Gå til innhold

Helvetes kontrollerende samboer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et evig mas om hva jeg spiser, og det hjelper ikke å si ifra om at jeg ikke synes at det er noe hyggelig. Hvis jeg er ute med venninner og han ringer meg, spør han hva jeg har spist. Hvis jeg bare svarer at jeg har spist, spør han hva. Da svarer jeg som regel bare mat og avslutter samtalen. Men tror du ikke han nok en gang maser om hva når jeg kommer hjem? Hvis han har vært borte og jeg hjemme, er det garantert at spørsmål som "har du spist frokost, middag, lunsj" osv. kommer, det fins ikke unntak. Hvis jeg sier ja, er det igjen et mas om hva, og her gjentar han seg selv hvis jeg ikke svarer tilfredsstillende. Og er han på jobbreiser, kommer samme spørsmålet over telefon, det slår aldri feil. Kjenner at det koker i meg, jeg orker det ikke mer. I sted klikket det for meg, sa at han ikke har en dritt med hva jeg har spist og at jeg ikke orker å høre på det maset mer. Da kommer bare svaret om at han skal passe på meg, men det blir for dumt. Jeg er voksen og kan passe på meg selv, han har ikke en dritt med hvor stort eller lite mitt inntak av mat er, eller hvor ofte jeg velger å spise. Så lenge jeg ikke er syk og trenger den hjelpen, noe jeg ikke gjør, kan han bare holde seg langt unna. Skjønner han det? Nei. Så nå er vi begge sure på hverandre.

Er det bare jeg som synes at han ikke har noe med dette? Det er ikke akkurat sagt av kjærlighet og interesse for hva jeg har spist, mer for å kontrollere hva jeg stapper i kjeften og om det er godkjent...

Anonym poster: bf1606cc6d534d02b59bf551e1b14cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, hadde gitt klar beskjed om at det har han ingenting med. Og ikke giddet svare.

Skrevet

Hmmm, det må jo være en grunn til at han er opphengt i hva du spiser. Han virker jo bekymret for deg. Kanskje du veier for lite eller for mye, eller kanskje ikke selv innser at du har et spiseproblem? Just guessing here....

Anonym poster: 067bad2216c0f8208937ab6e342c69b2

Skrevet

Eh... Hvorfor er han slik?

Anonym poster: 95f4a3e0e926e606ff219e94ac9799d7

Skrevet

Må bare spøre: Er det noen grunn for han å mistenke at du har en spiseforstyrrelse?

Selv slet jeg med bulimi og anoreksi før, var på bedringens vei når vi ble sammen, og de første10 mnd, var han veldig pågående om hva jeg hadde spist, hadde jeg spist, holdt jeg meg til normale måltider, gikk jeg på do rett etter jeg spiste så fikk jeg en mindre leksjon, samtidig som han prøvde å pakke det inn som "normale spm, ikke mas", så gjorde han meg utslitt.

Etter at jeg tok han med til legen og ernærings sykepleien min, så roet han det betraktelig, og spurte bare innimellom om jeg var "i rute".. Nå er det snart 4 år siden vi ble sammen, og alt mas om mat ol forsvant for ca 1,5 år siden.

Nå sier ikke jeg at du har en sf, men kanskje han er redd for det om du er av de som spiser veldig lite? Eller veldig mye for den saks skyld, og han er redd for deg.

Om det kan være tilfellet, så sett deg ned med han, og forklar han hvordan maset hans påvirker deg, om du har sf, fortell han at han trigger det om han maser slik, om du ikke har det, forklar han at dette er normal matmengde for deg.

Alternativt: Kan han ha en sf? Spiser han det som vil være normalt for menn? Noen menn har sf, og de blir jo som oss jentene somhar det, nok så besatt av mat de ikke kan spise, og lever ut matdrømmen, ved å høre hva andre spiser.

Anonym poster: d7fe575b5ad978d06e23b375f7ae6c3b

Skrevet

Med mindre du har en spiseforstyrrelse og han er bekymret for deg finner jeg det meget merkelig at en voksen mann skal mase om hva du spiser og når du spiser??!

