Gå til innhold

bryllup..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Koster det noe å gifte seg i kirka? evt hva?

Går det an å gifte seg på rådhuset el?

Hvis man gifter seg i kirka, MÅ man ha en fancy fest etterpå med masse taler, mat til 700 kr pr pers, fri flyt av alkohol osv?

Hva bruker et bryllup å koste hvis man er mellom 40 og 50 gjester?

Jeg og samboer har lyst til å gifte oss. men jeg vet ikke om jeg vil ha en stooor fest.. men jeg spekulerer på om at jeg kommer til å angre på det hvis vi bare har en liten grillfest etterpå, og ikke storfeiring..

Anonym poster: 29df03a24610583300c3462546ea1ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dere bestemmer helt selv hva slags fest dere har etterpå :) Om dere vil ha 3, 10, 25, 50 eller 500 personer er helt opp til dere, men jeg ville anbefalt å hatt hvertfall de nærmeste. Dere kan jo ta de nærmeste med på en restaurant for å feire etterpå og så heller droppa festen?

Gratis å gifte seg i kirka, tror det er det på rådhuset også :)

Skrevet

Du kan ha akkurat slik bryllup du selv ønsker:) bryllup er veldig dyrt, men er muligheter for å gjøre det rimeligere.

Er det vanlig med åpen bar i bryllup i norge. Har vært i 2 norske bryllup. Ett med vin til maten, men vi betalte drikken selv etter kaffen. Det andre var det fri bar. Da hadde de kjøpt vin selv, men var et mer budsjett bryllup.

Jeg vet med meg selv at jeg vil ha festen. Nå er vi veldig heldige og får litt rabatter her og der. Men eg får en fin fest. Ingen overdådighet og vi har tatt billigere løsninger der vi kan. Eks fotograf. Har ikka valgt en bryllupsfotograf, men en kollega av noen vi kjenner

Skrevet

det er gratis for kirkens medlemmer å gifte seg i den kirken der man bor.

Om man ønsker å ha vielsen et annet sted enn der man bor, vil det normalt koste noe. I Oslo koster det p.t. kr 2.500,- å gifte seg i en annen kirke enn der en tilhører. Det samme beløpet gjelder dersom man tilhører et annet kristent trossamfunn og ønsker å gifte seg i Kirken. Det vil koste ekstra, p.t. kr 2.054,-.om man ønsker at en annen en "egen prest" utfører vielsen (nok en gang, prisen gjelder i Oslo) I rådhuset/tinghuset er det gratis å gifte seg.

Hvor mye et "etterpå lag" koster, kommer ann på hvordan dere vil gjøre det, leie lokal? Holde det hjemme? Dra på resturant? Skan det lagesmat selv eller bestilles? osv osv.. Finn ut hvem dere vil be, og om dere vil ha i lokal, eller om dere kan ha det hjemme eller om dere bare ber de nærmeste ut på middag..

Eller hva med en fest senere? Bare invitere venner og familie, uten at det er en "nå er vi gift" fest, men la det være en samkomst for de som ønsker å gratulere dere :)

Anonym poster: 2f8db67910f207bfd9599f0042e32ece

Skrevet

Vi gifta oss på tinghuset, kosta ingenting :) Man kan spare mye på å gjøre litt sjøl, evt også ha få gjester. Vi brukte 150 000, MEN da var vi på fint hotell hvor vi betalte fire retter pluss to drikkebonger per pers. Band, kjoler og alt annet har jeg også da inkludert i den prisen. Vi har begge vært gift en gang før, og da hadde vi små bryllup, så vi ville gjøre det litt svært nå :D Sist var vi vel 14 gjester, hadde kaffe hjemme, kom vel på 25 000 ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...