Gå til innhold

Hva slags oppgaver har din 8åring hjemme?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Trenger noen tips til hva jeg kan sette min 8åring til å gjøre. Hun er nemlig dødsfornærmet fordi INGEN andre gjør NOENTING hjemme annet enn å se tv hele dagen. Det finnes INGEN 8åringer som får "ordre", som hun så pent kaller det :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må re opp senga, og så prøver jeg å få henne til å rydde rommet sitt. Det skjer kun etter mye masing.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg ber min rydde rommet kanskje hver 3.mnd... Og det er jo kriiiiiiiiise!!! Og det tar minst 4 timer, fordi hun hyler og bærer seg i enninga før hun får gjort noe :)

Så nå skal det hardere skyts til! :)

Skrevet

Å, så deilig å høre at rommet er ett herk!!! Hehe. For sånn er det her også... Men jeg fokk ok av å krengle om rydding av rom, så jeg sa klart i fra: enten rydder DU rommet ditt, eller såmkaster jeg ALT som ligger på gulvet. Han ryddet - så klart. Men bare så vidt. Han hadde dyttet alle lekene sine inn i hjørnene på rommet sitt, stablet det oppå hverandre. Etter gjentatte ganfer med mas (gjentatte dager!) gjorde jeg alvor av det. S jeg tok en "dugnad" og kastet ganle leker, ødelagte leker osv. Nå rydder han rommet når jeg spør han om det...

Ellers tar han av tallerken sin år vi er ferdige med å spise og går ut med søpla.

Anonym poster: 25e3b907a8b72746c90944d9a0f26609

Skrevet

Vi har en gutt på 6 år.

Han må re opp sengen så godt som han klarer, rydde rommet hver kveld før kveldstellet(samme hvis han har tatt ut masse leker/tegnesaker osv. på stua) og finne fram klær til neste morgen med hjelp av oss voksne.

Vi synes det er viktig at det blir en vane på det, så slipper vi hyling og grining.. For det sliter både han og oss ut.

Han synes det er gøy å hjelpe til med å f.eks støvtørke, støvsuge eller noe annet når vi alle tar helgevasken sammen. Da er det ikke så nøye om det ligger igjen en hybelkanin her og der hvis han hjulpet til. For vi synes det kjekt å få hjelp av han og da blir det feil om vi skal gjøre hans jobb igjen på nytt, for da føler han en stolthet med jobben han har gjort :)

Anonym poster: 26c5ca787a818d0101c50a73cc9a0186

Skrevet

Rydder rommet når han får beskjed, i varierende grad - det spørs på humøret. Så er han fyrvokter og passer på at vedovnen ikke dør ut, hehe- det er nemlig morsomt ;)

Ellers har han ikke så mye å gjøre, bære ut skittentøy fra rommet sitt - også på beskjed. Ingenting går på autopilot.

Han må også leke med minstebror når jeg ber om det, hvis jeg trenger armsleng til å lage middag etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...