Bondejenta Skrevet 15. desember 2012 #1 Skrevet 15. desember 2012 Tenkte det kunne vere artig å høyre om nokon har fått ei litt rar eller snodig julegåve nokon gong.. Eg fekk ein greddost av mi kjære bestemor for maaange år sidan... lol Tanken var god da, iom ho visste eg likte så godt ost
petite fleur Skrevet 15. desember 2012 #2 Skrevet 15. desember 2012 Dette var i sjette klasse på barneskolen, så det kan kanskje unnskyldes litt, men jeg husker vi fikk litt hakeslepp da venninna mi fikk en (1) skulderpute i julegave hos ei i klassen. Egentlig hadde ikke to skulderputer vært stort bedre da... Sær gave!
<3 2G <3 Skrevet 15. desember 2012 #3 Skrevet 15. desember 2012 Jeg fikk 100 stk hvite te-lys fra min svigerinne for noen år siden.
Gjest Kira bjeffer julen inn Skrevet 15. desember 2012 #4 Skrevet 15. desember 2012 Jeg får alltid en flaske vin av samme person hvert år. Ikke noe rart å få vin egentlig, men det er litt spesielt når personen er fullt klar over at jeg ikke drikker alkohol
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #5 Skrevet 15. desember 2012 Har ingen eksempler, men disse er morsomme da : http://whydidyoubuymethat.com/ Anonym poster: a27b719eacde08d1b69263a00f36848d
Gjest Ziva Skrevet 15. desember 2012 #6 Skrevet 15. desember 2012 Ingen julegaver, men til bursdag derimot
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 15. desember 2012 #7 Skrevet 15. desember 2012 En pasient på sykehjemmet der jeg jobbet for noen år siden, fikk blant annet rask og ræl en pakke sukker i julegave fra sin sønn (!). En høyst oppegående mann...hun ble tydelig veldig skuffet, det var så fælt
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #8 Skrevet 15. desember 2012 Brukte gardiner og en brukt juleduk (forferdelig stygg!) er vel noe av det rareste... Takk, liksom. Anonym poster: 40df0c586774da795104412baee167e4
Rediken Skrevet 15. desember 2012 #9 Skrevet 15. desember 2012 Min mor fikk et smykke av et vikingskip i gull av min bestefar. Han hadde fått det spesialdesignet for henne. Tanken var fin, men min mor ønsker ikke å ha et vikingskip hengende rundt halsen Hun bruker det inn i mellom for å glede han
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #10 Skrevet 15. desember 2012 Fikk engang et bilde (10x15) av min bror med familie, fra min gammeltante! Trodde hun hadde byttet om på gavene, men alle i familien fikk det samme :-) Anonym poster: 54460d7a02d5f958f5bdfcb05c3cac8b
millemille Skrevet 15. desember 2012 #11 Skrevet 15. desember 2012 Fikk et badesett med badeand, sånn dusjsvamp og en dusjsåpe som tydeligvis var av billigste sort og stinket noe grusomt. Kult å få når man er 21 år.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #12 Skrevet 15. desember 2012 I en alder av 14 fikk jeg ett lilla lekepiano beregnet på barn fra 2-5 år..for jeg ønsket meg ett keyboard me mikrofon,fikk av bestemor og onkel kosta 100 kr. Aldri vært så skuffet som jeg var da,spes når jeg så hvor flotte ordentlige gaver mine søsken fikk.. Anonym poster: b73d0ee5a3753359e6924bf139b432c5
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #13 Skrevet 15. desember 2012 Tenkte det kunne vere artig å høyre om nokon har fått ei litt rar eller snodig julegåve nokon gong.. Eg fekk ein greddost av mi kjære bestemor for maaange år sidan... lol Tanken var god da, iom ho visste eg likte så godt ost Vi fikk en liten pakke gråstein av kusina til mannen min i fjor. Visste ikke hva jeg skulle bruke gråstein til, så dytta dem imellom potta og pyntekrukkene på et par av orkideene mine for å få dem til å stå stødig i pyntekrukka. Neste gang jeg skulle vanne oppdaget jeg at steinene var gått i oppløsning av fukt fra første vanningen, så det var fake gråstein i tillegg.. Anonym poster: b342ab75f6a389001d22fe40e78db8f2
