Gå til innhold

Jeg lånte bort bystpumpa til min svigerinne og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk den møkkete tilbake!

Det å låne bort en bystpumpe er for meg en tillitserklæring.

Jeg lånte bort pumpa til min brors kone, da hun hadde dårlig råd og trengte sårt en pumpe. Min var helt ny og jeg hadde kun brukt den litt etter minstejenta ble født.

Da jeg skulle gi den til henne passet jeg på å rengjøre den skikkelig og den skinte da hun fikk den.

Da jeg så fikk den tilbake, rett før jeg skulle føde nr 3, så var den helt grå av gammel, tørka melk. Hun hadde ikke brukt den på 4mnd sa hun.

Jeg måtte bruke kniv for å skrape bort melka som hadde tørket i alle kriker og kroker. Jeg syntes dette var utrolig ekkelt og ble fryktelig lei meg.

Jeg sa dette til broren min, at dette var dårlig gjort, å levere tilbake i den tilstanden. Noe så intimt som en brystpumpe burde vært kokt og vasket godt.

Han sier da at jeg må trå varsomt, for hun er så usikker på seg selv, så jeg må ikke si noe til henne.

Jeg sier ikke noe, men har fått henne litt i vranga, og kommer ikke til å låne henne noe mer, EVER!,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj. Ja, da får han passe på neste gang noe skal lånes og leveres. Nå begynner jeg å tenke på hvordan det ser ut i huset demmes hvis svigerinna di er den som står for husvasken.

Anonym poster: d489746054cfd6bae203ec46aeee7843

Skrevet

Jeg var så heldig å få ei brystpumpe, fra ei som skulle gi bort... Den var full av gammel melk! Æsj. Har kokt den 2 ganger, og vasket og skrubbet... Men skal kokes og skrubbes en del til før den tas i bruk....

Skrevet

Det var lite omtenksomt av henne.

Skrevet

Mulig det er fordi jeg er fra NordNorge, men jeg hadde returnert pumpa til henne og sagt at jeg hadde satt pris på om hun kunne rengjøre denne før hun leverte den tilbake. Ingen sure miner, men på en høflig og bestemt måte.

Anonym poster: 7afd32f12ee21cbcc21d8a5ef800be43

Skrevet

Er folk mer renslig i Nord-Norge?

Skrevet

Hun tenkte kanskje på at nordlenninger ofte er kjent for å være mer direkte?

Anonym poster: 63d2b40883434e8a3595c6053acd4959

Skrevet

Nei, men vi er tøffere i kjeften og ikke redd for å si ifra om det er noe ;)

Anonym poster: aec3fca96db502adc2dc034ae341f926

Skrevet

Jeg hadde også gitt beskjed om at den var ny, og at det IKKE var slik hun fikk låne den av meg. Jeg vil ha den tilbake i samme stand som hun fikk den, hvis ikke hadde hun bare med å skaffe ny!

Det er faktisk respektløst, synes hvertfall jeg.

Anonym poster: aec3fca96db502adc2dc034ae341f926

Skrevet

:D Sikkert ikke, men vi er helt klart ikke redd for å si i fra når urett er begått. :)

Anonym poster: 7afd32f12ee21cbcc21d8a5ef800be43

Skrevet

Æsj! Det var virkelig motbydelig..

Det neste jeg tenker da er...dersom hun ikke engang vasker den ved tilbakelevering, har hun i det hele tatt vasket den mellom hver gang hun brukte den??? Hygiene og morsmelk MÅ gå.hånd i hånd!

Jeg hadde gitt blaffen i hva broren sa og sagt til.henne at du forventet å få pumpa tilbake ren og at dette ikke var greit. Samme hvor usikker hun angivelig skal være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...