Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Vi har ingen penger, og vi skal ikke gi jule gaver. Grunnen til at vi ikke har noen penger, er at mannen har vært helt idiot før i år. Var så alvorlig at jeg fremdeles vurderer skilsmisse, pga hans usvarlighet. Vi tjener ikke så mye, og han overforbruker hver eneste måned. Vi har så lav inntekt at vi ikke greier å betale det tilbake. Det er jo fordi vi ikke tjener nok at han overforbruker. Mine foreldre redda situasjonen, og gikk inn med mye penger. Vel, vel, siden vi jo har to barn sammen, så vil vi jo prøve å fortsette, min mor har kjøpt mye deilig julemat til oss i julegave til oss alle. Hans barn skal feire med oss. Vel vi har bestemt oss at vi ikke kjøper gaver i år, det å ha fått betalt nødvendige utgifter og ikke ha kredittkort gjeld hengene over han/oss er det viktigste. Vel, nå kommer han og sier at vi må kjøpe julegaver, vi som har knappe tre tusen å leve på til januar lønna, som kommer midt i måneden. Vi hadde jo avtale om å spille spill, se film, og gjøre koselige ting sammen, som julefeiring i år. Og at alle ungene får åpnet pakke fra mine foreldre, siden vi ikke har penger, og at det fikk være det for i år. Neida, det er visst ikke godt nok. Det føles som han presser på med ufornuft for å gjøre tankene mine om skilsmisse endelige. At han ikke evner å ta ansvar for sitt tidligere overforbruk, han ønsker å bare fortsette på samme galeien. Anonym poster: 6e5d8577fd495f94d1a77797385c7d2e
Nullstress;) Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Han sier dere må kjøpe gaver... Hvorfor er det han som bestemmer det? Si nei. Det hadde jeg gjort...
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 17. desember 2012 #3 Skrevet 17. desember 2012 Hm, man kan ikke lære en gammel hund å gjø..... Dersom dere kun har 3000,- å leve på til januarlønna kommer, så må jo de selvfølgelig gå til mat. Gaver er jo ikke aktuelt engang! Når han er så skjødesløs med pengebruk, så bør han få hjelp for det.
Tro smo konosoro Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Stå på ditt. Ikke la deg presse. Det er bare jul. Tenk den befriende følelsen når januarlønna kommer og dere kan starte på nytt Jeg må bare si at jeg heier på deg.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #5 Skrevet 17. desember 2012 Kjenner jeg blir mektig provosert over den dotten av en mann!! På tide å bli voksen, og å ta ansvar for sine handlinger. Han har bare seg selv å takke. Snille foreldre du har da Anonym poster: 1bd36069df8ba66e9e86e4088700f46e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #6 Skrevet 17. desember 2012 Problemet er ikke at jeg ikke kan si nei, problemet er at han i det hele tatt kan foreslå å kjøpe julegaver når han har satt oss i en forferdelig vanskelig situasjon allerede. Problemet er at han ikke vil endre seg, han vil bare kjøpe mer og mer. At han ikke vil ta ansvar. Anonym poster: a6ad5f44aeafd6ac341589022877cbce
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2012 #7 Skrevet 17. desember 2012 Meld han på luksusfellen. Anonym poster: 920b5d2ba1c3db49fbf754625870673f
Caprica Skrevet 17. desember 2012 #8 Skrevet 17. desember 2012 Virker som.om du må ta full kontroll over familieøkonomien!! Han har tydeligvis null forståelse for situasjonen dere er i. Krev å.få lønna hans inn på.din konto og gi ham lommepenger.
Fomle84 Skrevet 17. desember 2012 #9 Skrevet 17. desember 2012 Virker som.om du må ta full kontroll over familieøkonomien!! Han har tydeligvis null forståelse for situasjonen dere er i. Krev å.få lønna hans inn på.din konto og gi ham lommepenger. Signerer denne
Cat.68 Skrevet 17. desember 2012 #10 Skrevet 17. desember 2012 Vi har ingen penger, og vi skal ikke gi jule gaver. Grunnen til at vi ikke har noen penger, er at mannen har vært helt idiot før i år. Var så alvorlig at jeg fremdeles vurderer skilsmisse, pga hans usvarlighet. Vi tjener ikke så mye, og han overforbruker hver eneste måned. Vi har så lav inntekt at vi ikke greier å betale det tilbake. Det er jo fordi vi ikke tjener nok at han overforbruker. Mine foreldre redda situasjonen, og gikk inn med mye penger. Vel, vel, siden vi jo har to barn sammen, så vil vi jo prøve å fortsette, min mor har kjøpt mye deilig julemat til oss i julegave til oss alle. Hans barn skal feire med oss. Vel vi har bestemt oss at vi ikke kjøper gaver i år, det å ha fått betalt nødvendige utgifter og ikke ha kredittkort gjeld hengene over han/oss er det viktigste. Vel, nå kommer han og sier at vi må kjøpe julegaver, vi som har knappe tre tusen å leve på til januar lønna, som kommer midt i måneden. Vi hadde jo avtale om å spille spill, se film, og gjøre koselige ting sammen, som julefeiring i år. Og at alle ungene får åpnet pakke fra mine foreldre, siden vi ikke har penger, og at det fikk være det for i år. Neida, det er visst ikke godt nok. Det føles som han presser på med ufornuft for å gjøre tankene mine om skilsmisse endelige. At han ikke evner å ta ansvar for sitt tidligere overforbruk, han ønsker å bare fortsette på samme galeien. Anonym poster: 6e5d8577fd495f94d1a77797385c7d2e Så trist, Det virker jo som om han ikke klarer å ta innover seg at dere må leve på sparebluss takket vare hans tidligere uforstand. Jeg skjønner at han syns det er leit at ikke ungene får gaver fra dere, men din løsning er jo kjempefin med spill og morro. Er sikker på at hvis dere virkelig dedikerer dere til dem og gjør morsomme ting sammen med ungene i hele jula så veier det opp i massvis for pakker dem ikke får. Du bør IKKE gi etter. Han bør virklig få føle på hvor vondt dette er for at det kanskje skal synke inn. Ikke en god følelse for deg dette kan jeg tru. God Jul til deg og en stor klem.
Cinnamon4 Skrevet 17. desember 2012 #11 Skrevet 17. desember 2012 Får vondt av deg, å leve med en sånn mann. Vil sende deg en kjempeklem!!!! Du er flink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå