Gå til innhold

Ingen penger - trenger julegavetips (til voksne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gi?? Ikke har jeg så mye tid til store prosjekter med å lage ting heller...

Anonym poster: 14e201ebf2b2f0e4509dd3dd8a64a92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen penger så gir du ikke gaver.

Anonym poster: c48afc50d31deb722c7b0e834efa14e6

Skrevet

Har du penger til å kjøpe en flaske vin til hver? Da kan du komme ned i 100,- pr person/par. Ellers er fløtekarameller en ide?

Lykke til :-)

Skrevet

er det mulig.

Anonym poster: ba27a4600b289b6e0c596a22e653a6b4

Skrevet

'Gavekort' på noe personen blir glad for, feks barnevakt, hjemmelagd middag, hjemmebakt brød, fønsterpuss, mm, mm

Skrevet

Gavekort på barnepass, kinobesøk, middag (hjemme hos deg/ute), kafébesøk, andre hyggelige ting/opplevelser alt etter som hvem det er til...

Ellers er jeg enig i at har du ikke penger, så gir du ikke gaver... Misliker sterkt de som forventer å få gave!!

Skrevet

Jeg har laget issjokolader og pepperkakestenger som jeg dekorerer. Gir disse til nærmeste kolleger. Ikke særlig stort prosjekt..

Skrevet

Bake småkaker å gi bort:) det er tanken som teller

Skrevet

Hvorfor sier noe her: "Er det mulig" ?

Kommentaren gjorde meg litt trist... Var det en kommentar til om det er mulig å ikke ha noen penger, eller kommentar til om det er mulig å være litt tom for idéer, eller hva ble ment med kommentaren?

Skrevet

Har du bokstavelig talt ingen penger? Hvor mange personer gjelder det?

Anonym poster: 2ee0ad95a96891d0f2a767db3b788f3c

Skrevet

Nei, ingen andre penger enn til reginger og mat på bordet til to små... og til det har jeg heller ikke nok. Hvorfor får jeg så ekle kommentarer for det? Det eneste jeg spør om er litt hjelp til julegaver... Jeg ønsker jo også å gi...

Skrevet

Har du noen hvite kubbelys og fine servietter?

Da kunne du dekorert lysene med servietter og pakket fint inn.

Skrevet

Lag julegodter. (mindtgodt, karameller, marsipan e.l.) Pakk dem inn i f.eks. ett tomt syltetøyglass med aluminiumsfolie og pakkebånd.

Anonym poster: a9278ec397e198a4a32ca2b6bbc0d577

Skrevet

Om du kommer til å ha penger i fremtiden, kan du gi "gavekort" på aktivitet, feks at du skal ta vedkommende på kino, teater etc

Skrevet

Om hun har så lite penger har hun ikke penger til å kjøpe inn ting for å lage ditt og datt. Vær ærlig og si at du ønsker å gi, men i år er du rakafant og dermed blir det null niks.

Anonym poster: f354f3c27d65ab4d818806e577c9948c

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Henger meg på den med gavekort på forskjellige ting. Som barnepassing,og hjelp til diverse. :-)

Skrevet

Julen har blitt et sånt fryktelig gaverace at selv de som ikke har til seg selv må gi til alle andre. Jesus ville vendt seg i graven. Synes du skal si ifra at du ikke har råd og derfor ønsker å skjære ned på mengden gaver til i hvert fall de voksne. Ingen skam i det!

Skrevet

Jeg har lite penger nå, men venter en del penger i januar. Hvis dette også gjelder for deg: "Kjøp nå, betal i februar" på cdon.no.

Anonym poster: b87668e0c67acaf1481f50a8eaf17047

Skrevet

Vi har forresten kuttet masse gaver i familien min - ikke alle som har mange mange tusen til gaver bare fordi det er desember... Vi gir til de aller aller nærmeste - jeg gir til mine foreldre, en liten ting til min mormor, til min bror, min sønn og samboeren. Thats it. På samboerens sidevgir de til alt og alle som kommer, men også der er folk begynt å kutte ut litt nå siden de er så mange.

Skrevet

er det mulig.

Anonym poster: ba27a4600b289b6e0c596a22e653a6b4

Idiot!

Anonym poster: 5a204aa0ed6b94242296dd1e06088246

Skrevet

Har akkurat laget fløtekarameller. Viss du kan avse penger til en kvart fløte, sirup og sukker, så kan du lage det. Knallgodt! Eller ideen med kubbelys er også smart, viss du har det. Viss ikke så er det ikke så dyrt med litt mindre slike lys på Nille etc.

Eller hva med å bruke tomme syltetøyglass til å ha på ingrediensene til f.eks havrekjeks eller muffins. Legg lagvis og fest en lapp med oppskrift og hva som mangler av egg og flytende for å lage kaka eller brødet eller kjeksa, eller hva det måtte være. Bruk det du har i skapet av mel, sukker, havregryn osv... :-) Og så kan du lage kortet litt ekstra koselig med et dikt eller utdrag fra en sangtekst, kanskje dekorere det litt, tegne litt, hva som helst for å sette ditt personlige preg på. Har du et tøystykke, kan du klippe en liten firkant av dette og feste med en tråd rundt lokket. Har du ikke glass, spør naboer etc om de har noen de uansett skal kaste. Alle blir glade for å slippe bryet med å kaste i glassavfallet. :-)

Lykke til!

Og du...Ikke bry det med brysomme og ekle kommentarer. GOD JUL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...