Gå til innhold

Lavkarbobrød i barnehagen? skuffet over ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ansatte vil ikke bake lavkarbobrød til ungene i barnehagen, så nå må jeg sende med brød jeg har bakt selv hver dag. De ansatte nektet også først å ikke gi barna mine meieriprodukter, men jeg fikk viljen min til slutt. Finnes det noe sted jeg kan klage over barnehagen? føler meg urettferdig behandlet og de ansatte vet ikke noe om et sunt kosthold.

Anonym poster: 7d19052395d5af71f7c0eba5d7d6c9f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aiaiaia, litt lei av trolleinnlegg nå.... Ta kvelden, snuppa. God natt !

Anonym poster: 920c0388c011a8f78bec6d77ac2e353c

Skrevet

Du kan sende et skriv til kongen.

Skrevet

Tar aldri slutt i dag...... Sukk

Anonym poster: 1da77fd1aa6589cd3cdca3623cf2f082

Skrevet

Hallo? Vet dere ikke noe om sunt kosthold? brød med masse karbohydrater og meieriprodukter er ikke sunt kosthold. Jeg vil gi ungene mine best mulig start på livet med sunn mat og gode matvaner.

Skrevet

Hallo? Vet dere ikke noe om sunt kosthold? brød med masse karbohydrater og meieriprodukter er ikke sunt kosthold. Jeg vil gi ungene mine best mulig start på livet med sunn mat og gode matvaner.

Barn trenger karbohydrater.

Skrevet

Anonym poster: 920c0388c011a8f78bec6d77ac2e353c

Skrevet
Hallo? Vet dere ikke noe om sunt kosthold? brød med masse karbohydrater og meieriprodukter er ikke sunt kosthold. Jeg vil gi ungene mine best mulig start på livet med sunn mat og gode matvaner. Anonym poster: 7d19052395d5af71f7c0eba5d7d6c9f3

For all del, enig i det. Men er det viktig for deg kan du sende med brød eller du kan fokusere på kostholdet den tiden de er hjemme.

Skrevet
Hallo? Vet dere ikke noe om sunt kosthold? brød med masse karbohydrater og meieriprodukter er ikke sunt kosthold. Jeg vil gi ungene mine best mulig start på livet med sunn mat og gode matvaner. Anonym poster: 7d19052395d5af71f7c0eba5d7d6c9f3
Barn trenger ikke karbohydrater. Lavkarbo er et bra, sunt kosthold. Ungene mine får nok energi uansett, for de er veldig aktive og jeg synes ikke de blir fort slitne heller.
Skrevet

Bra jeg ikke er den eneste som vil gi barna mine en god, sunn start på livet med bra kosthold ihvertfall.

Skrevet
Barn trenger ikke karbohydrater. Lavkarbo er et bra, sunt kosthold. Ungene mine får nok energi uansett, for de er veldig aktive og jeg synes ikke de blir fort slitne heller.

De trenger karbohydrater, men ikke i form av brød, poteter, pasta og sukker.

Skrevet

Nei aller helst bør de ansatte steke løvstek og bacon til ungene dine i lunsjpausen deres og kjøre på med litt smelta smør over, så - enig med deg:):):) God jul!

Anonym poster: 3039bf898d0ef958e21d90c84fbb81f3

Skrevet
Nei aller helst bør de ansatte steke løvstek og bacon til ungene dine i lunsjpausen deres og kjøre på med litt smelta smør over, så - enig med deg:):):) God jul! Anonym poster: 3039bf898d0ef958e21d90c84fbb81f3
Finnes lavkarbo-brød og lavkarbo-pålegg! så er ikke det jeg mener.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke akseptert å måtte begynne å bake brød hver dag (eller nå kan jo brød fryses, så ikke hver dag da) til barna i barnehagen :P

Men at de ikke kan la vær å gi meieriprodukter er jo bare teit....hadde det vært snakk om allergi hadde de jo ikke gitt det.

Men om du tar med brød så gir de vel det, og da er jo ihvertfall et problem løst.

Skrevet
Nei aller helst bør de ansatte steke løvstek og bacon til ungene dine i lunsjpausen deres og kjøre på med litt smelta smør over, så - enig med deg:)smile.png:) God jul! Anonym poster: 3039bf898d0ef958e21d90c84fbb81f3
Finnes lavkarbo-brød og lavkarbo-pålegg! så er ikke det jeg mener.

Hvorfor prakke kostholdet ditt på ungene? Barn i vekst har ikke vondt av vanlige brødskiver og et glass melk innimellom. Å skulle kreve at de ansatte baker egne brød som to unger i en hel barnehage skal ha, det blir vel liiitt for meget? Vil man ha spesialmat i barnehagen får man sende med det selv. Men dersom du ikke vil at de skal få meieriprodukter skal jo bhg respektere det.

Anonym poster: 3039bf898d0ef958e21d90c84fbb81f3

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Fordi de ikke ønsker å støtte en hysteriker? Dietten din har ingen fortrinn i barnehagen. Hadde barnet vært allergisk mot gluten, melk osv, så hadde jeg skjønt. Tror du virkelig de gidder å bake brød til EN unge? Eller kjøpe det rådyre og unødvendige lavkarbobrødet? Da får du begynne å betale mer i matpenger i måneden da, hvis ungen din skal ha spesialbehandling uten å ha helsemessige grunner til det.

Skrevet

Skjønner at du er frustert, men hva skal barnehagen gjøre hvis alle barna skal følge hver sin diett?

Mener du da at barnehagen skal tilrettelegge og lage egen mat til hvert enkelt barn? eller mener du at dette bare gjelder for ditt barn?

Anonym poster: 4be58f00331fa9b1a6054377d173b3a5

Skrevet

Barnehagen har plikt til å tilrettelegge kostholdet om barna av medisinske årsaker ikke kan spise f.eks. melkeprodukter. Da trenger bhg. legeerklæring, for det koster mye å handle inn rismelk, soyayoghurt osv. Foreldre som har fikse matideer, sånn som deg, får sende med spesialmaten selv.

Skrevet

Går da an å kjøpe lavkarbo-brød også. Kanskje dere vil proppe ungene deres full av karbohydrater, sukker og melk som egentlig er ment til en kalv, men jeg vil at barna skal ha en sunn start på livet.

Skrevet

Går da an å kjøpe lavkarbo-brød også. Kanskje dere vil proppe ungene deres full av karbohydrater, sukker og melk som egentlig er ment til en kalv, men jeg vil at barna skal ha en sunn start på livet.

Men da får du betale mer i matpenger. Hvordan får ungen i seg kalk forresten hvis han ikke bruker meieriprodukter?

Anonym poster: 7a59e40454c6151f724b193affb91010

Skrevet

Hva som er et sunt kosthold er det veldig delte meninger om og du må da skjønne at barnehagene ikke kan følge hver eneste nykke foreldrene får når det kommer til dette.

Du vil at barna skal leve lavkarbo, en annen mamma at hennes barn skal være vegetarianere, atter en mamma at barna bare skal ha økologisk mat osv osv osv. Sier seg selv at barnehagen ikke kan legge opp til 10 forskjellige dietter.

Barnehagen følger de norske matvettreglene som er satt opp og de sier at barna skal ha et variert kosthold med grovt brød, kjøtt, fisk, melkeprodukter, grønnsaker og frukt. Enten lar du barna dine leve etter dette eller du sender med de spesialmaten du krever de skal spise.

Jeg er enig i at vi spiser for mye karbohydrater i dette landet, for mye hvitt hvetemel og sukker. Men at barn i vekst ikke skal spise vanlig brød eller drikke melk er i mine øyne hysterisk og jeg vil tippe barna dine etterhvert vil ta fullstendig avstand fra reglene dine og kaste seg over alle de karbohydratene de kan få tak i når de er på besøk hos andre...

Anonym poster: 6a3318a1078d41e6b40199b47011927e

Skrevet

Hvis barnehagen jeg jobber i hadde bedt meg bake brød hadde jeg slutta :P

Skrevet
Går da an å kjøpe lavkarbo-brød også. Kanskje dere vil proppe ungene deres full av karbohydrater, sukker og melk som egentlig er ment til en kalv, men jeg vil at barna skal ha en sunn start på livet. Anonym poster: 7d19052395d5af71f7c0eba5d7d6c9f3
Men da får du betale mer i matpenger. Hvordan får ungen i seg kalk forresten hvis han ikke bruker meieriprodukter? Anonym poster: 7a59e40454c6151f724b193affb91010

Jeg synes du får sende med brød selv eller betale ekstra om du vil at ungene skal spise lavkarbo, men om du gjør det synes jeg virkelig barnehagen bør respektere det. Jeg synes også det spises ALT for mye hvete, sukker og melk i dette landet.

Og til deg andre, hvordan ungene får i seg kalk (du mener vel kalsium?) uten å få i seg meieriprodukter? På samme måte som unger i alle andre land får det i seg? Kun her i Norge vi er så voldsomme på denne melkedrikkingen. Veldig interessant at vi også er på verdenstoppen i beinskjørhet... Mitt barn får noe meieriprodukter, vi spiser ost og bruker innimellom fløte i saus, en iskrem i ny og ne, men det drikkes ikke melk, og jeg prøver å begrense det. Vi spiser ikke brød, men det er lov i ny og ne, akkurat som det er lov med et kakestykke og en iskrem ved spesielle anledninger. Men jeg anser ikke vanlig brød som bra eller sunn mat, og forventer at det respekteres i det daglige.

Dog enig med anonym #22, hadde steilet kraftig om jeg jobbet i barnehage og foreldrene til en unge ba meg bake spesialbrød til ungen deres :P

Anonym poster: da3bd7209976e9f788513925f502ed40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...