Gå til innhold

Helsetepper i ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvor man får kjøpt helsetepper i ull ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjenner noen som strikker, så er sånne mor Signe tepper utrolig gode:) er nøstebarnoppskrift tror jeg, men er veldig enkelt å strikke.

Skrevet

de vanlige er jo ganske varme de også:)

Skrevet

Vi har et fra nøstebarn som ikke er ullflece. Det var litt dyrt, men er fortsatt i bruk.

Skrevet

Strikket et mor signe teppe på skrå med en sånn hullkant, det var faktisk ganske enkelt. Du kan oppskrift hvis du vil :-)

Strikket i baby silke/alpakkagarn fra drops, 6 nøster med pinne 6. Aldri har vi brukt et plagg så mye! Luftig og litt lunende på sommeren, super isolerende på vinteren. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Takk for mange gode tips <3 :)

Skrevet
Strikket et mor signe teppe på skrå med en sånn hullkant, det var faktisk ganske enkelt. Du kan oppskrift hvis du vil :-) Strikket i baby silke/alpakkagarn fra drops, 6 nøster med pinne 6. Aldri har vi brukt et plagg så mye! Luftig og litt lunende på sommeren, super isolerende på vinteren. Anbefales på det sterkeste!

Jeg vil gjerne ha oppskrift!

Skrevet
Strikket et mor signe teppe på skrå med en sånn hullkant, det var faktisk ganske enkelt. Du kan oppskrift hvis du vil :-) Strikket i baby silke/alpakkagarn fra drops, 6 nøster med pinne 6. Aldri har vi brukt et plagg så mye! Luftig og litt lunende på sommeren, super isolerende på vinteren. Anbefales på det sterkeste!

Babyteppe med hullrad - Strikket på skrå:

Legg opp 3 m på p. nr. 6, øk 1 m på hver p til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du har brukt knapt halvdelen av nøstene (for å være sikker på å ha nok til resten). Jeg hadde rundt 225-250 masker her. Nå har du strikket en stor trekant

Felling: Strikk 3m. 1 kast 3 m. sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6m igjen feller du 1 m per. p til 3 m. igjen. Fell av.

Skrevet

Lag et selv ja, hvis du klarer å strikke / hekle :-) da får du det slik du ønsker. Jeg vil strikke, men kan ikke pga leddgikt. Men er heldig å har en super snill mor, som sitter å strikker teppe til babyen ♥

Skrevet

Babyteppe med hullrad - Strikket på skrå:

Legg opp 3 m på p. nr. 6, øk 1 m på hver p til du har 6 m. Så strikker du 3 m. 1 kast i begynnelsen av hver p. Strikk slik til du har brukt knapt halvdelen av nøstene (for å være sikker på å ha nok til resten). Jeg hadde rundt 225-250 masker her. Nå har du strikket en stor trekant

Felling: Strikk 3m. 1 kast 3 m. sammen i begynnelsen av hver p. Når du har 6m igjen feller du 1 m per. p til 3 m. igjen. Fell av.

Dette har jeg strikket også, helt nydelig. Tok litt tid, men er verdt det -ull er gull :)

Skrevet

Vi har nøstebarn teppet strikket med Pickles garn, ble helt fantastisk mykt. Nøstebarn garnet er mye hardere.

Skrevet

Min mor strikker i nøstebarn sitt ullgarn. Selger de på finn. Store og fine :-)

Skrevet

Jeg har også strikket mor Signe teppet, men blingset litt på garnet. Strikket det i baby merino fra drops siden det kan vaskes, teppet ble veldig mykt, men tungt på en måte. Men siden jeg har strikket det, så ligger det klart i sykehus bagen som skal med :)

Skrevet

Min mor strikker i nøstebarn sitt ullgarn. Selger de på finn. Store og fine :-)

Da du linke til finn? :)

Skrevet

Nøstebarnbutikken på sagene hadde ferdigstrikkede tepper til salgs sist jeg var innom, ikke skråstrikkede, men rettstrikket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...