Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Hvordan tas allergitest på små barn? Prikktest? Blodprøve? Eller? Har fått time hos allergilege, er ang mat allergi. Gruer meg sånn, vil ikke min lille skal få vondt. Han har så tynne armer, virker så vondt å ta blodprøve i armen på så små? Han er 1,5år Anonym poster: 32881d21b245c6e1112ae14aa75e7979
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Vi tok allergitest på vår toåring. Prikketest - det gikk kjempebra Han satt helt rolig å fulgte med og syns det hele var spennende. Legen tegnet først små traktorer osv. på hendene hans for at det skulle bli spennende, og han ble vant til at noen holdt på med hendene hans. Anonym poster: 38c7087496e942192931ebcc0ec8b301
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 kjære vene. de små tåler mer enn du tror, er nok mer redd enn du trenger. Anonym poster: d6e9ad6c886f5102c7d5d7f5e9ee5952
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Ja jeg vet at det er nok jeg som gruer meg mest og har mest vondt hehe Anonym poster: 32881d21b245c6e1112ae14aa75e7979
smurfis Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Begge deler. Begge mine ble testet da de var sånn ett år. Prikktesten går veldig fint, når det nærmer seg de siste prikkene så begynte de å gråte litt. Blodprøven er litt verre, men med flink sykepleier så går det også veldig bra. Viktig å ikke stresse og veldig viktig at ikke du viser at du gruer deg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Vi tok i førsteomgang en blodprøve. Hadde den vist noe hadde vi blitt sendt til allergilege Anonym poster: 06dd4cbecdb85355dddfb8f62ea30797
Februargullet2013 Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Det går nok bra:) jeg fikk allergi allerede når jeg var 3 år og tok blodprøve,brydde meg ikke,men har tatt mye blodprøve hele livet mitt pga jeg har medfødt hjertefeil
valkyrien Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Man pleier vel å først ta blodprøve, og så følge opp med prikktest. Er ihvertfall det de har gjort på guttungen her.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Begge mine har tatt prikktest, eldste da han var ca 1,5år og yngste da han var ca 10mnd. Ingen utslag på noen av dem, selv om jeg er overbevist om at det burde slått ut på noe... Det er ulempen med alle allergitester, at jo yngre barna er, jo mindre er testene til å stole på. Men ingen av dem ble hysteriske da vi tok testene. Anonym poster: bd0bd5da565994e76092a15a1df1c8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå