Gå til innhold

inspirert: om man ikke har penger til julegaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er der da ikke realt å gi beskjed til dem man forventer å få av at i år blir det ingen gaver? Samboers bror og frue gir aldri gaver (fire år på rad nå), grunnet dårlig råd. De lager heller ingen julegaver. Samboer og jeg gir dem alltid gaver, og vi synes dette begynner å bli litt pinlig, fordi de ikke engang kommenterer at de får gaver fra oss, eller påpeker at de ikke har gitt oss eller barna våre gaver.

Et år da min bror slet med økonomien sa han rett ut at i år blir det gaver på et absolutt minimum, og lurte på om ikke vi også kunne gi billige gaver slik at det ikke ble så pinlig for han når vi skulle åpne gavene sammen.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men kjenner det irriterer meg at de ikke engang kan takke for gaven :-(

Anonym poster: 635e69a290cdf4b71cb26f9275821d6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ikke gaver for å få gaver. Jeg git til de jeg har lyst å gi til, og får jeg noe tilbake blir jeg selvfølgelig glad for det men forventer det aldri. Ikke av mine egne søsken heller..

dersom de ikke har gott gave på 4 år, er dere vel strengt tatt klar over at det ikke kommer heller??

Men enig med deg om at de budre takke for det de får fra dere ;)

Anonym poster: a794260b4d32625e5e4f1a67396cacc4

Skrevet

Om de ikke setter pris på gavene de får ville jeg bare kuttet det ut.

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen! Min samboers søster og mann gir aldri gaver! selv ikke i dåpen til eldste. Kom i besøket og nevnte at de skulle sette inn pengegave på kontoen hans. Men det kom aldri. Dukker opp i bursdag etter bursdag, men ingen gaver. Vi gir alltid skikkelige gaver til de, men får ikke så mye som en takk tilbake. Da er det bedre å være ærlig å si at sorry, vi kan ikke gi gaver. De kjøper ingen julegaver, selv ikke til sine egne barn.

Nå er jeg ikke sur for at vi ikke får gave sånnsett, men er irritert over at de sløser vekk pengene sine på alt mulig tull, sånn at mine svigerforeldre HELE tiden må steppe inn med økonomiske bidrag.

Så i år gir vi kun gave til barna, ikke til foreldrene. Ungene skal ikke lide, selv om foreldrene bruker pengene ufornuftig.

Anonym poster: 3ebfe7b10739263e66ad8760faa85c3c

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen! Min samboers søster og mann gir aldri gaver! selv ikke i dåpen til eldste. Kom i besøket og nevnte at de skulle sette inn pengegave på kontoen hans. Men det kom aldri. Dukker opp i bursdag etter bursdag, men ingen gaver. Vi gir alltid skikkelige gaver til de, men får ikke så mye som en takk tilbake. Da er det bedre å være ærlig å si at sorry, vi kan ikke gi gaver. De kjøper ingen julegaver, selv ikke til sine egne barn.

Nå er jeg ikke sur for at vi ikke får gave sånnsett, men er irritert over at de sløser vekk pengene sine på alt mulig tull, sånn at mine svigerforeldre HELE tiden må steppe inn med økonomiske bidrag.

Så i år gir vi kun gave til barna, ikke til foreldrene. Ungene skal ikke lide, selv om foreldrene bruker pengene ufornuftig.

Akkurat sånn er det her også!!!!! ingen gaver til bursdag, jul, store dager o.l. Hverken til oss eller barna. De får også masser av pengehjelp på tross av at begge jobber (?). Har foreslått for samboer at vi skal slutte å gi gaver, men han vil ikke synke ned på deres nivå.

HI

Skrevet

Har en sånn svoger og svigerinne vi også, de bruker ikke penger på gaver til andre.

Vi gir de en liten ting uansett, men bruker selvfølgelig ikke mye penger på dem. De har mer penger enn oss men prioriterer dyre utenlandsturer, merkeklær osv og gir ikke noe særlig gaver. De har gjerne med noe når de kommer i familieselskap til en av ungene her, men da er det i 30-kronersklassen.

Til jul i år får de en flaske vin til 100 kr av oss, forventer ingenting tilbake ;)

Anonym poster: 2868a9ea23ca965e0f489eea7ad08f73

Skrevet

til #6, det var kjempesmart :-) skal foreslå for samboer neste år!

Skrevet

Utrolig irriterende! De er begge i jobb ja, men ikke veldig godt betalte jobber. Når de ødelegger bil etter bil og kjøper seg 50 " tv fordi de hadde lyst, men dropper å kjøpe nye klær til ungene, da er det nok for min del.

Her er det jeg som kjøper alle gavene, og jeg sa til mannen at i år gidder jeg virkelig ikke å bruke tid å penger på noen som ikke setter pris på det (han var helt enig) vi har lite penger vi også, men gir skikkelige gaver likevel. Vi priorieterer det. Så niesen og nevøen vår får fine gaver, men ikke foreldrene.

Skrevet

Vi må alltid gi minimum vi. Gir kun for 100 kr. Mamma får den dyreste til 600 kr og stefaren min en fin konjakk, men det er fordi de passer datteren vår hver fredag (mamma har fri på fredager og stefaren min er pensjonist). Vi har ikke bhg plass på fredager så de passer ho gratis hver eneste uke

Anonym poster: cfd1c9229b6042410b5fbfe4cd338c47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...