Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Her sitter jeg med verdens dårligste samvittighet - selv om jeg vet at jeg er i min fulle rett! Kort fortalt er samboeren min et arbeidsjern uten like - bortsett fra når jeg ber han om å gjøre noe. Da blir alt plutselig veldig tungvint og jeg får stort sett beskjed om at det kan jeg da ordne selv... Så er saken at han skal på jobb i jula, og derfor har jeg bedt han om å ordne et par ting før han reiser - noe han da ikke har gjort. Så spør han meg i dag om jeg kan gjøre han en tjeneste i morgen som jeg godt kunne gjort, men det medfører ekstraarbeid og gjør ting ekstra tungvint for både meg og andre. Jeg var på nippet til å svar ja, for jeg syns man skal være hyggelige mot hverandre - men så kom jeg på de tingene han ikke har giddet å gjøre og som jeg derfor må gjøre i tillegg til å stelle istand jul alene. Derfor sa jeg at det ikke passer og at jeg derfor dessverre ikke kan gjøre det. Så nå sitter jeg her med verdens svarteste samvittighet og irriterer meg! Kan noen si at jeg har helt rett Anonym poster: 6653f3a61c1537586a7a030c1f28e97b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 God jul liksom... Anonym poster: 8538e54dcfb0b3c2ca09b7d2a380509a
Gjest Filifjonka Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Jeg skjønner deg egentlig godt, spesielt hvis dette er normaltilstanden i heimen. At han gjerne og villig stiller opp for og hjelper andre, men aldri deg. Likevel skjønner jeg også at du har dårlig samvittighet. Det er ikke lett.... Kan det hjelpe på samvittigheten at du tar en prat med ham, og forklarer hvorfor du sa nei? Fortell ham at siden han nekter å gjøre X og Y, må du gjøre det selv, og derfor er det ikke så greit for deg å også rekke å få gjort Z for ham. Tror nok jeg ville ha gått for en slik samtale, om ikke annet fordi det ville ha lettet min egen samvittighet noe...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Jeg skjønner deg egentlig godt, spesielt hvis dette er normaltilstanden i heimen. At han gjerne og villig stiller opp for og hjelper andre, men aldri deg. Likevel skjønner jeg også at du har dårlig samvittighet. Det er ikke lett.... Kan det hjelpe på samvittigheten at du tar en prat med ham, og forklarer hvorfor du sa nei? Fortell ham at siden han nekter å gjøre X og Y, må du gjøre det selv, og derfor er det ikke så greit for deg å også rekke å få gjort Z for ham. Tror nok jeg ville ha gått for en slik samtale, om ikke annet fordi det ville ha lettet min egen samvittighet noe... Saken er jo at jeg hadde hatt tid til å gjøre det, men ikke uten masse omrokkeringer på inngåtte avtaler med andre folk o.l. og det kjenner jeg at jeg ikke gidder når han er så lusen selv føler meg som en drittunge som tar hevn, men akkurat i dag var begeret fullt Samvittigheten har roa seg litt nå, siden han går rundt og furter - hadde han bedt om unnskyldning for at han ikke har gjort det jeg spurte om hadde jeg nok gitt meg, men nå er jeg bare trassig. Men vi må bli venner før han drar da, ellers blir det en stusselig jul. Anonym poster: 6653f3a61c1537586a7a030c1f28e97b
*Lissi* Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Skal gjøre det.....om du fikser det du lovte meg, hadde jeg sagt
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Skal gjøre det.....om du fikser det du lovte meg, hadde jeg sagt Det er for sent til at han rekker å gjøre det før han reiser i morgen tidlig, så det pressmiddelet er dessverre uaktuelt. Hi Anonym poster: 6653f3a61c1537586a7a030c1f28e97b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå