Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. desember 2012 #1 Skrevet 17. desember 2012 Ca en gang i uka i hele høst har jeg i løpet av dagen på jobb begynt å føle meg i relatilvt dårlig form. Har stått på med krum rygg og når man endelig kommer hjem og man såvidt har ankommet Gehenna med hva man skal ha til middag, hvordanhardagendinvært, har du husket..., jeg setter på en vask mens jeg er nede og finner noe i fryseren, neiiii, ikke dra i den ledningen, er du tørst, har du skifta bleia på junior, JEG VIL IKKE HA SEIBIFF.... så har jeg sneket meg unna og tatt tempen på meg sjæl. Uten unntak har jeg de dagene hatt over 38 i feber. Min normaltemp er ca 36,7. Lurer på om det er mulig å ha et virus i kroppen som henger i ukesvis, eller om jeg pådrar meg noe nytt hver uke. Skal nevnes at jeg har hatt både omgangssyke og munn-hånd og fotsyke innimellom her da. Flere som følger de bare vaker fra en dag til en annen uten å få hodet over vannet sånn i allmenntilstand? Litt syting blandet med undring dette her, samtidig som jeg egentlig har det knakelibrakeli altså.
Mistletoe and wine Skrevet 17. desember 2012 #2 Skrevet 17. desember 2012 Man kan ha virus som ligger latent i kroppen over lang tid uten å bryte ordentlig ut... Jeg har hatt det mange ganger, går og småhangler i flere uker før jeg får påvist lungebetennelse eller bronkitt. Skjer hver vinter God bedring, du gjør nok lurt i å slappe av litt så ikke du ligger i jula
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2012 Hadde det lignende i fjor høst og da var det denne mykoplastiske lungebetennelsen som herjet. Forskjellen da til nå var vel at jeg hostet på meg blodskutte øyne og inkontinens. Nå hoster jeg ikke så mye som et kremt en gang. Jøjje, hvile ja...
mandel i grøten Skrevet 17. desember 2012 #4 Skrevet 17. desember 2012 Jeg synes alvorlig talt og med pekefinger at du skal ta deg en tur til lege. Det har jeg latt drøye for lenge en gang jeg gikk som deg, og det kostet meg dyrt.
mandel i grøten Skrevet 18. desember 2012 #5 Skrevet 18. desember 2012 Jeg synes alvorlig talt og med pekefinger at du skal ta deg en tur til lege. Det har jeg latt drøye for lenge en gang jeg gikk som deg, og det kostet meg dyrt. Og altså, frøken Smith, noen streptokokkinfeksjoner, for eksempel, oppleves som om de går i bølger. Man kan føle seg ok, og neste dag være helt gåen, for så å føle seg grei igjen dagen etter. Om noe i kroppen din forteller deg at noe er i veien er det mest sannsynlig det (med mindre du er sertifisert hypokonder), og den magefølelsen skal du lytte til. Det skylder du både deg selv og de rundt deg. Pekefinger igjen.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2012 Jeg tar i mot pekefingeren! Lover at jeg skal sjekke det opp, men i og med at vi er syke hele høsten så syns jeg det er så vanskelig å avgjøre når man bør bli bekymret fordi vi hangler hele tiden... Har jo hatt både streptokokker, lungebetennelser, bihulebetennelser, men dette er liksom litt lettere å skjønne fordi det er betennelser. Viruser derimot suger maling fordi de er så lite pålitelige. Vel, full status hos legen skal bestilles. Har en sjekk hver januar pga en arvelig sykdom i familien.
mandel i grøten Skrevet 18. desember 2012 #7 Skrevet 18. desember 2012 Jeg tar i mot pekefingeren! Lover at jeg skal sjekke det opp, men i og med at vi er syke hele høsten så syns jeg det er så vanskelig å avgjøre når man bør bli bekymret fordi vi hangler hele tiden... Har jo hatt både streptokokker, lungebetennelser, bihulebetennelser, men dette er liksom litt lettere å skjønne fordi det er betennelser. Viruser derimot suger maling fordi de er så lite pålitelige. Vel, full status hos legen skal bestilles. Har en sjekk hver januar pga en arvelig sykdom i familien. Da håper jeg det er tidlig i januar. Og skulle du få noe som helst av mere greier, synsforstyrrelser, høyere feber, eller at du føler deg dårligere, ja så går du med én gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå