Suretær Skrevet 16. desember 2012 #1 Skrevet 16. desember 2012 Vet at man bør vente men gutten er 7,4 kg og blir aldri mett. Gråter mye og sutter på hendene sine, skriker hvis han får sutt, skuffa over at det ikke er mat. Spiser over 1 l mme i døgnet. Hva ville dere gjort? Søsteren er glad og fornøyd, men veier bare 5 kg. ( tvillinger )
ispia87 Skrevet 16. desember 2012 #3 Skrevet 16. desember 2012 Du vet selv hva som er best for din baby. Her får hun det av å til hun er 3,5 mnd.
ispia87 Skrevet 16. desember 2012 #4 Skrevet 16. desember 2012 Og hvis du spør helsesøster sier hun sikkert NEINEI.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #6 Skrevet 16. desember 2012 Er han så sulten så prøv deg frem med risvelling eller mais Anonym poster: ebc3244e98f58adb17b93c20a69b8fb3
<3 2G <3 Skrevet 16. desember 2012 #7 Skrevet 16. desember 2012 Da hadde jeg prøvd velling ja, start i det små og regner med det går bra.
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #8 Skrevet 16. desember 2012 Over 1 liter mme i døgnet? Ja da ville jeg absolutt startet med velling/grøt :-) Vi startet med grøt da junior var 3,5 mnd korrigert etter termin, 5,5 mnd gammel.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #9 Skrevet 16. desember 2012 Hvor mange dl. velling bør/kan man gi en baby på 3 mnd da?????? Anonym poster: 894f50af757a2b38d6f12006cdfe60a9
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #11 Skrevet 16. desember 2012 Start med.små.smaksporsjoner!! Og jeg vil anbefale at det første grøt/vellingmåltidet er på dagtid og ikke rett før leggetid, i tilfelle det er tøft å fordøye. Når du ser han tåler det fint, kan du plusse på et måltid tid på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #12 Skrevet 16. desember 2012 De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #13 Skrevet 16. desember 2012 De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat! Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #14 Skrevet 16. desember 2012 De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat! Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da. Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger? Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #15 Skrevet 16. desember 2012 Når jeg fikk min første var det anbefalt med grøt fra 3 mnd. Gikk helt fint det. Start med ris eller mais grøt utblandet i mme. Til #12 : velling er bare tynn grøt... Anonym poster: c1e26cd66df5f2c8c372d48254ddbe16
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #16 Skrevet 16. desember 2012 De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Mme-produsentene sier selv at nå barnet drikker over 1 liter mme i døgnet er det på.tide å supplere med annen mat. Hva er alternativet da, la ungen sulte??? Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat! Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da. Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger? Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #17 Skrevet 16. desember 2012 Når jeg fikk min første var det anbefalt med grøt fra 3 mnd. Gikk helt fint det. Start med ris eller mais grøt utblandet i mme. Til #12 : velling er bare tynn grøt... Anonym poster: c1e26cd66df5f2c8c372d48254ddbe16 Jeg vet godt hva velling er, og den som selges i Norge har 15 mnd grense på pakken. Flaskebarn skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd alder, brystbarn ikke før 6 mnd. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #18 Skrevet 16. desember 2012 De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Mme-produsentene sier selv at nå barnet drikker over 1 liter mme i døgnet er det på.tide å supplere med annen mat. Hva er alternativet da, la ungen sulte??? Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat! Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da. Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger? Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Når.ungen drikker over 1 liter mme i døgnet sier selv mme-produsentene atdet er på.tide å.supplere med annen mat. Hva mener du man skal.gjøre da- la ungen sulte?? Rådene fra myndighetene er generelle råd, passer de fleste, men kanskje ikke
Caprica Skrevet 16. desember 2012 #19 Skrevet 16. desember 2012 Ups.. FortS.. Rådene passer kanskje ikke alle. Jeg ville heller g min 3 mnd gamle baby grøt enn at han skulle være sulten hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #20 Skrevet 16. desember 2012 Jeg hadde en stor, plugg av en gutt(ammet) på over 8 kg. Startet forsiktig med velling et par uker før han ble 4 mnd i samråd med helsesøster. Alle babyer er ikke like, og en stor baby trenger mye mat. Anonym poster: 173bf0c1b658066503684183fc57bc7a
Suretær Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #21 Skrevet 16. desember 2012 Ok, mange ulike meninger her ser jeg. Får besøk av sundhedsplejerske (helsesøster her i DK) i starten av januar, må høre med henne tror jeg...Han har hatt litt problemer med å fordøye mme, og jeg vil jo ikke han skal få vondt. Men stakkars liten ( stor;), virker sulten hele tiden
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #22 Skrevet 16. desember 2012 Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og... Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #23 Skrevet 16. desember 2012 Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og... Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b Det spiller ingen rolle hva vellingen lages av. Barn skal ikke ha fast føde før tidligst 4 mnd alder. Eller 6 mnd alder hvis det er brystbarn. 3 mnd gamle barn skal ikke ha 4 mnd eller 6 mnd grøt/velling før nettopp 4 eller 6 mnd alder. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55
Tigerpote Skrevet 16. desember 2012 #24 Skrevet 16. desember 2012 Anbelfalingene sier at de ikke skal ha grøt eller annen næring enn mm eller mme de første 6 mnd, men er han så sulten så kjør på med litt tynn grøt Tar ikke skade av det.
Tigerpote Skrevet 16. desember 2012 #25 Skrevet 16. desember 2012 Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og... Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b Det spiller ingen rolle hva vellingen lages av. Barn skal ikke ha fast føde før tidligst 4 mnd alder. Eller 6 mnd alder hvis det er brystbarn. 3 mnd gamle barn skal ikke ha 4 mnd eller 6 mnd grøt/velling før nettopp 4 eller 6 mnd alder. Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55 Og du var da veldig så skråsikker. Anbefalingene er slik ja, det er ikke dermed slik at det er alle som kan følge dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå