Gå til innhold

Noen som er bipolare her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan startet psykdommen? Hva gjorde at dere ble utredet? Var dere mye sykemeldt og hvordan er det med dere nå?

Hvordan takler dere familielivet med barn og ansvar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke bipolar, men har en lidelse som ligger tett oppmot bipolar 2.

 

Hos meg startet det da jeg var 18. Ble plutselig ekstremt deprimert, og hadde en depresjon som ikke ble det minste bedre på ett år. Prøvde vanlig antidepressiva, men ingenting "tok det".

Det var da jeg fikk utredning. MYE frem og tilbake - ulike sykehus, og ulike diagnose-"forslag".

Prøvde ut en del medisiner, før jeg fikk dem jeg står på nå, og de tyngste depresjonsperiodene er dempet.

Når det gjelder det maniske (i mitt tilfelle hypomani), så er ikke det så fremtredende. (Er derfor jeg ikke har fått diagnosen bipolar, men heller en annen)

Etter at jeg begynte på medisiner har jeg nedstemte og oppstemte perioder som ikke er de verste.

 

Ok, nå falt jeg litt ut, men kan heller svare mer utfyllende om du ønsker.

 

Når det gjelder sykemelding så gikk jeg på skole da jeg ble syk, og kunne fortsette skolegangen på tross av mange og lengre innleggelser, fordi jeg gjorde mye hjemmearbeid. Heldigvis!

Jeg og pappaen til barnet mitt var sammen da jeg ble syk, men gjorde det slutt for noen år siden (mest på grunn av sykdommen min, dessverre), og jeg er nå "alenemor".

Pappaen har barnet mest (er fortsatt syk på den måten at jeg ikke kan ta meg av barnet alene alltid), men jeg har samvær så lenge jeg ikke er innlagt.

 

Nå er det 5 år siden jeg begynte utredningen, og jeg er kommet så utrolig mye lenger enn der jeg startet. Jeg har et liv igjen, og klarer meg rimelig bra, faktisk. Jeg tar mer utdannelse (noe som også er greit på grunn av enkelte innleggelser i perioder), og er mer sammen med barnet mitt. Livet går bare opp og frem! :)

 

Har fått mye hjelp av medisinene mine, tilrettelagte innleggelser og psykologbehandling.

 

Anonym poster: b167cacba6d2359fea9047b9eae7dda8

Skrevet

Jeg er ikke bipolar, men har en lidelse som ligger tett oppmot bipolar 2.

 

Hos meg startet det da jeg var 18. Ble plutselig ekstremt deprimert, og hadde en depresjon som ikke ble det minste bedre på ett år. Prøvde vanlig antidepressiva, men ingenting "tok det".

Det var da jeg fikk utredning. MYE frem og tilbake - ulike sykehus, og ulike diagnose-"forslag".

Prøvde ut en del medisiner, før jeg fikk dem jeg står på nå, og de tyngste depresjonsperiodene er dempet.

Når det gjelder det maniske (i mitt tilfelle hypomani), så er ikke det så fremtredende. (Er derfor jeg ikke har fått diagnosen bipolar, men heller en annen)

Etter at jeg begynte på medisiner har jeg nedstemte og oppstemte perioder som ikke er de verste.

 

Ok, nå falt jeg litt ut, men kan heller svare mer utfyllende om du ønsker.

 

Når det gjelder sykemelding så gikk jeg på skole da jeg ble syk, og kunne fortsette skolegangen på tross av mange og lengre innleggelser, fordi jeg gjorde mye hjemmearbeid. Heldigvis!

Jeg og pappaen til barnet mitt var sammen da jeg ble syk, men gjorde det slutt for noen år siden (mest på grunn av sykdommen min, dessverre), og jeg er nå "alenemor".

Pappaen har barnet mest (er fortsatt syk på den måten at jeg ikke kan ta meg av barnet alene alltid), men jeg har samvær så lenge jeg ikke er innlagt.

 

Nå er det 5 år siden jeg begynte utredningen, og jeg er kommet så utrolig mye lenger enn der jeg startet. Jeg har et liv igjen, og klarer meg rimelig bra, faktisk. Jeg tar mer utdannelse (noe som også er greit på grunn av enkelte innleggelser i perioder), og er mer sammen med barnet mitt. Livet går bare opp og frem! :)

 

Har fått mye hjelp av medisinene mine, tilrettelagte innleggelser og psykologbehandling.

 

Anonym poster: b167cacba6d2359fea9047b9eae7dda8

 

Lurer på hvilken diagnose du har? Takk for langt svar!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...