Gå til innhold

Når flyttet barnet deres ut fra sprinkelseng til vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 1,5 som klarte å klatre over sengekanten og datt med hode først rett i gulvet! Grusomt å se på..sto rett ved siden av og rakk ikke reagere for det gikk så fort. Tror hun har lært at hun ikke skal gjøre det mer, men redd hun skal skade seg hvis hun gjør det igjen.

Har dette hendt med noen andre?

Når er det på tide å sove i vanlig seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Sprella legger dyna i et hjørne av sengen og klatrer over. Hun har utviklet en teknikk som foreløpig får henne ned med bena først, men mor er livredd for at hun forvirret i halvsovne skal stupe ut med hue først.. Det er kanskje nå det er på tide å bytte seng?

Skrevet

Hun var vel 2-2,5år, fikk stor jente seng når vi flyttet inn i nytt hus. Hun har vært så enkel og vi har ikke hatt noe klatring over sprinkel seng eller at hun gikk ut av den nye sengen :)

Skrevet

Hun får stor-jenteseng når hu fyller 3 år i mars.

Hun blir storesøster i mai, og den lille skal arve sprinkelsenga.

Litt redd hun skal føle at den stjeler senga hennes så da gir i henne den nye et par måneder før :-)

Skrevet

Gutten min har flytta over i juniorseng, gjorde det når han var ca 21 mnd. Det har gått veldig fint, han koser seg i bilsenga si :) Siden det kommer en baby til våren var det greit å bytte litt før.

Skrevet

Mine var rundt 2 år. De sov i juniorseng med sengehest etter sprinkelsenga.

Skrevet

Da er det absolutt på tide å bytte seng:) moren min som har hatt 4 barn sa alltid til meg at den dagen lillegutt klatrer må man bytte :) han var vel rundt 2 år tror jeg.

Skrevet

Ok, takk for svar! Da får vi kjøpe en junior seng:)

Skrevet (endret)

Når han var halvannet, gått utmerket:)

Ikea sin, det er lave sprinkler på en side, og sengehest ( den plasserer du der du vil )på andre siden;) genialt!

Endret av Mon tro..
Skrevet

Vi begynte for et par mnd siden, han er 2 nå. Det har ikke gått så veldig bra, ender stadig opp i reisesenga fortsatt. Men oftere og oftere i stor gutt senga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...