Gå til innhold

til dere som har vært på UL..


Fam.Martinussen

Anbefalte innlegg

Har der hatt innvendig ul? Altså fått ultralyd med dingsen opp i skjeden, eller har dere tatt den utenpå magen?

var hos legen i dag og han kunne ikke se mer enn en antydning til en åpning i livmoren hvor det skal komme et foster som kan sees. dette var utenpå magen og han mente at man ikke kunne se noe særlig før rundt uke 10. er uke 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok innvendig ul i uke 11+3 og da så man med en gang at det var to babyer inni der. Er vel for tidlig å se noe med vanlig ul i uke 7, må vel ha innvendig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul 6+0. Fikk da utvendig. Fikk se ett svart hull med en kvit skygge inni. Nurket målte 6 mm og i tillegg målte hun plommesekken. Hjertet dunket helt perfekt med 123 hjerteslag i minuttet:) hun ville ta innvendig hvis vi inne hadde sett noe. Legen min mente at de ikke ville se noe på ul etter blødningen og valgte derfor å måle hcg, jeg trodde motsatt og bestilte derfor privat ul! Glad for det<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer selvom jeg ikke hører til August 2013 :)

 

Jeg fikk innvendig UL både 5+2, 7 uker, og 9+5. 5+2 var for tidlig å se, da hjertet ikke engang var begynt å slå.... Men 7 uker, så man med en gang et bankende hjerte!

 

Be om innvendig UL, jeg synes det er tull med utvendig så tidlig da mange opplever slik som du, å ikke se noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på innvendig UL i uke 7. Da kan man se og høre hjerteslag og ta div mål. Vi så to bankende hjerter...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skal jeg ha innvendig ultralyd må jeg privat og etter en kjapp sjekk på nett koster det jo over 1000 kr.. :( ikke akkurat det man har liggende slengende omkring nå rett oppunder jul... skal jo tilbake rett over nyttår og er da i uke 11.. men klarer jeg å vente så lenge?? huff.. dilemma...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører ikke til her, men svarer. Hvor bor du? Hos min jordmor (privat) koster en ultralyd kun kr 300,- 3D koster 750,- men det er altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk komme til haste time i dag med innvendig ultralyd, er 6+4. Var så nervøs at jeg knapt turte se på skjermen. . Til stor glede var det en liten prikk og ett bankene hjerte. . En utrolig lettelse. . :) skal tilbake om 2 uker. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes legen din burde henvist deg til innvendig ul, siden han selv ikke så noe særlig. Jeg mener, i uke 7 skal man jo kunne se et bankende hjerte! Det han så, slik du har fortalt, kunne like så godt vært i uke 4. Da burde jo han tenke ut sjansen for at dette kanskje er en MA. Idiotiske lege....

 

Jeg sier ikke dette for å skremme deg altså, for som jeg har skrevet tidligere; Ikke alle ser noe som helst på utvendig før uke 12-13. I uke 11 er sjansen helt klart større til å se noe, men ikke alle gjør det likevel. Det er en grunn til at de aller fleste får innvendig på denne tida, og det er fordi man ofte ser mye mer. Jeg synes du skal si dette til legen din, at når han ikke ser et bankende hjerte i uke 7, bør han jo for fanken sende deg videre til nærmere undersøkelse?!

 

Beklager enkelte støtende ord, jeg blir bare så irritert av leger som "ikke bryr seg".

 

Ønsker deg lykke til videre, Jeg har to prinser! Jeg håper legen din får fingeren ut av ræva, slik at du kan bli beroliget nå i juletida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støttende ord, men har blitt enig med samboer at i disse juletider er det så mye som skjer at dagene dermed går fort, så skal vente til den 8. januar så får vi se da. Da skal man jo kunne si noe.. ul apperatet til legen min er av gammel versjon så er ikke så meget mye å se og selv om han ahr sagt at etter mens termin har jeg termin 6. august, men sånn selv tviler jeg på det er så tidlig så tror egentlig jeg er mindre på vei enn 7+2 som terminen tilsier. Jeg har pco og har ikke snøring på når eggløsning er, har stort sett mens 1 gang i måneden men er alt i fra 3 til 5 uker mellom hver gang så ut i fra beregninger jeg har gjort meg tror jeg ikke jeg har termin før en uke senere og dermed er 6+2. selv om det frister veldig å bruke penger på innvendig UL for å se om det er et bankende hjerte der inne.... Liv moren vokser konstant i hvertfall for har stikninger, økende press og mensmurringer stort sett hele tiden gjennom døgnet samme som kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører ikke til her, men svarer. Hvor bor du? Hos min jordmor (privat) koster en ultralyd kun kr 300,- 3D koster 750,- men det er altfor tidlig.