Er han redd du skal legge på deg? Redd du skal gå ned i vekt?

Hva er greien her?

Har han et anspent forhold til mat selv?

Merkelig..............

Anonym poster: c0f69b05e27b80203e9710f4611988a5

Skrevet

Har du spurt han hvorfor han har så voldsom fokus på hva du spiser? Han kan jo lage spiseforstyrrelser på deg!

Skrevet

Enten har du en spiseforstyrrelse du fornekter, eller så har han psykiske issues han fornekter.

Uansett bør dere vel prate sammen om problemet.

Anonym poster: 1d7a500257cb3e02f7e0562ab3501ee4

Skrevet

Jeg har ingen spiseforstyrrelse jeg fornekter. Han synes jeg er litt dårlig til å spise og maser en god del om det, men jeg mener at det er mitt ansvar å ha kontroll over det. Jeg er rett og slett ikke så glad i mat, blir i hvert fall ikke mer glad i det av konstant mas. Jeg er ikke undervektig eller overvektig, jeg er helt normalvektig og har vært det så lenge vi har vært sammen (alltid vært det egentlig). Han mener vel bare at jeg ikke spiser nok, fordi han selv spiser mye mer, men vi har forskjellig behov for mat. Han er veldig opptatt av at jeg skal spise variert, ofte og sunt og har problemer med mine matvaner av en eller annen grunn. Ikke minst har jeg lagt på meg litt i det siste, så han behøver ikke akkurat å være redd for at jeg skal dø fordi jeg er så tynn. Ei heller tror jeg at han er redd for at jeg skal bli overvektig, i så fall er det jo helt fjernt.

Hver gang jeg tar det opp, sier han at han bare vil hjelpe. Hjelpe med hva da, sier jeg? Nei, bare passe på at jeg er flink til å spise når jeg bør og at jeg spiser riktig. Har prøvd å si ifra så mange ganger, så blir det bra i en liten periode før det gir seg. Hvis han ikke synes at jeg spiser nok, føler jeg at han ser på meg oppgitt, fordi jeg ikke lever opp til hans standard for hvor mye man bør spise. Æsj, så lenge jeg faktisk spiser og ikke raser ned i vekt fordi jeg åpenlyst ikke gjør det, kan han bare gi seg... Men neida. Går aldri inn.

Har aldri hatt spiseforstyrrelser heller, så jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra.

HI

Skrevet

Høres nesten ut som om det er han selv som har spiseforstyrrelser av noe slag.

Skrevet

"Ditt ansvar å ha kontroll over det". På det og resten av det du skriver så høres det ut som om du har en spiseforstyrrelse du fornekter...

Anonym poster: 2a432d35a1f28e9c9bf2233bad67f578

Skrevet

Sett dere ned å prate skikkelig om det.

Kom til bunns i det og finn ut hvorfor.

Spør om han har hatt problemer med kosten selv, om han er redd du skal gå opp eller ned i vekt.

Anonym poster: 6ffe13de74dd46db32e57b256132cf97

Skrevet

Lest for mye fifty shades ? Hehe

Skrevet

Hæ? Fifty Shades? Har ikke lest... Jeg har nok ingen spiseforstyrrelser, det er da ingen fornekting. Han har nok ingen spiseforstyrrelse han heller, så tror nok ikke det ligger der. Skal prøve å ta det opp med han igjen, forklare hvordan det føles for meg. Men jeg får vente litt, må bli i litt bedre humør først.

HI

Skrevet

Jeg hadde svart FISKEPINNER på hvert eneste spørsmål han hadde stillt....uansett om det var frokost eller middag :P

Anonym poster: 22e16d675bd6cb39093e4486704f065b

Skrevet

kanskje han har fått en ny fetisj? liker BIG MOMAS? eksen til en venninne av meg likte stooore jenter. han ville fete henne opp. hun la på seg 15 kg med han :P

men nei, noe skurrer i toppen på han!

Anonym poster: 7a68813620d25113b8413e6299ba1fca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...