Gå til innhold

gidder ikke jobbe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ei jg kjenner får nå arbeidsledighets trygd fra Nav på ca 3000 i mnd i følge hun selv. og samboeren er uføre og får ca 16000 utbetalt. og hun klager hele tida over dårlig økonomi,hakke penger til mat og klær til ungen(låner klær av andre så ungen har). kjøper mye unødvendige ting på bensin stasjoner og bruker penge på piss rett og slett. har sagt hu må skaffe seg jobb,men da får jg til svar at det gidder hu ikke for da må hu opp tidlig om morran,jobbe sent og helger o.s.v..

hva ville du svart hu,_???????????spør oss stadig vekk om tips,eneste tipset vi har er skaff deg jobb,og slutt og bruk penga på unødvendige ting..

Anonym poster: 505fb0a9e544f6aac5ac65a2a787cf20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i første omgang ikke gitt de en krone, ei heller lånt vekk klær.

Skrevet

Hvis jeg hadde en venninne som stadig hadde klaget på dårlig økonomi og samtidig hadde sagt at hun ikke giddet å jobbe... da hadde jeg hver gang hun begynte å klage over økonomien bare avbrutt henne og sagt at dette kan du høre på etter at hun har fått seg en jobb.

Jeg hadde ikke orket å høre på sånt av folk som ikke gidder å prøve å jobbe en gang!

Anonym poster: 77168c6be5944333186e8a5dc4992c60

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Ville gitt samme tips som deg. Ville også mistet respekten i takt med vennskapet..

Skrevet

tro meg,vi har prøvd men føler det er håpløst.. verste er vel egentlig at det er i familien og blir mye prata om når vi møtes.. har begynt og bare gå eller prate om noe annet når hu begynner og klage men da venter hu til det er stille og begynner på nytt :/

Skrevet

tro meg,vi har prøvd men føler det er håpløst.. verste er vel egentlig at det er i familien og blir mye prata om når vi møtes.. har begynt og bare gå eller prate om noe annet når hu begynner og klage men da venter hu til det er stille og begynner på nytt :/

Da hadde jeg gjentatt det til det kjedsommelige hver gang hun tok det opp, at siden hun ikke gidder å jobbe så har hun heller ingen rett til å klage og at du/dere ikke har noen interesse av å høre på sytingen siden hun ikke er villig til å gjøre noe for å endre situasjonen selv.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Da haddejeg bedt henne skaffeseg jobb, eller slutte å be deg om råd, for hun har jo fått ditt råd i saken.

Skrevet

Du kan jo også kaste ballen tilbake til henne med veldig direkte spørsmål.

Hva mener du kan forbedre din økonomiske situasjon?

Hvor mener du pengene skal komme fra når du ikke gidder å jobbe?

Hvorfor gidder du ikke å jobbe - nei, jeg kjøper ikke det med å stå opp tidlig osv, det finnes mange ulike jobber med ulike arbeidstider... så hva er den egentlige grunnen til at du ikke gidder, er det fordi du ikke har troen på at du greier det? I så fall kan jo nav hjelpe deg med arbeidstrening?

Hvorfor skal noen gidde å hjelpe deg når du selv ikke gidder prøve en gang?

Jo mer konkrete du greier å lage spørsmålene dine, og jo sakligere du er i måten du stiller dem (ikke hiss deg opp!), jo mer effekt har spørsmålene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...