tar du bort meningen. Det vitner om mindre inteligens å kjøre med et lite barn uten sikring! Man kan ikke detaljestyre enhver avgjørelse personen som passer barnet tar så da må man kunne stole på vedkommende. Og OM jeg ikke kan stole på at vedkommende kan ta vare på mitt barn sikkerhet på best mulig måte så får ikke personen passe barnet mitt mer. Og ja, det gjelder selv om det var min mor. Det er ingen menneskerett å passe barnebarnet sitt! Og en slik ting kunne faktisk fått meg til å slutte å stole på personen. Jeg leverer ikke mine barn til folk jeg ikke stole på, det hadde jeg ikke klart og slappe av med. Anonym poster: a97df16f19531fda149e32fe6e046abc
Hvis jeg tar med alt du hadde i innlegget ditt blir innebørden den samme

""Det er faktisk ulovlig! Du kan anmelde det, så kanskje mora de skjønner alvoret. Hadde aldri latt henne passe mitt barn igjen iallefall. Når man har så lite omløp i hodet er det ikke greit å vite hva hun kan finne på neste gang. ""

Som jeg sa, jeg skjønner hi ble forbannet det hadde jeg blitt selv også, men man er ikke helt uten ansvar for sine egne unger heller. Jeg hadde ihvertfall fortalt moren hvor skapet står, men isteden for å straffe en ubetenksomhet med at moren aldri fikk passe barnet mer ( er 100% sikker på at moren ikke mente eller ønsket å drepe ungen i en ulykke), så hadde jeg sørget for at der fantes en tilgjengelig bilstol, og alle kan være trygge og fornøyde i fremtiden.

"ikke greit å vite hva hun kan finne på neste gang" er "cluet"

Skrevet

Man skal selvsagt ta sikkerheten på alvor, men det er ikke verdens undergang om en overengasjert bestemor gjør en feil en gang.

Anonym poster: 8b80a0f0315518f8363eeb18496c2aeb

Det kan fort bli det. Ikke verdens undergang bokstavelig talt, men for den enkelte familien...

Anonym poster: a5f51fa861a99f12a62ad20a57bd6aa6

Skrevet

Håper dere som er så hysteriske her aldri tar buss. Fint at alle busser er pålagt å ha sikkerhetsbelter, det hjelper nok veldig for de som må stå, og for alle unger som ligger i barnevognen på bussen... Og barnesete har jeg uansett aldri sett på buss.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Har kun lest hovedinnlegget, men jeg hadde ikke latt min mor passe sønnen min hvis hun brydde seg så lite om hans liv og sikkerhet. Makan! Kjenner jeg er så sint på dine vegne at jeg ikke engang klarer å skrive noe fornuftig.

Skrevet

Håper dere som er så hysteriske her aldri tar buss. Fint at alle busser er pålagt å ha sikkerhetsbelter, det hjelper nok veldig for de som må stå, og for alle unger som ligger i barnevognen på bussen... Og barnesete har jeg uansett aldri sett på buss.

Nei, jeg tar ikke buss uten barnesete.

Anonym poster: a5f51fa861a99f12a62ad20a57bd6aa6

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Jeg hadde blitt ordentlig sint og mest sannsynlig forbanna. Er utrolig glad mamma faktisk gadd å bruke penger på å kjøpe et sete som hun kunne ha i bilen sin. Hun fikk også klar beskjed om at Europris/biltema seter var helt uaktuelt så hun kjøpte Britax og det er jeg glad for siden ho henter i bhg innimellom osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...