Gå til innhold

Flere som skal vaske til jul i dag da??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er første dag med juleferie for meg. Så barna er kjørt i barnehage/skole, så nå begynner julevasken..

Føler det er litt overkommelig, men jeg har mange timer på meg i dag, så håper jeg blir høvelig ferdig.

Noen som har gode julevasketips å dele med en dame som er elendig på vaskeing og har jifspray som sin beste venn.. (noe man aldeles ikke skal ha i hus i følge svigermor...)

Anonym poster: 05c2daf05ce945d4c1c5ee0fabdea844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for svingende. Jeg skal ta ALT idag. Har mye å gjøre.

Ta en bøtte med såpevann og en mopp. Rydd alt bort, støvsug så og deretter vasker du golvet. Vask støv rundt oomkring først før du bruker samme vannet (om det ikke er veldigskittent) til å moppe golvene.

Anonym poster: b197e5da326441b82cb021fa6769c280

Skrevet

Begynn med å rydde, sett bort ting som står fremme som ikke trenger å stå fremme. Post, sko, jakker og andre dingser. Tørk støv, støvsug, vask gulv, dasser og overflater. Ikke bry deg om tak og vegger. Du kan ta ett og ett rom nøyere senere. Blir så mye rot og skitt etter en julehelg alikevel. Støvsug under sofaputer etter jul. Det er da godsakene virkelig graver seg ned i alle kriker og kroker.

Skrevet

Begynn med å rydde, sett bort ting som står fremme som ikke trenger å stå fremme. Post, sko, jakker og andre dingser. Tørk støv, støvsug, vask gulv, dasser og overflater. Ikke bry deg om tak og vegger. Du kan ta ett og ett rom nøyere senere. Blir så mye rot og skitt etter en julehelg alikevel. Støvsug under sofaputer etter jul. Det er da godsakene virkelig graver seg ned i alle kriker og kroker.

Takk for tips :) Ja, det er vel bare å finne fram spotifyen og svinge seg med kluten..

Anonym poster: 05c2daf05ce945d4c1c5ee0fabdea844

Skrevet

Niks, idag blir det basseng på oss :) vaskingen blir gjort lillejulaften for det skal være helt rent og lukte grønnsåpe på julaften. Eneste jeg skal gjøre i dag av forberedelser er å skrive handleliste, kjøpe juletre og dekorasjon og hente pinnekjøttet hos en lokal leverandør :)

Skrevet

Neiiiiiiii!!! Ser jeg en bøtte nå, så spyr jeg! Kanskje fordi jeg akkurat har spydd i den samme bøtta.

Skrevet

Ja, har plutselig fått en "fridag" Har ligget med spy og diare i helgen og jobber på sykehus, og der er vi beinharde på 48 timersregelen...føles litt rart da, og være hjemme fra jobb når man i grunnen er ganske frisk.

Burde kjøpt juletre, men føler jeg ikke kan gå ut av huset når jeg er "syk". Men vaskse kan jeg jo gjøre:)

Skrevet

Niks, idag blir det basseng på oss smile.png vaskingen blir gjort lillejulaften for det skal være helt rent og lukte grønnsåpe på julaften. Eneste jeg skal gjøre i dag av forberedelser er å skrive handleliste, kjøpe juletre og dekorasjon og hente pinnekjøttet hos en lokal leverandør smile.png

Men du rekker vell ikke å gjøre julerent på en dag? Det gjør i hvertfall ikke jeg. Den siste gulvvasken og en runde med støvfilla tar jeg tar jeg selvfølgelig lille julaften, men den store jobbem med vask av tak og vegger, inni skuffer og skap, sølvpuss, vask av sofatrekk og gulvtepper osv må jeg ha gjort tidligere.

Anonym poster: 5f73ea760be758e8b42d9b5c5f8a00e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...