stearin Skrevet 15. desember 2012 #14 Skrevet 15. desember 2012 Tenkte det kunne vere artig å høyre om nokon har fått ei litt rar eller snodig julegåve nokon gong.. Eg fekk ein greddost av mi kjære bestemor for maaange år sidan... lol Tanken var god da, iom ho visste eg likte så godt ost Hehe... Min farmor ga meg en gang en duk... Når jeg var 12 (!) år gammel! Duken var sånn typisk hennes stil, og jeg skjønte absolutt ikke hva jeg skulle bruke den til. Må nevnes at jeg har fått mange merkelige gaver fra henne, men ved hver gave brukte hun å legge ved penger. Alltid over 500 (!) kroner. Hun er ikke så flink til å kjøpe gaver, men det gjør ingenting Hun runder snart 80, og innimellom får man en skikkelig slager til gave, som den gangen jeg fikk et gullsmykke og gullarmbånd som hun selv hadde brukt. Koselig minne som jeg vil ta vare på, og gi videre til min datter
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #15 Skrevet 15. desember 2012 fikk en gang en portomé (aner ikke hvordan det skrives, mn en slags liten lommebok) med en 50lapp. Pakket inn i en cornflakes eske...trur jeg var rundt 12-13år..samme jul fikk kusina mi av samme person en mobiltelefon :-) Anonym poster: c186e27643ce976e6fb1c49882fe824c
Noregsgard Skrevet 15. desember 2012 #16 Skrevet 15. desember 2012 Min mor fikk et smykke av et vikingskip i gull av min bestefar. Han hadde fått det spesialdesignet for henne. Tanken var fin, men min mor ønsker ikke å ha et vikingskip hengende rundt halsen Hun bruker det inn i mellom for å glede han Jeg kunne godt tenkt meg et vikingskip i gull altså Men forstår jo gaven ble litt sær for noen med null interesse for slikt
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. desember 2012 #17 Skrevet 15. desember 2012 For meg var den ikke rar... Faktisk av de beste gavene.. Men hvertfall: Jeg fikk en pakke tyggis av samboeren den første jula vi hadde sammen :-D Fikk et smykke og en bamse også, men det først etter alle andre gavene var pakket opp.. Hvertfall, er glad vi feiret julen hos min mor og stefar, så vi alle forsto humoren rundt den gaven :-D Jeg var snurt over at han sto på torvet hele førjulen og solgte juletrær, mente han ikke engang kom til å ta seg tid til å kjøpe meg gave, så jeg ville ende opp med en tyggispakke.. Både jeg, min mor og stefar lo godt når jeg åpnet gaven.. Hadde jeg ikke fått de andre gavene, hadde det ikke såret heller, det er en av de beste gavene jeg har fått av han Den ligger godt bevart, innpakket i plast og med en lapp hvor jeg har skrevet ned historien om den, så vi har den som et minne for årene fremover, hver gang jeg kommer over den, blir jeg varm av lykkesrus i hele kroppen, og husker hvor storm forelsket jeg var den jula <3
stearin Skrevet 15. desember 2012 #18 Skrevet 15. desember 2012 For meg var den ikke rar... Faktisk av de beste gavene.. Men hvertfall: Jeg fikk en pakke tyggis av samboeren den første jula vi hadde sammen :-D Fikk et smykke og en bamse også, men det først etter alle andre gavene var pakket opp.. Hvertfall, er glad vi feiret julen hos min mor og stefar, så vi alle forsto humoren rundt den gaven :-D Jeg var snurt over at han sto på torvet hele førjulen og solgte juletrær, mente han ikke engang kom til å ta seg tid til å kjøpe meg gave, så jeg ville ende opp med en tyggispakke.. Både jeg, min mor og stefar lo godt når jeg åpnet gaven.. Hadde jeg ikke fått de andre gavene, hadde det ikke såret heller, det er en av de beste gavene jeg har fått av han Den ligger godt bevart, innpakket i plast og med en lapp hvor jeg har skrevet ned historien om den, så vi har den som et minne for årene fremover, hver gang jeg kommer over den, blir jeg varm av lykkesrus i hele kroppen, og husker hvor storm forelsket jeg var den jula <3 Sukkersøtt Ville nok også smeltet helt om jeg hadde fått en slik gave )
