Gå til innhold

mannen sier jeg må gå til psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mitt siste utbrudd, har han fått nok. Jeg klarer ikke lenger å kontrollere følelsene mine. Dette startet for noen år siden, og har igrunnen bare blitt værre siden. Nå som jeg er gravid har det blitt så ille at jeg ikke kan kontrollere meg i det hele tatt. Jeg har innsett at jeg trenger hjelp, men er veldig usikker på hvordan jeg går fram. Kan noen anbefale en psykolog i trondheim? Håper noen vil poste dette på skravle for meg også...

Anonym poster: c36f9237ab37de3353e7f5351e5266a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en time hos fastlegen din. Start på den måten. Eller hør med venner bekjente om en privat psykolog som koster endel penger.

Anonym poster: bafb48d0f6bed5bd62ab37071a6f712b

Skrevet

Ønsker helst å gå utenom fastlegen, og vil vel helst involvere færrest mulig - iallefall til å begynne med..

Skrevet

Fastlegen din har taushetsplikt ;)

Anonym poster: 61701227de81d14b926a7ec67291a2f5

Skrevet

Ja, men tror ikke han kommer til å ess meg på alvor.

Skrevet

må man ikke gå igjennom fastlege for å få psykolog da?trodde det jeg... ellers vil det da hundre år å få psykologtime...

Snakker ikke av erfaring, bare fra ting jeg har hørt fra her og der.

Har desverre ingen anbefalinger å komme med...

Hva sliter du egentlig med?

Høres veldig rart ut dette, men jeg har gått til en kjempefin healer som er som en psykolog for meg. En dame med veldig mye menneskelig innsikt som treffer spikeren på hodet hele tiden!

Når jeg har time så snakker vi mye sammen først, og hun plukker opp ting jeg ikke sier og får meg til å måpe mange ganger pga det hun plukker opp fra meg. så healer hun meg etterpå, noe som får meg til å føle meg mye bedre etterpå;mer energi, mer tålmodighet med de rundt meg (spes barn og mann!) og får meg til å bli avslappet...

Hva tror du?

Anonym poster: 809d804f07f5f52e4b7438936ad8be3b

Skrevet

Du må til fastlegen for å få henvisning til psykolog, og enda er det ofte lange ventelister.

Anonym poster: 674849cc62f1d7bc523a3310fcd17611

Skrevet

Man MÅ ikke til fastlegen for å komme til psykolog. Men vil man til en psykolog med avtale med trygden så må man som regel gå om legen.

Det finnes psykologer som driver helt privat, men da må man også selv betale hele det beløpet som behandlingen faktisk koster, fordi psykologen da ikke har refusjonsordning med nav.

Anonym poster: 123d7ccb67ec5c8ac48bab855ed83dd2

Skrevet

Man MÅ ikke til fastlegen for å komme til psykolog. Men vil man til en psykolog med avtale med trygden så må man som regel gå om legen.

Det finnes psykologer som driver helt privat, men da må man også selv betale hele det beløpet som behandlingen faktisk koster, fordi psykologen da ikke har refusjonsordning med nav.

og DET er ikke billig! Typisk pris f.eks i Lillestrøm er 1200,- pr time.

Anonym poster: 674849cc62f1d7bc523a3310fcd17611

Skrevet

Mulig forskjellig praksis, men da jeg skulle starte hos en privat psykolog, så krevde denne en henvisning fra fastlegen, så ja man må gå via fastlegen..

Anonym poster: 573303ded07158eaac90675009eff3ef

Skrevet

Man må ikke gå via fastlegen. I 2008 hadde jeg en liten krise med meg selv etter at jeg hadde født. Jeg søkte på "psykolog" på gule sider, ringte en av de første jeg så og fikk time dagen etter. Det var helt privat og kostet meg 650 per time. K

Anonym poster: 202834deef86d990fe873980dbf83ee0

Skrevet

Mulig forskjellig praksis, men da jeg skulle starte hos en privat psykolog, så krevde denne en henvisning fra fastlegen, så ja man må gå via fastlegen..

Anonym poster: 573303ded07158eaac90675009eff3ef

Det finnes flere varianter. Noen psykologer betaler du kun en "liten" egenandel hos, de må du ha legeerklæring for å gå til. Ofte lange ventelister.

Så finnes det noen som har en slags delvis refusjonsordning, disse betaler man litt mer hos, men trenger som regel også legeerklæring for å komme til.

Så har du de som ikke er tilsluttet refusjonsordningen i det hele tatt. Hos dem trenger du ikke legeerklæring. Ofte kortere ventetid fordi man der må betale hele beløpet selv. Prisene varierer da fra psykolog til psykolog.

Dette iflg en psykologkompis av meg for et par år siden.

Skrevet

Hvis du vil ha refusjon må du gjennom fastlegen, men det er som nevnt lange ventelister. Skrev du at du er gravid? Da kan du nevne dette for jordmor på helsestasjonen så kan du få hjelp av psykologen som hører til de helsestasjonene som sonder til den bydelen du jobber i. Han/hun jobber i barne-og familietjenesten, og det hører til førstelinja og skal være et lavterskeltilbud. Det er ulik ventetid, vet at østbyen ikke har så stor venteliste, og psykologen her er knall! Da kan du ev få henvisning videre. Hvis ikke kan jeg anbefale Kirsebomfallet i Trondheim, her er det mange dyktige psykol

Anonym poster: 67312cf1f1d0ec977b0b096dd32bb9fe

Skrevet

.. Jeg som ikke fikk skrevet ferdig posten over.. På Kirsebomfallet er det mange dyktige psykologer, koster mellom 800-900 ut i fra om de er psykologspesialister eller ikke. Her får du time i løpet av en uke eller to. Men det koster da.. Lykke til!

Skrevet

Meg igjen, mente selvfølgelig den bydelen du bor i, ikke jobber i. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...