Gå til innhold

Stiller mannen din opp når han er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør min mann i liten grad. I helga, for eksempel, har jeg vært alene med barna fordi han er forkjøla med feber. Han har gjort null og niks. Da jeg spurte om han kunne passe på barna i badekaret fordi jeg skulle hente vaskemidler nede, lurte han på om jeg kom snart fordi det var så slitsomt å stå.

En ting er at han er syk, men han kan da i hvert fall spørre meg om det er greit at han legger seg. Da får han mer forståelse. Og han er ofte syk! Opptil flere ganger i måneden. Han må ofte avlyse avtaler vi har med familie etc pga sykdom. Er det en som er syk i mils omkrets, får han det garantert. Og til lege for å sjekke immunforsvaret vil han ikke.

På mandager pleier jeg å stille på jobb klokka 7, mens han leverer barna på skole og i barnehagen. Han har selvsagt ikke spurt meg om jeg kan levere, og nå sover han. Det tar han vel som en selvfølge. Jeg må strengt tatt ikke være på jobb før 8, og rekker sånn sett å levere barna, men har jo lagt opp til å være tidlig ute på jobb. Jeg er lærer, og særlig på mandag morgen er det mye jeg må ordne i stand. Jeg kunne sikkert gjort noe av det nå i kveld, men igjen, da kunne han vel spurt meg om jeg kunne levere i morgen?

Dette ble visst et syteinnlegg.... Men stiller deres menn opp når de er syke? Eller tar de det som en selvfølge at de kan holde senga?

Anonym poster: 21ce0008257e87bcc425ddb899bbada0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvilken form han er i.

Skrevet

Nei, men han stiller opp når jeg er syk. Da får jeg ligge til jeg blir frisk, så fremt det er mulig. Hvordan er han når du er syk?

Anonym poster: 495a822668a35e77ca2c935c88fe8de3

Skrevet

Mannen min er av prinsipp ikke syk. Han går på jobb med feber, leker med datteren vår når han har feber. Han hoster seg ihjel om natta - leverer likevel i barnehagen (når det er hans tur) og hoster seg på jobb.....

Har faktisk til gode å se at han ikke prøver å gjøre sin del. MEN jeg har tatt litt over et par ganger, for det må da være måte på seigpining.

Nå skal det sies at jeg er ofte og mye syk og aldri helt frisk. Det er derfor en litt vanskelig balansegang dette her.

Anonym poster: 8cea5a68e7e740901ff257aa87518a27

Skrevet

Stort sett ikke, men det kommer selvfølgelig an på hvordan syk han er. Men det går selvfølgelig begge veier. Jeg gjør også svært lite når jeg er syk.

Skrevet

Takk for svar!

Ja, jeg skjønner jo at man ikke orker så mye når man er syk. Allikevel; det hadde vært greit om han ikke tok det som en selvfølge at jeg gjør alt! Jeg takler det tross alt bedre hvis han spør på forhånd. Nå har jeg nettopp vært sykemeldt i flere uker fordi jeg nesten har møtt veggen. Allikevel er det jeg som gjør mest hjemme. Jeg har jo ikke vært synlig syk.....

HI

Skrevet

Samme som #4. Han er bare aldri syk og klager over hvor "syk" jeg mener jeg er når jeg er sengeliggende og ikke kommer meg ut av senga/sofaen. Han er kjempegod til å hjelpe meg med barn og middag og litt støvsuging når jeg er syk - helt til det er mandag morgen og han skal på jobb. Da er jeg overlatt til meg selv..

Skrevet

Ja, det gjør han. Jeg derimot, jeg legger med til for å dø når jeg er syk.

Anonym poster: 5f97ec3ee70eec47fef0b7a27079d55d

Skrevet

Ja , det gjør han, men så er han kronisk syk og 60 % ufør.

Legger seg sjelden ned av annen sykdom,nekter stort sett på at han er syk... : deida ed ikke tett, hoster ikke,satte i halsen osv....

Skrevet

Og jeg som trodde dette var bare tull.

Selvfølgelig tar man over om den ene er syk.

Noe annet er da bare rart.

Anonym poster: 5317e98abacef086a68b4e5b49bb1b7b

Skrevet

Her er vi syke alle utenom minsten, har ikke mye valg når begge er syke, ene ungen er syk, og en aktiv treåring trenger oppmerksomhet. Da er det bare å bite tenna sammen, ta en paracet eller to, og trå til.

Anonym poster: d4929a286ded22786411bc844af50a0b

Skrevet

Når han er syk gjør jeg det jeg kan for at han skal få slappe av og bli frisk igjen. Han gjør det samme for meg. Jeg krever ikke at han stiller opp så mye akkurat da (dette gjelder hvis han faktisk er syk altså, har inntrykk av at en del menn ofte overdramatiserer en liten forkjølelse. Det gjør ikke min, er han syk så er han skikkelig syk).

Skrevet

Takk for svar!

Men tar de det som en selvfølge at dere skal stille opp, eller spør de? Jeg stiller jo også opp, men misliker det når han bare går og legger seg, uten å spørre. Spør han, er jeg mye mer velvillig innstilt.

Dette hadde vel stilt seg ganske så annerledes hvis han ble syk bare noen ganger i året. Jeg må jo stille opp pga sykdom opptil flere ganger i måneden. Og han jobber støtt og stadig overtid, der jeg må ta meg av ungene. Og nå har jeg nesten møtt veggen. Er så sliten. Minimalt med overskudd. Og da er det ekstra tungt å være alene med barna.

HI

Skrevet

Sjelden. Han blir skikkelig "mannesyk" og er døden nær ved den minste forkjølelse. Sover/ligger hele tiden og melder seg helt ut. Hvis jeg ber ham om den minste ting svarer han "Jeg er jo syk!".

Neida, ikke fullt så ille altså... Han kan gjøre noe hvis jeg ber ham, men da er det klaging fra ende til annen fordi han er jo så syk stakkar!

Skrevet
Takk for svar! Men tar de det som en selvfølge at dere skal stille opp, eller spør de? Jeg stiller jo også opp, men misliker det når han bare går og legger seg, uten å spørre. Spør han, er jeg mye mer velvillig innstilt. Dette hadde vel stilt seg ganske så annerledes hvis han ble syk bare noen ganger i året. Jeg må jo stille opp pga sykdom opptil flere ganger i måneden. Og han jobber støtt og stadig overtid, der jeg må ta meg av ungene. Og nå har jeg nesten møtt veggen. Er så sliten. Minimalt med overskudd. Og da er det ekstra tungt å være alene med barna. HI Anonym poster: 21ce0008257e87bcc425ddb899bbada0

Jeg er også ofte syk dessverre, men heldigvis er mannen min støttende i motsetning til deg. Må være grusomt å være belemret med et dårlig immunforsvar og i tillegg ha en kone med null forståelse, som krever at man skal spørre og takke for hver tjeneste man gjør. Huff...

Jeg forventer faktisk at mannen min hjelper og pleier meg om jeg er veldig dårlig. Det går selvsagt begge veier. Hadde ikke falt meg inn å forvente at han skal be meg på sine knær om jeg kan hente paracet et glass juice etc om han er veldig dårlig. Hadde jeg måttet tigge ham om hjelp hadde jeg dratt til en venninne eller moren min om jeg var veldig syk - noe så ydmykende.

Når det er sagt er det jo litt rart at han jobber så mye overtid om han er så utrolig ofte syk... Da lurer jeg på om han egentlig er syk, eller om han bare er en pingle? I så fall forstår jeg deg bedre.

Anonym poster: 61126d075611385de7c7c80a203c5ff9

Skrevet

Er han syk så får han fred. Jeg forventer ikke at han skal måtte be meg om å få hvile, det er en selvfølge. Akkurat som at jeg ikke skal behøve å be om tillatelse til å ta det med ro når jeg er syk.

Han er ikke så flink å bidra når jeg er frisk, men er jeg syk så er det noe annet og dte setter jeg stor pris på.

Man skal jo ta vare på hverandre :)

Skrevet

Det finnes jo to typer influensa. Den dødelige menn får og den vanlige vi andre får. Min legger seg rett ned når han er syk og det passer meg helt perfekt for jeg er allergisk mot syting.

Skrevet

Samboeren min blir ALLTID syk hvis jeg er syk, og da forventer han å bli forpleid etter alle kunstens regler.

Anonym poster: b1962c4a482621224268719b4e8ec0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...