Gå til innhold

Blir så bekymret over barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt omgangssyken helt siden tirsdag. Har nesten ikke fått i han mat siden fredag. Trodde han var på bedringens vei, men nå har han igjen kastet opp og han har hatt diare helt siden tirsdag. Han sovnet i dusjen (måtte dusje av spy) han sier nei til is og kjeks, han har bare ligget stille på sofaen i hele dag :( feber som går opp og ned hele tiden.

Når jeg snakker til han hvisker han tilbake til meg. Han er 2 år.

Har snakket me legevakten og skal prøve å gi han GEM. Men ser ut for at det blir en tur ned dit.

Liker ikke når de små blir syke :(

Håper det bare er vanlig omgangssyke og at han blir frisk snart.

Anonym poster: 27bffa3a3b65b7b2cfa5d91c225f5c63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han dør sikkert ikke. min 2 åringen har hatt det 1 uke om gangen,er ikke dødssyk vettu

Anonym poster: ce81f62e5106c5f1edebf94090c65dae

Skrevet

Uff høres ikke koselig ut,hadde nok tatt han med til legevakten,hvis du ikke greier og få i han noe som helst, han kan jo bli uttørket hvis han bare spyr

Skrevet

Hadde en sånn runde på eldste her også da han var på samme alder, skikkelig ekkelt når ungen ligger nærmest apatisk på sofaen og er så dårlig.

Vi snakket med legevakten flere ganger siden han ikke fikk i seg drikke, de tørkes lett ut disse små. På legevakten sa de at vi måtte være oppmerksomme om det ikke kom tårer når han gråt, da var de altfor tørre og måtte ha intravenøs væske.

En vanlig omgangssyke varer gjerne ikke så lenge, så her mistenkte de at gutten var matforgiftet eller hadde fått i seg noe ute som kroppen reagerte veldig på (de kan jo få i seg bakterier fra jord o.l. også). Det stemmer nok bra for han smittet ingen, var bare han som var syk.

Vi slapp heldigvis innleggelse, plutselig snudde det bare og han begynte drikke igjen..

God bedring til lille.

Anonym poster: ee7e50a0aa6fb8fe9c205c46fb2a5850

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Han dør sikkert ikke. min 2 åringen har hatt det 1 uke om gangen,er ikke dødssyk vettu

Du virker som en hyggelig person full av empati!

Skrevet

Har snakket med legevakten igjen. De vil ha han inn på kontroll.

Hun snakket om at de skulle sjekke halsen hans pluss litt mer.

Takk til dere som gir fine svar :)

Skrevet

Tegn på uttørking er gråt uten tårer og stående hudfold på håndbaken.

Anonym poster: 1351abb50d6806f30d8aeb4530de3125

Skrevet

Min gutt endte opp med nyresvikt pga omgangssyke. Pga en lege ikke ville ta oss inn til sjekk. neste sendte oss hjem. Kontaktet sykehus å ble lagt inn fra mandag til lørdag. Der legene var rystet over at vi ble sendt hjem og skulle vite navnet på legen som gjorde det. Gutten var veldig veldig dehydrert og det kunne gått riktig så galt. Så å dra til lege ville jeg gjort før det går for langt. jeg stoler nå mest på mine innsikt.. Det er det verste jeg har gått gjennom..

Anonym poster: 13bacca5e7a1a475270f08e44b5a6c37

Skrevet

Når han er såpass slapp og har vært syk i så mange dager ville jeg ha tatt han med en tur til legevakt og fått han vurdert av en lege. Omgangssyke går jo over av seg selv, men han kan være dehydrert og/eller forstyrrelse i elektrolyttbalansen. Noen ganger er det bedre med en tur for mye enn en for lite til legevakt...

Skrevet

Ikke spørsmål en gang, jeg hadde tatt med ungen til legevakta! Og nektet å dra derifra før han hadde blitt undersøkt ordentlig. Eventuelt bedt om innleggelse.

For ca 18 år siden død en liten unge fordi legevakta sendte foreldrene hjem igjen og sa at han ville bli frisk igjen. De fikk ikke i ungen hverken vått eller tørt.

Skrevet

Datteren min hadde en slik runde da da hun var ett. Hun kastet ikke opp, drakk "masse", men hadde diaré i fem dager. Hun var slapp, men egentlig ved godt mot. Pga at hun da ikke hadde spist på nesten fem døgn, sendte de oss på sykehuset. Der konstanterte de at hun var dehydrert (enda hun drakk opp til to flasker om dagen) og gav henne væske i sonde gjennom nesen...,

Stå på, IKKE gi deg. DU kjenner barnet ditt bedre enn legen. Om legen er vanskelig, be om en ny.

Er nok ikke noe fryktelig alvorlig, men kanskje han trenger hjelp til å komme over kneika...

God berding :)

Skrevet

Datteren min hadde en slik runde da da hun var ett. Hun kastet ikke opp, drakk "masse", men hadde diaré i fem dager. Hun var slapp, men egentlig ved godt mot. Pga at hun da ikke hadde spist på nesten fem døgn, sendte de oss på sykehuset. Der konstanterte de at hun var dehydrert (enda hun drakk opp til to flasker om dagen) og gav henne væske i sonde gjennom nesen...,

Stå på, IKKE gi deg. DU kjenner barnet ditt bedre enn legen. Om legen er vanskelig, be om en ny.

Er nok ikke noe fryktelig alvorlig, men kanskje han trenger hjelp til å komme over kneika...

God berding smile.png

Tusen takk :)

Skrevet

Ikke spørsmål en gang, jeg hadde tatt med ungen til legevakta! Og nektet å dra derifra før han hadde blitt undersøkt ordentlig. Eventuelt bedt om innleggelse.

For ca 18 år siden død en liten unge fordi legevakta sendte foreldrene hjem igjen og sa at han ville bli frisk igjen. De fikk ikke i ungen hverken vått eller tørt.

Heldigvis nettopp fått i han is, pluss GEM som de anbefalte på legevakten.

Dro å kjøpte favorittpizzaen hans men den var han ikke interessert i engang. Får høre hva legevakten sier. Er enda 1 time til vi har time, de har visst mye å gjøre for tiden. Håper de tar oss på alvor :)

Skrevet

Små barn blir veldig lett dehydrerte, så hadde tatt ham raskt til legevakten.

Skrevet

Hva er GEM?

Anonym poster: 67c7de0aff089e6074d0347b09e7a7e2

Skrevet

Glukos-elektrolyttpulver.

Er for å normalisere væske og elektrolyttbalansen.

Skrevet

Får frysninger av folk som er så stygge i kjeften som deg!

Anonym poster: 5ecee5d0480f5c919342a893ce7cd0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...