 

jeg bor i bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støttende ord, men har blitt enig med samboer at i disse juletider er det så mye som skjer at dagene dermed går fort, så skal vente til den 8. januar så får vi se da. Da skal man jo kunne si noe.. ul apperatet til legen min er av gammel versjon så er ikke så meget mye å se og selv om han ahr sagt at etter mens termin har jeg termin 6. august, men sånn selv tviler jeg på det er så tidlig så tror egentlig jeg er mindre på vei enn 7+2 som terminen tilsier. Jeg har pco og har ikke snøring på når eggløsning er, har stort sett mens 1 gang i måneden men er alt i fra 3 til 5 uker mellom hver gang så ut i fra beregninger jeg har gjort meg tror jeg ikke jeg har termin før en uke senere og dermed er 6+2. selv om det frister veldig å bruke penger på innvendig UL for å se om det er et bankende hjerte der inne.... Liv moren vokser konstant i hvertfall for har stikninger, økende press og mensmurringer stort sett hele tiden gjennom døgnet samme som kvalmen.

 

Blir spennende 8. januar da, du får holde oss oppdaterte :) Godt å høre at ting kjennes bra ut, det tar jeg som et veldig godt tegn :) Dere får kose dere masse nå i juletida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kose oss så godt det er mulig :)

Denne uken går i hvertfall fort. har planer hver eneste dag frem til julaften så det holder oss gående..

Men hadde vært godt å slippe å måtte på do 1 - 2 ganger om natten, hehe... Det måtte jeg med de to andre også men det var litt mer på konstante klokkeslett. her er det nye klokkeslett hver gang.. hehe.. sist jeg var gravid var jeg på do klokken 23 og 01. det var det.. stort sett gjennom hele graviditeten.

 

begynte med syre følelse i svelg i går og har aboslutt alt som er av symptomer på graviditet og en "voksende mage". Klarer absolutt ingenting stramt over magen...

 

Skal komme tilbake til dere så fort vi har vært på kontroll i januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører ikke til her, men svarer. Hvor bor du? Hos min jordmor (privat) koster en ultralyd kun kr 300,- 3D koster 750,- men det er altfor tidlig.

 

jeg bor i bergen.

 

Ok, det her er i Vestfold, så litt langt å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hører ikke til her, men svarer. Hvor bor du? Hos min jordmor (privat) koster en ultralyd kun kr 300,- 3D koster 750,- men det er altfor tidlig.

 

jeg bor i bergen.

 

Er selv fra utenfor Bergen.. Er bare sånn dyre klinikker for ultralyd i området.. Er veldig dumt! Betalte selv 1300 på volvat for å være inne 5 min på innvendig ul.. Og hun sa ingenting annet enn at hjertet banket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart å holde oss i romjulen så blir legen neste uke. er snart klart for jobbehelg så kvir meg litt til det, siden jeg er så utrolig kvalm, trøtt, oppblåst og sliten.. men krysser fingrene for at det går bra :) Vil ikke sykemelde meg og er jo 9+4 så håper på det går over om en uke - to...

Endret av jeg har to prinser:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på kontroll og denne gangen kunne vi se at det var noe der. Legen sa han kunne se hjerte slå, men det klarte ikke jeg, Ikke så dreven i synet på ul enda hehe.. Men vi så at det var noe der og det han sa var hjertemuskelen fikk oss til å stusse litt. For like bortenfor var det noe som var helt likt. Så sambo sier så greit, synes jeg så to innimellom der jeg??? Så legen svarer, det kan jeg ikke si noe om enda, det er for tidlig. Men det kan vi se mer tydelig neste gang så vi finner en time til dere om fire uker.. Hahaha.. Blir jo enda en lang vente tid thi hi hi hi ;) Men tviler jo på det, regner med det bare var en hvit flekk hehe, men de kom og forsvant begge to så vi så i hvertfall at det var bevegelse.. så noe er det der inni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL i dag, var da 6+6, og da var det ikke noe spørsmål om innvendig eller utvendig, han bare ba meg om å gjøre meg klar ved å kle av meg nedentil :P Ble også forberedt på at gjennom hele første trimester er det visst sjelden man får utvendig. Utstyret man må ha for å kunne se noe utvendig så tidlig er visst veldig dyrt, så er veldig få plasser man har det forsto jeg det som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul for tredje gang i går. . Er i dag 9+6 og det var tydelig ett lite menneske der inne. . :) kunne se bevegelse også :) veldig artig. . Dette er selvsagt innvendig ul. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min har ikke hyper moderne ul apperat, er for at han skal kunne som om spiraler og diverse ting sitter som det skal etter man har fått det inn, eller for å se på hjerte, blære osv. Så er ikke ment til å bruke for å se baby og de tingene der. men er utvendig og kan se hjerte banke og bevegelse, så nå gleder vi oss maks til 7 februar, da har vi ny time og da skal vi kunne se enda mere :) Blir kjempe spennende.. :) Og da er det jo ikke så veldig mange ukene igjen til vi skal på ordentlig ul og få mer nøyaktig termin og se om det er gutt eller jente der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...