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. desember 2012 #19 Skrevet 15. desember 2012 For meg var den ikke rar... Faktisk av de beste gavene.. Men hvertfall: Jeg fikk en pakke tyggis av samboeren den første jula vi hadde sammen :-D Fikk et smykke og en bamse også, men det først etter alle andre gavene var pakket opp.. Hvertfall, er glad vi feiret julen hos min mor og stefar, så vi alle forsto humoren rundt den gaven :-D Jeg var snurt over at han sto på torvet hele førjulen og solgte juletrær, mente han ikke engang kom til å ta seg tid til å kjøpe meg gave, så jeg ville ende opp med en tyggispakke.. Både jeg, min mor og stefar lo godt når jeg åpnet gaven.. Hadde jeg ikke fått de andre gavene, hadde det ikke såret heller, det er en av de beste gavene jeg har fått av han Den ligger godt bevart, innpakket i plast og med en lapp hvor jeg har skrevet ned historien om den, så vi har den som et minne for årene fremover, hver gang jeg kommer over den, blir jeg varm av lykkesrus i hele kroppen, og husker hvor storm forelsket jeg var den jula <3 Sukkersøtt Ville nok også smeltet helt om jeg hadde fått en slik gave ) Sant ja Den gaven var veldig spesiell for oss begge.. Men hadde vi feiret hos svigers, så hadde det blitt bråk, for når svigermor spurte hva jeg fikk av sønnen hennes, så startet hun å kjefte han ut når jeg sa tyggispakke, rakk ikke forklare, eller nevne smykket og bamsen :-p hehe.. Tok henne 3 dager å roe seg etter den der gitt.. Hun er nok mer enn litt glad i meg blitt Ble fort gode venner vi, så hun syntes nok han var en stor idiot, men roet seg noe når jeg pekte på smykket og fikk frem at det var fra han også Stakars sønnen/samboeren... haha
Popelko Skrevet 15. desember 2012 #20 Skrevet 15. desember 2012 For 3-4 år siden fikk jeg og samboer gave av en slektning av han, hun er ganske gammel. Det var en sliten, noe svart sølvskje som det stod "oslo" på, og to velbrukte putetrekk
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #21 Skrevet 15. desember 2012 Kanskje ikke så spesielt, men likevel merkelig syns jeg. En venninne kjøper alltid servietter og lys i julegave til meg. Dette har hun gjort i 15 år! Hvert år prøver jeg alltid å legge mange tanker i gaven til henne og hennes mann, og den koster som regel det 3 dobbelte. Hvert år håper jeg på forandring fra hennes side, men neida!! Hun skryter veldig av gavene i ettertid, mens jeg prøver å styre unna temaet slik at jeg slipper unna og si "så fine servietter!". Og i år? Jeg klarte ikke å la være, og har selvfølgelig kjøpt en nydelig gave til henne Jaja, jeg har iallefall god samvittighet! Anonym poster: b5e18d29eca199602c48896d91aa2fc4
Bondejenta Skrevet 16. desember 2012 Forfatter #22 Skrevet 16. desember 2012 Kjem på ei gåve til eg fekk ein gong. Eg fekk ein gammal brukt fæl messinglysestake der litt av det raude stearinet var pirka bort.. eh..takk
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2012 #23 Skrevet 16. desember 2012 dytt Anonym poster: 93b1d2dae8c4d4f8eb6a80c2d5260828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå