Frk Ludvig Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Er bare noen uker til jeg og sambo reiser til Thailand på ferie med vår 7 mnd gamle baby, og er på jakt etter litt reiseråd. Er sikkert ting og tang vi kanskje ikke har tenkt på... Hva er dine beste reiseråd? Tenker på alt fra selve flyturen, opphold, bleier, solkrem, uv-drakt, badebukse osv... Baby har fått hepatitt B vaksine ( er for liten for hepatitt A) og jeg fullammer nesten( får litt grøt og frukt/grønt), så skal være ganske trygt å reise om noen skulle lure på det På forhånd takk for tips og råd!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Eeeehm, kjøp litt falske merkeklær lizzm <3 :* babyen din! ingen ser forskjell på dolse&gabbana og dolce&gabbana, så bare kjøp fake lizzm <3 :* kyss og klem fra meg til deg ;o <3 Anonym poster: 86e21d737bac108055bf9ddf6ab36664
Gjest Ziva Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Store kofferter og betal for overvekt på forhånd, blir billigere da. Ha med nok bleier. Shopp til du stuper og kos dere. Lønner seg å ta ut penger der nede og bruk kun minibanker, ikke betal med kort hvor som helst.
Frk Ludvig Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2012 Eeeehm, kjøp litt falske merkeklær lizzm <3 :* babyen din! ingen ser forskjell på dolse&gabbana og dolce&gabbana, så bare kjøp fake lizzm <3 :* kyss og klem fra meg til deg ;o <3 Anonym poster: 86e21d737bac108055bf9ddf6ab36664 Ha ha, kanskje jeg kan kjøpe noe som står i stil til bubberry kjolen hun fikk i gave fra tyrkia i sommer! ;o)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Kos dere og nyt er mitt beste råd God tur .
Nettie+jentungen Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Ingen spesielle råd, men kos dere! Var i Thailand for 2 år siden, hadde det helt supert Eller til babyen kan det være lurt og ta med paracet osv. Just in case. God tur
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Et par tips : Aldri ta en thai på hode,aldri pek på noe med føttene dine. Thaiene er veldig opptatt av å ikke tape ansikt, derfor kan de late som de skjønner alt du sier selv om de skjønner nada. (ikke prat perfekt engelsk for da skjønner de hvertfall ingen ting).Thaiene er veldig glad i barn så babyen får sikkert masse oppmerksomhet Ikke si noe stygt om kongefamilien,da kan du bli kastet i fengsel. Alltid avtal pris på forhånd. Ikke bruk kort, kun cash. Hvor skal dere ?
Frk Ludvig Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2012 Et par tips : Aldri ta en thai på hode,aldri pek på noe med føttene dine. Thaiene er veldig opptatt av å ikke tape ansikt, derfor kan de late som de skjønner alt du sier selv om de skjønner nada. (ikke prat perfekt engelsk for da skjønner de hvertfall ingen ting).Thaiene er veldig glad i barn så babyen får sikkert masse oppmerksomhet Ikke si noe stygt om kongefamilien,da kan du bli kastet i fengsel. Alltid avtal pris på forhånd. Ikke bruk kort, kun cash. Hvor skal dere ? Engelsken er ikke no problem, hvis de er like dårlige som meg så bør det gå strålende :-P Vi reiser til Koh Lanta og Kata(Phuket), vært noen av de stedene? Ikke akkurat der vi ville valgt å reise bare oss voksne, men synes det er greit å være på litt siviliserte plasser når vi har med mini
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2012 #9 Skrevet 18. desember 2012 Eeeehm, kjøp litt falske merkeklær lizzm <3 :* babyen din! ingen ser forskjell på dolse&gabbana og dolce&gabbana, så bare kjøp fake lizzm <3 :* kyss og klem fra meg til deg ;o <3 Anonym poster: 86e21d737bac108055bf9ddf6ab36664 Lizzzm ...... Anonym poster: a4100902a80c5326e4aa3e49cd480377
mammakatten Skrevet 18. desember 2012 #10 Skrevet 18. desember 2012 Ikke pakk for mye med dere, for du ender opp med mye du vil ha med deg hjem igjen
Jojo x3 Skrevet 18. desember 2012 #11 Skrevet 18. desember 2012 Bleier får du tak i, verre med grøt så det hadde jeg tatt med. Uv drakt, solhatt og babybadering hadde vi med. Pluss enkelt førstehjelpsutstyr, paracet og antibac! Kos dere!
Frk Ludvig Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 18. desember 2012 Babybadering var et godt tips! Det hadde vi ikke tenkt på... søkte litt på nettet...noen som har erfaring på Fred´s swimtrainer? Eller noen andre som kan anbefales?
Jojo x3 Skrevet 19. desember 2012 #13 Skrevet 19. desember 2012 Babybadering var et godt tips! Det hadde vi ikke tenkt på... søkte litt på nettet...noen som har erfaring på Fred´s swimtrainer? Eller noen andre som kan anbefales? Vi kjøpte på barnas hus! Kjenner ikke til den du nevner. Men ikke vent til Thailand, der fant vi kun ustabile som veltet, så glad vi hadde med for den ble brukt mye.
Gjest Ziva Skrevet 19. desember 2012 #15 Skrevet 19. desember 2012 Hvis dere bor i Kata så gå dere en tur til Karon, eller ta en tuktuk. Mye bedre marked i Karon. Der ligger det 5-6 små resturanter etter hverandre. Den som er nest borterst fra Kata har fantastisk god og billig mat.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #16 Skrevet 19. desember 2012 Var i Thailand i 09, reiste rundt i en mnd og var 5 dager i Kata. Kata er en plass jeg gjerne drar tilbake til, og jeg vil si det er en fin plass å dra hvis man har barn. Der kan man gjøre alt fra å dra på elefantsafari til å ligge ved stranden. Det var en del strømmer havet der, men ikke så sterke så det var veldig fint å bade:) Det var mange fine steder å spise og menneskene var veldig hyggelige og behjelpelige. Apoteker er det mer enn nok av i Thailand, og der får man kjøpt det meste. Så lenge du har med deg det viktigste til babyen av medikamenter og slike ting, så tror jeg du finner tak i resten der borte, og har de ikke det du leter etter så finner de sikkert tak i det Jeg har reist en del rundt, og Thailand er helt klart den plassen jeg kommer til å dra tilbake til flest ganger:) Bare husk at solen er veeldig sterk, man blir solbrent selv om man sitter i skyggen hele dagen, så pass godt på å bruke mye solkrem å ofte God tur! Anonym poster: 135cd056816d3a54e38d1453586caa04
Frk Ludvig Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 19. desember 2012 Babybadering var et godt tips! Det hadde vi ikke tenkt på... søkte litt på nettet...noen som har erfaring på Fred´s swimtrainer? Eller noen andre som kan anbefales? Vi kjøpte på barnas hus! Kjenner ikke til den du nevner. Men ikke vent til Thailand, der fant vi kun ustabile som veltet, så glad vi hadde med for den ble brukt mye. Husker ikke tilfeldigvis merke på den fra Barnas Hus? Ingen som har baderinger inne nå siden det ikke er sesong ser det ut til...så får kjøpe en på nettet i en fei!
Frk Ludvig Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #18 Skrevet 19. desember 2012 Så kjekt å høre at noen er fornøyde med Kata og har tips med tanke på den plassen! Er egentlig litt skeptisk til Phuket, så nå ble jeg (og samboer) glad! Noen som har vært på Koh Lanta da? Har hørt det skal være en fin plass for utflukter til små idylliske øyer, er det risky å reise på sånne longtailbåtturer med baby? Vi tenkte uansett å ta med babyredningsvest hjemmefra i tilfelle vi tar noen turer
Puserjenta Skrevet 19. desember 2012 #19 Skrevet 19. desember 2012 (endret) Ikke ta med mye klær, det er billig å få klærne vasket:) genialt før hjemreise!! Kata hill hadde fantastiske baby-clams:) nydelig mat der (egentlig overalt da) I patong er det kjøpesenter hvis dere vil shoppe i ordentlig butikker. Endret 19. desember 2012 av Puserjenta
MrsMilla Skrevet 19. desember 2012 #20 Skrevet 19. desember 2012 Et par tips : Aldri ta en thai på hode,aldri pek på noe med føttene dine. Thaiene er veldig opptatt av å ikke tape ansikt, derfor kan de late som de skjønner alt du sier selv om de skjønner nada. (ikke prat perfekt engelsk for da skjønner de hvertfall ingen ting).Thaiene er veldig glad i barn så babyen får sikkert masse oppmerksomhet Ikke si noe stygt om kongefamilien,da kan du bli kastet i fengsel. Alltid avtal pris på forhånd. Ikke bruk kort, kun cash. Hvor skal dere ? Engelsken er ikke no problem, hvis de er like dårlige som meg så bør det gå strålende :-P Vi reiser til Koh Lanta og Kata(Phuket), vært noen av de stedene? Ikke akkurat der vi ville valgt å reise bare oss voksne, men synes det er greit å være på litt siviliserte plasser når vi har med mini Vi har vært der, nydelige plasser. ha med babymat hjemmeifra, typisk en grautpakke og noen middagsglass e.l. og bleier.kanskje et par badebleier til bassengene. Tips: få babybassinet på flyet! Ha også med et lite reisekit med apotekvarer, typisk paracet for baby etc. Myggnetting til vogna!!!! Sånne fine badeklær med solbeskyttelse er også fine.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2012 #21 Skrevet 19. desember 2012 Hvordan skal dere bo? Kan anbefale dere og ta med en liten vannkoker (husk å kjøpe adapter) til å koke vann til grøt og vann på flaske. Selv om du nesten fullammer ville jeg tilbudt babyen vann på flaske innimellom, trenger masse væske. Myggnetting er et must! Anonym poster: 9c5e0759db45bb8d0910bcff02273858
Frk Ludvig Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #22 Skrevet 19. desember 2012 Hvordan skal dere bo? Kan anbefale dere og ta med en liten vannkoker (husk å kjøpe adapter) til å koke vann til grøt og vann på flaske. Selv om du nesten fullammer ville jeg tilbudt babyen vann på flaske innimellom, trenger masse væske. Myggnetting er et must! Anonym poster: 9c5e0759db45bb8d0910bcff02273858 Vi skal bo på to forskjellige hotell, begge god standard utifra tripadvisor å dømme Skal være vannkoker på begge steder, men tror vi kjøper med oss en liten reisevannkoker for å være på den sikre siden! Betingelsen fra helsesøster for at vi skulle "få lov" til å reise var at mini skulle drikke vann, og etter flere ukers trening sitter den endelig! Bør vi koke alt vann hun inntar...? Lurte på om det var greit å la henne drikke flaskevann uten å koke...?
Frk Ludvig Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #23 Skrevet 19. desember 2012 Noen som har erfaring med baby og mygg forresten? Vi skal selvfølgelig ha med myggnetting til vogn og seng, men bør vel ikke smøre/spraye baby med myggmiddel...men kan vel kanskje spraye litt på klærne istedet? Jeg har så og si nesten aldri blitt stukket av mygg verken i Norge eller utland, så kan jo håpe mini er like heldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå