Gå til innhold

Et seriøst spørsmål ang. økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ca. 10 000,- igjen på kontoen etter at penger er lagt av til regninger. Dette skal dekke mat, bensin, klær etc. Har to barn på 4 og 8.

Jeg er alltid tom på konto før neste lønning. Prioriterer jeg dårlig eller har jeg dårlig råd?

Anonym poster: 83b22ececa5c56b0462dc84729eb56cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel hverken mye eller lite å disponere til en måneds bruk av mat,klær, bensin fornøyelser osv..

Tror ikke du sløser særlig, men det går jo an å skrive ned hva pengene går til en måned og ta en kikk på det:)

Skrevet

Jeg syns du har mye igjen jeg. Hvor mye bruker du på mat? Vi setter av 5000 i mnd. Bruker ikke opp alt. Handler en gang i uka og skriver meny og sånn.

Skrevet

Det er nok en blanding av begge deler tenker jeg. Du kan nok fint få pengene til å strekke til, men samtidig ikke skjære ned på masse..

Men du kan jo begynne med å gå igjennom forbruk og se om du sløser noe, forsikringer og aboer for å se om det kan gjøres billigere osv. sett opp budsjett.

Anonym poster: 46e71a2b17df35eb8fab4eb4fd9ae12d

Skrevet

Ta vare på ALLE kviteringene dine for en mnd og se hva du bruker på hva. Evt kun dra kort og sjekk kontoutskrift.

Skrevet

Det spørs hvor nøye du er på matbudsjettet, men det høres ikke helt feil ut at det går så mye til de kostnadene du skrev.

Men skriv ned hvor mye du bruker på en mnd. Det hjelper ofte å bevisstgjøre unødvendig forbruk.

Anonym poster: c818f30363e3728710ab347bfc1a7877

Skrevet

Det spørs hvor nøye du er på matbudsjettet, men det høres ikke helt feil ut at det går så mye til de kostnadene du skrev.

Men skriv ned hvor mye du bruker på en mnd. Det hjelper ofte å bevisstgjøre unødvendig forbruk.

Anonym poster: c818f30363e3728710ab347bfc1a7877

Takk for gode svar!

Skal faktisk gjøre det dere har foreslått, i januar tar jeg vare på alt av kvitteringer.

hi

Anonym poster: 83b22ececa5c56b0462dc84729eb56cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...