Gå til innhold

Menn sitter vel ikke barnevakt for sitt eget barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ei venninne for endel år siden som presterte å si at: ******* er barnevakt ikveld (og mente da mannen sin) når vi hadde klubbkvelder, var en tur på kino el.l. Helt utrolig.

Anonym poster: 75bc93ebe5ea87575e018fec8b16bb00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe! Jeg hører det er mange som henger seg opp i den kommentaren, uten at jeg skjønner hva det er å fly i taket av...

Det er bare en talemåte..

Selv om jeg heller velger å si: ******** er hjemme med barna i kveld! ;)

Anonym poster: 337ce358f735db70e83194e7f5a50c10

Skrevet

nei, foreldre er ikke barnevakt på sine egne barn. men vet det er mange som bruker det uttrykket når pappaen er hjemme med barna. henger meg rett og slett ikke opp i sånt pirk. det får i såfall være mannens jobb ;)

Anonym poster: b25588e14ae0330a5ffde04ee6332163

Skrevet

Vi kaller det ofte barnevakt begge to hvis en av oss må bli hjemme mens den andre drar ut på et eller annet. Mannen har bestadig banevakt (vi sier at vi har barnevakt, ikke at vi er barnevakt) på søndagsmorgnne. Da trener jeg, mens jeg har fast barnevakt på torsdagskveldene. Da tar mannen seg en tur ut.

Vi bruker bare uttrykket for å pressisere hvem som har ansvaret for ungene akkurat da.

Anonym poster: bfec38a27ca834654deabadfb778a174

Skrevet

Jeg er enig i at man ikke er barnevakt for sine egne barn. Før hadde jeg en jobb hvor jeg ofte måtte ringe etter vikar. Hvis folk ikke kunne jobbe pga barna svarte menn ofte at de skulle være barnevakt mens damene svarte at de skulle være hjemme med barn/ikke hadde mulighet for å få barnevakt. Tror det er et ganske vanlig fenomen.

Anonym poster: 1565931169a240f067017cbdebb78e1d

Skrevet

Helt enig! Når folk spør meg når jeg er ute om mannen min er barnevakt, sier jeg at nei han er hjemme med barna sine..

Men Verre med de mannfolka som sier de har frihelg de helgene barnet er hos sin mamma. Eller omvendt. Fri fra barnet? Grøss..

Anonym poster: 588c14421f005c88b211e8b007f790ab

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi kan lett finne på å bruke ordet "Barnevakt" om den som er hjemme med ungene og ikke kan gå fra dem.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er galt med det. Alle skjønner at når barnas far er barnevakt så er det ikke likestilt med nabokenta på 16.

Her hender det at både jeg og mannen er barnevakt for egne barn når den andre skal ut.

Men vi er jo veldig politisk ukorrekte da, for her i huset HJELPER jeg mannen hvis jeg brøyter eller bærer ved, mens han hjelper meg om han bretter tøy. Ikke at vi har så klare kjønnsroller i hjemmet, her gjør begge oppgaver for begge kjønn, det er bare en talemåte!

Anonym poster: 1f42ca20553c1e554ea5c0483f0a6ed9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...