Gå til innhold

Velling til mnd baby..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man bør vente men gutten er 7,4 kg og blir aldri mett. Gråter mye og sutter på hendene sine, skriker hvis han får sutt, skuffa over at det ikke er mat. Spiser over 1 l mme i døgnet. Hva ville dere gjort? Søsteren er glad og fornøyd, men veier bare 5 kg. ( tvillinger )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet selv hva som er best for din baby. Her får hun det av å til hun er 3,5 mnd.

Skrevet

Og hvis du spør helsesøster sier hun sikkert NEINEI.

Skrevet

Er han så sulten så prøv deg frem med risvelling eller mais :)

 

Anonym poster: ebc3244e98f58adb17b93c20a69b8fb3

Skrevet

Da hadde jeg prøvd velling ja, start i det små og regner med det går bra.

Skrevet

Over 1 liter mme i døgnet? Ja da ville jeg absolutt startet med velling/grøt :-)

Vi startet med grøt da junior var 3,5 mnd korrigert etter termin, 5,5 mnd gammel.

Skrevet

Hvor mange dl. velling bør/kan man gi en baby på 3 mnd da??????

 

Anonym poster: 894f50af757a2b38d6f12006cdfe60a9

Skrevet

Start med.små.smaksporsjoner!! Og jeg vil anbefale at det første grøt/vellingmåltidet er på dagtid og ikke rett før leggetid, i tilfelle det er tøft å fordøye. Når du ser han tåler det fint, kan du plusse på et måltid tid på kvelden.

Skrevet

De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

Skrevet

De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat!

 

Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da.

Skrevet

De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat!

 

Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da.

 

Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger?

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

Skrevet

Når jeg fikk min første var det anbefalt med grøt fra 3 mnd. Gikk helt fint det. Start med ris eller mais grøt utblandet i mme. Til #12 : velling er bare tynn grøt...

 

Anonym poster: c1e26cd66df5f2c8c372d48254ddbe16

Skrevet

De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

 

 

Mme-produsentene sier selv at nå barnet drikker over

1 liter mme i døgnet er det på.tide å supplere med annen mat.

Hva er alternativet da, la ungen sulte???

 

Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat!

 

Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da.

 

Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger?

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

Skrevet

Når jeg fikk min første var det anbefalt med grøt fra 3 mnd. Gikk helt fint det. Start med ris eller mais grøt utblandet i mme. Til #12 : velling er bare tynn grøt...

 

Anonym poster: c1e26cd66df5f2c8c372d48254ddbe16

 

Jeg vet godt hva velling er, og den som selges i Norge har 15 mnd grense på pakken. Flaskebarn skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd alder, brystbarn ikke før 6 mnd.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

Skrevet

De skal ikke ha grøt før tidligst 4 mnd. Velling i Norge har 15 mnd grense på pakken.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

 

 

Mme-produsentene sier selv at nå barnet drikker over

1 liter mme i døgnet er det på.tide å supplere med annen mat.

Hva er alternativet da, la ungen sulte???

 

Så lenge ungen får over 1 liter mme i døgnet og fortsatt er sulten, har man jo ikke noe valg. Ungen.må.få.mat!

 

Får kjøpt velling i Sverige som mange starter med, men det er jo ikke alle som bor nær grensa da.

 

Hvorfor skal alle på død og liv trosse myndighetenes anbefalinger?

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

Når.ungen drikker over 1 liter mme i døgnet sier selv mme-produsentene atdet er på.tide å.supplere med annen mat.

 

Hva mener du man skal.gjøre da- la ungen sulte??

Rådene fra myndighetene er generelle råd, passer de fleste, men kanskje ikke

Skrevet

Ups..

 

 

FortS..

 

 

Rådene passer kanskje ikke alle.

Jeg ville heller g min 3 mnd gamle baby grøt enn at han skulle være sulten hele tiden!

Skrevet

Jeg hadde en stor, plugg av en gutt(ammet) på over 8 kg. Startet forsiktig med velling et par uker før han ble 4 mnd i samråd med helsesøster. Alle babyer er ikke like, og en stor baby trenger mye mat.

 

Anonym poster: 173bf0c1b658066503684183fc57bc7a

Skrevet

Ok, mange ulike meninger her ser jeg. Får besøk av sundhedsplejerske (helsesøster her i DK) i starten av januar, må høre med henne tror jeg...Han har hatt litt problemer med å fordøye mme, og jeg vil jo ikke han skal få vondt.

Men stakkars liten ( stor;), virker sulten hele tiden :(

Skrevet

Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og...

 

 

Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b

Skrevet

Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og...

 

 

Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b

 

Det spiller ingen rolle hva vellingen lages av. Barn skal ikke ha fast føde før tidligst 4 mnd alder. Eller 6 mnd alder hvis det er brystbarn. 3 mnd gamle barn skal ikke ha 4 mnd eller 6 mnd grøt/velling før nettopp 4 eller 6 mnd alder.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

Skrevet

Anbelfalingene sier at de ikke skal ha grøt eller annen næring enn mm eller mme de første 6 mnd, men er han så sulten så kjør på med litt tynn grøt :) Tar ikke skade av det.

Skrevet

Velling lager man av 4mndsgrøten, og ikke 15mnds vellingen som selges.. (forøvrig er den vellingen bare et salgstriks, kan like gjerne lage vellingen av vanlig grøt) de selger velling fra 6mnd og...

 

 

Anonym poster: 572c4abc682c5f50f11d3d3b12e54c2b

 

Det spiller ingen rolle hva vellingen lages av. Barn skal ikke ha fast føde før tidligst 4 mnd alder. Eller 6 mnd alder hvis det er brystbarn. 3 mnd gamle barn skal ikke ha 4 mnd eller 6 mnd grøt/velling før nettopp 4 eller 6 mnd alder.

 

Anonym poster: 6e5d793636bc2305fba82977f96a9f55

 

Og du var da veldig så skråsikker. Anbefalingene er slik ja, det er ikke dermed slik at det er alle som kan følge dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...