Gå til innhold

Julebord er bare så pinlig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke fatte at det er så morro? jeg er i utgangspunktet sosial jeg og liker en fest..MEN orker ikke delta lenger på julebord.Det er like pinlig hvert år.

Intime betroelser,fylleprat og drama uten like.Har opplevd sjefen død-drukken kl 19- hele festen dro kl 22.Kollega som endte på psykiatrisk legevakt,kollega som hele tiden skulle se på hufsa til sjefen,psykopat samboer til ansatt som møter opp og lager skikkelig scene,ansatt som går i bakken og blir fraktet bort i ambulanse etc... jeg hater og møte de mandag morgen og at ting da skal være helt normalt.. hva tenker dere? noen flere som har opplevd pinlige julebord? i år var jeg hjemme og koste meg istedet:)

Anonym poster: 975601d695ae56c7a537173e4cf5be62

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Jøss, hva slags bedrifter er dette? Jeg har aldri vært på slike julebord, hørtes ut som om det var nok action der ja!

Skrevet

Kan aldri si at jeg har vært på en julebord av et slikt kaliber som du beskriver

Skrevet

Hvilken bedrift jobber du i?????? Høres helt bak mål ut, IKKE vanlig!!!

Anonym poster: 9e92faec6ae84d8574e14367c677b326

Skrevet

Jeg synes julebord er koselig, hos oss er det rolig og stille med god mat, som vi lager selv sammen. Hyggelige samtaler og ingen alkohol. Vi er bare 4 ansatte og alle skal hjem til mann og barn.

Den typen julebord som du har vært på, hørtes ut som noe jeg glatt hadde skulket

Skrevet

Jobber du i NAV?? Har aldri vært på slike julebord.

Skrevet

Det var sannelig festen sin det!

Jeg har vært på firmafest med ca 300stk samlet uten å ha opplevd noe av det du beskriver, så om dette er gjengs blandt dine kolleger, så hadde jeg blitt hjemme jeg også.

Skrevet

Selv om jeg ikke har opplevd akkurat det du beskriver så skjønner jeg hva du mener...har hatt skikkelig fylleangst på vegne av flere kollegaer jeg altså;)

Jeg er ikke veldig prippen, men en ting bestemte jeg meg for tidlig i mitt voksne liv og det var at jeg ikke skulle bli full sammen med kollegaer.

Skrevet

Godt å høre at andre har gode erfaringer:) jeg jobber i Oslo kommune innenfor helse.Det værste er at det er jo ikke samme folka hvert år,har jobbet dere i årevis og vi bytter stadig ut personalgruppa.Alikevel er julebordene på dette pinlige stadiet..

Jeg er egentlig ikke så interessert i kollegaer,de er jo ikke selvalgte eller venner.Har ikke behovet for å feste med de i lengden..mulig jeg er rar altså:)

Anonym poster: 975601d695ae56c7a537173e4cf5be62

Skrevet

Jobber du i NAV?? Har aldri vært på slike julebord.

Jeg jobber i NAV, og julebordene våre er langt fra sånn HI beskriver. Vi har god mat, sang, underholdning, latter og dans, hyggelig prat, tull og tøys, men fullstendig mangel på fyllekaos og dramatikk. Det mest dramatiske som skjedde på årets julebord var at en champagnekork sneiet ei lampe og at folk sang seg hese på denne:

:D

Anonym poster: fe9953a9cc1f9bf0995c3b60c56a71e8

Skrevet

Åj, for en gjeng du jobber med. Hadde nok stått over jeg og. Heldigvis har alle julebordene jeg har vært på gått godt for seg. Har vært koselig, mye prating og ikke mye drikking. :) Skjønner ikke hvorfor alkohol må inntas for å ha det gøy..

Skrevet

Ha, ha, ser det for meg, hi. Jeg pleier ikke å dra på julebordet jeg. Det pleier å være hotellturer, og siden jeg har vært gravid, i permisjon og ammende så har jeg hatt unnskyldninger for ikke å dra. Jeg er ikke glad i fulle folk i det hele tatt, og med gratis drikke så er det garantert plenty av fulle kollegaer. Ser for meg dype og avslørende samtaler og diverse "skandaler". Men til tross for det jeg nettopp sa - i år skal jeg faktisk delta. Kanskje jeg blir positivt overrasket. For øvrig så er det hotelltur denne gangen og, og jeg skal nyte den gode maten, hotellfrokost og å få et lite avbrekk.

Anonym poster: e9362e329c12a59c0f8b4b56f7d7e0fd

Skrevet

Ha ha, kan jeg bli med neste år? Høres helt fantastisk/jævlig ut :-)

Skrevet

Jeg har droppet julebord de siste årene, men må innrømme at det er fordi mine venner og kollegaer de siste årene har blitt mer og mer kjedelig, sannsynligvis fordi jeg selv er blitt mer kjedelig. Men skal innrømme at jeg har vært på julebord av det kaliberet der, en gang i min ungdom og jeg var med som partner.

Yrkesgruppe: Lagerarbeidere.

Julebordet foregikk på ei gammal skute som skulle gå en runde rundt fjorden. På skuta sto jeg ved en anledning på damedassen og der sto det en livredd dame. Vi måtte for all del ikke slippe inn kjæresten hennes. Nepe som jeg er er prøvde jeg å snakke han til rette, men det endte med at han tok kvlertak på meg og sendte meg flygende inn i en dassbås. Lagergutta fikk kollegaen sin under kontroll, mens jeg satt med blødende nese og var sint som ei fele. Deretter gikk skuta på grunn fordi skipper'n var full. Så ble vi fraktet i land, og fyllekalaset fortsatte på en pub i nærheten, og jeg oppdaget langt ut på natten at nesaryggen var blitt dobbelt så stor og blå, og den stroppløse BH'en hadde vridd seg en halvgang rund, så jeg hadde en pupp midt foran og en under armen... Mange år siden, og har byttet ut partner og karret til meg høyere utdanning og nytt vennemiljø! Men oooh, for noen minner. Hahaha.

(Tar den her anonym, jeg... :) )

Anonym poster: a88047bb6a48bce65d3b62a74fd525e3

Skrevet (endret)

Jeg liker julebord, både på min jobb og mannens jobb. Da får jeg virkelig pyntet meg fra topp til tå, lakke negler, gå i høye hæler, spise god mat, drikke god drikke og prate med hyggelige folk. :) Og danse, ikke minst, hele natten lang! :P

Endret av LuksusLiv
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det var da voldsomt til sjøslag som beskrives her da! Sånt har jeg aldri opplevd, gitt. Tror neppe dette er gjengs.

Skrevet

Joda...ett år kjørte vi på med utroskap, kvelertak, kasting av stoler og bord, rødvin som ble kastet i noens ansikt, en stripper med kronisk ereksjon som kastet alle klærne og en forsmådd ektemann som sto og klorte på den låste døra og ville inn.

Intensjonen var å lage i stand et julebord som passet for alle nasjonalitetene som jobbet hos oss. Det er

Skrevet

(Dustetelefon!)

Det sier seg vel selv at det var siste gang jeg gadd sitte i noen julebordskommité :-)

Skrevet

(Dustetelefon!)

Det sier seg vel selv at det var siste gang jeg gadd sitte i noen julebordskommité :-)

Har du i det hele tatt blitt spurt om det igjen etterpå? Hahaha. :D

Skrevet

Jeg liker julebord jeg, og julebordene pleier jeg har vært pleier ikne å være slik du beskriver HI ;)

Men, jeg har jobbet på Rimi en gang i tiden, og da var vi ganske mange unge, det var litt annet med julebord da, tok ganske av, mange fulle folk og litt drama! Våkna neste morgen i senga til en kollega og, kan ikke engang huske hvordan vi havna der, huff!

Anonym poster: 096464bb454dc068761d1a09cf012965

Skrevet

(Dustetelefon!)

Har du i det hele tatt blitt spurt om det igjen etterpå? Hahaha. :D

Har byttet arbeidsplass noen ganger etter dette, men henviser alltid til den historien, hvis spørsmålet dukker opp ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...