Gå til innhold

1-åringen har på samme bleie som til morgen idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og den er like knusktørr :-/ hun rikker litt, men ikke mye og mat er helt umulig å få i henne. Har vært sånn en uke nå. Hun har også et hvitt belegg på tunga og er snørrete og det har vart i mange uker. Noen som vet hva det mulig kan være?

Anonym poster: 0a74ad5aca54085c3a0ca3d9174e4a6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringe Legen er ikke dumt

Skrevet

Tørre bleier siden i dag morges, vil ikke ha drikke... Hvordan er allmenntilstanden? Hvis hun er tufs og ikke seg selv ville jeg ringt legevakten.

Skrevet

Hun har sutra mye idag, men legene nekter for at det er noe galt siden hun er blid og smiler, men vi foreldre vet jo at hun ikke er seg selv, men vi blir ikke tatt alvorlig siden almenntilstanden er fin ...

Anonym poster: 0a74ad5aca54085c3a0ca3d9174e4a6a

Skrevet

hvitt belegg på tunga tenker jeg kan være sopp.. tørr bleie er jo også tegn på at noe ikke er som det skal. Hadde ringt legen og fått de til å ta en sjekk.

Anonym poster: 3f9723800a9a8cd0c08fd429d237fc97

Skrevet

Det skal holde at bleia er tørr en hel dag, ring legevakten du, og stå på meningen din.

Anonym poster: f4468cf25536bb07e35898340df616ce

Skrevet

Har dere sagt ifra om at bleiene er tørre? Hvordan er:

- Huden (hvis dere klemmer sammen litt av huden, har hun stående hudfolder?)

- Hudfargen? Blek?

Hvis hun har tørre slimhinner og innsunkne øyne i tillegg ville jeg ringt legevakten, sagt alle de tingene som står over, og krevd å få snakke med lege.

Hvis du ikke får det, ville jeg gjort oppmerksom på at du kommer til å be om journalinnsyn på mandag, og at du da forventer et notat som sier noe om vurderinger av symptomer og tegn, og vurdering om hvorfor du ikke trenger å snakke med lege. Dette er hvis det stopper hos sykepleier/helsesekretær.

Du bør få se lege hvis hun har tørre bleier og nedsatt allmenntilstand, tingene over er flere kriterier som sier at hun trenger legetilsyn.

Skrevet

Et halvt døgn med tørr bleie for en ettåring er bekymringsverdig.

Får du ikke i nok væske (og etterhvert næring), så må du se å ringe legevakten. Så små barn blir fort dehydrerte.

God bedring!

Anonym poster: 41a564e11226d5516b17c240d63df5f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...