Gå til innhold

2-åring tilfredsstiller seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som om ikke lenge blir 3 år som tilfredsstiller seg selv.

Han legger seg på sofaen,legger begge hender under kjønnsorganet(utenfor bleien, er aldri nedi bleien) og ligger der og rugger fram og tilbake. Kan gjøre det hver dag, ellr det kan gå noen dager mellom.

Hvordan skal vi takle dette?

Er det noen som har vært borti det samme? Broren hans har aldri gjort noe sånt...

Anonym poster: 640c54e962b0a48f892bd83225e19e99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke dette ganske vanlig da? Det er godt, ergo gjør de det :P

Skrevet

Kanskje forklare ham at han skal gjøre det alene? Går jo ikke akkurat ann og nekte ham det.

Skrevet

Er vell helt normalt?

Når min snart 3-åring fikler med "tisseluren" sin bruker jeg bare å si at man ikke gjør det på stuen/når man er flere etc. Så avleder jeg.

Viktig å ikke skape skamfølelse.

Anonym poster: 758cc9abd17d1661aa8ef88d5b718da8

Skrevet

Noen er tidligere ute med å oppdage dette enn andre. Overse det, men om han forstår mye, så kan det være smart å prøve å forklare at han kan gjøre det på soverommet sitt, men ikke i rommene som er for alle. Er han ikke helt der at han forstår forskjell på soverom og andre rom, så overse det, ikke gi han oppmerksomhet for det, starter han det når dere er hos noen andre eller på ofentlig steder, så stopper dere det med det samme mens dere sier enkelt ord "hjemme".

Anonym poster: 1bb12fc78b22df936d534efd31a6c289

Skrevet

Har aldri hørt om barn som ikke gjør det i større eller mindre grad, det føles jo godt....

Når de blir litt større har jeg sagt at man ikke skal leke med tissen sin i stuen, det kan man gjøre når man er alene på rommet sitt eller på badet. Ikke laget noe stort nummer ut av det. Jeg har sett alle mine fire barn gjøre sånt fra de var helt små, både guttene og jentene.

Anonym poster: 9e7a735d49d246239349701494d95908

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jo,jeg vet det er normalt,men jeg vil jo ikke at han skal gjøre dette over alt og i alle settinger, samtidig vil jeg ikke at det skal være noe stygt heller. har begynt å sagt at han skal gå på soverommet sitt når han skak gjøre det, så vi får begynne der...

HI

Anonym poster: 640c54e962b0a48f892bd83225e19e99

Skrevet

Min har gjort det siden han var 1,5 år.

Han kunne kose med alt :P

Men satte meg ned og forklarte han at sånt gjorde man når man var alene.

Nå gjør han det i sengen istedet for alle andre plasser.

Bare husk å aldri si at sånt ikke er lov, det kan ødelegge mye for barn. Barn er seksuelle helt fra fødselen av og de vil etterhvert prøve seg fram og bli mer og mer nysgjerrig.

Anonym poster: bf38988f0327f8586c58387cf7f57551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...