Gå til innhold

Lett å behandle vann på lungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gamle farmor har dette og formen bare daler.. Ser jo at d går en vei? Men kan hun dø av dette?

En uke til vi reiser hjem til jul og vil se henne :)

Anonym poster: c072d47624af2dce516efcb0a44d126b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel et tegn på hjertesvikt? Hun kan dø av det ja, er en alvorlig tilstand.

Da jeg hadde det, ble vannet tappet ut med en slange inn i ryggen, og det som ble til overs, ble absorbert av kroppen. Men jeg var ung. Er nok verre for gamle.

God bedring til farmoren din.

Anonym poster: e144a834b505e23782a398137ba2d57d

Skrevet

Dette tror jeg går fort. Eldre tåler ikke slikt. :/

Anonym poster: 06410d7189a8daa57550bf8c0b6b7995

Skrevet

Vanndrivende. Er det mye vann på lungene er det mer effektivt å gi vanndrivende i store doser IV. og følge med blodtrykket når hun får det.

Skrevet

En uke er for sent, for dette går fort hos de gamle.. Dra NÅ om du vil se henne. Bestemora mi døde av dette, hun fikk først lungebetennelse, så vann på lungene, og så døde hun tre dager etterpå... Veldig alvorlig tilstand :( kjempetrist med farmora di...

Anonym poster: 0f2f5e78faf3b192fa2320028e45d4b9

Skrevet
En uke er for sent, for dette går fort hos de gamle.. Dra NÅ om du vil se henne. Bestemora mi døde av dette, hun fikk først lungebetennelse, så vann på lungene, og så døde hun tre dager etterpå... Veldig alvorlig tilstand :( kjempetrist med farmora di... Anonym poster: 0f2f5e78faf3b192fa2320028e45d4b9

Samme med min bestefar også.

Tilslutt lå han bare og surklet - slet med pusten. Det tok ikke lang tid før han døde.

Jeg vil ikke skremme deg eller si ting som ikke stemmer - jeg/vi kjenner ikke til dette. Men, lungebetennelse og vann i lungene for eldre er som oftest dødsattesten deres. Hvis hun har dette, så dra nå. Ikke utsett!

Skrevet

Dessverre så er det de andre her sier ofte riktig. Hvis eldre får det og formen daler så bruker det å gå fort. Altfor fort.

Selvfølgelig finnes det unntak. Men jeg ville reist før hvis du har noen som helst mulighet til det.

Føler med deg!

Anonym poster: c7df62ab4fe30a12baa6e025810c02f7

Skrevet

Dette tror jeg går fort. Eldre tåler ikke slikt. :/

I allverden a !!!!! Hva feiler det deg ???

Skrevet

Min gamle farmor har dette og formen bare daler.. Ser jo at d går en vei? Men kan hun dø av dette?

En uke til vi reiser hjem til jul og vil se henne :)

Anonym poster: c072d47624af2dce516efcb0a44d126b

Det er et helt umulig spørsmål å svare på, men ja mange alvorlig tilstander som kan gi vann på lungene.

Anonym poster: f23c08c852c03c61b9fe8b8847436850

Skrevet

Frykter jo det verste nå. Har hatt d i over en uke og lungebetennelsen har de klart å behandle slik at hun fikk komme tilbake på sykehjemmet. Måtte redusere dosen blodfortynnende pga blod ut munnen. Men nå var bena blitt så hoven igjen at hun må på sterkere behandling.

Kanskje jeg får fri uten lønn, men d verste er å ikke ha råd til det pga veldig mange uforutsette utg siste mnd så er kassen omtrent tom:( kan ikke åpne bsu kontoen heller:(

Anonym poster: cbef9fdd85d3ba73ed476900b3d046aa

Skrevet

Vann i lungene er alvorlig, men ikke ensbetydende med død.

For noen år siden var min bestemor så full av vann i både kropp og lunger at vannet piplet ut av føttene. Husker hun brukte bestefars sko på juleaften pga hevelsene i føttene, og satt gispende etter luft i en stol. Men med riktig behandling ble hun bedre og lever den dag i dag:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...